koelwater bijvullen
-
bmw-freakske
koelwater bijvullen
M'n koelwater staat te laag en moet deze bijvullen. Maar ik dacht ooit gehoord te hebben wanneer je dit bijvult dat je er de lucht ooknog moet aflaten ofzo? klopt dat? En hoe moet dit? of is het gewoon het dopje er af halen, bijvullen en terug dicht?
Re: koelwater bijvullen
Bij bijvullen hoef je niet te ontluchten.
Je vult immers bij in het expansievat van het systeem.
Als je alle koelvloeistof aftapt en vervangt moet je het systeem wel ontluchten. Volgens mij gaat dit tegenwoordig automatisch dankzij het expansievat, en hoef je alleen maar bij te vullen nadat je hem even stationair hebt laten draaien (of beter: een klein stukje bent wezen rijden).
Je vult immers bij in het expansievat van het systeem.
Als je alle koelvloeistof aftapt en vervangt moet je het systeem wel ontluchten. Volgens mij gaat dit tegenwoordig automatisch dankzij het expansievat, en hoef je alleen maar bij te vullen nadat je hem even stationair hebt laten draaien (of beter: een klein stukje bent wezen rijden).
REVIN short shifters! Voor bijna alle BMW's.
6-naar-4 of 8-naar-4 cilinder toerentalsignaal omvormers, voor als de codeerpluggen niet verkrijgbaar zijn.
De AutoFans.nl Trackday kalender!
6-naar-4 of 8-naar-4 cilinder toerentalsignaal omvormers, voor als de codeerpluggen niet verkrijgbaar zijn.
De AutoFans.nl Trackday kalender!
OF je waterpeil moet zo laag staan... dat het reservoir helemaal leeg was. Maar denk niet dat dat hier het geval was??
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.
-
bmw-freakske
Welk reservoir helemaal leeg? helemaal geen water meer? Het lichtje springt aan dat er niet genoeg meer inzit. Dus ik kan em gewoon bijvullen en de dop dicht en het is in orde?
Ligt er aan wat Mario zegt.
Als je reservoir helemaal leeg is gegaan om wat voor reden dan ook dan is er lucht in je systeem gekomen.
Maar ontluchten hoef zowieso niet want het systeem ontlucht zichzelf.
Maar als je reservoir leeg is of je regelmatig bij moet vullen is er iets anders aan de hand en zou ik eerst daar maar eens naar kijken.
Als je reservoir helemaal leeg is gegaan om wat voor reden dan ook dan is er lucht in je systeem gekomen.
Maar ontluchten hoef zowieso niet want het systeem ontlucht zichzelf.
Maar als je reservoir leeg is of je regelmatig bij moet vullen is er iets anders aan de hand en zou ik eerst daar maar eens naar kijken.