Hoe werkt de cruisecontrol precies?
Re: Hoe werkt de cruisecontrol precies?
ligt eraan hoe snel de dealer een module heeft... zou eens op de sloop kijken.. maar die dingen moeten denk ik ingeleerd worden??
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.
65 71 8 369 027 is het onderdeel nummer en hij is ongeveer 165 euro, wat je op de foto laat zien is niet de module maar de stelaandrijving.
De module is een ander kastje met onderdeel nummer : 65 71 8 369 774 en deze kost : E290 euro zonder codering.
Dus als dat wat je laat zien kapot is, dan is het het eerste nummer de module is de 2e. Mijn advies is dat je het door de dealer moet laten vervangen.
Maar in het BMW storingshandleiding staat dat het voor kan komen dat de CC af en toe niet werkt en dan kan het aan de remschakelaar liggen... En die is beduidend goedkoper, echter je hebt natuurlijk iets gevonden wat het waarschijnlijk is.
De module is een ander kastje met onderdeel nummer : 65 71 8 369 774 en deze kost : E290 euro zonder codering.
Dus als dat wat je laat zien kapot is, dan is het het eerste nummer de module is de 2e. Mijn advies is dat je het door de dealer moet laten vervangen.
Maar in het BMW storingshandleiding staat dat het voor kan komen dat de CC af en toe niet werkt en dan kan het aan de remschakelaar liggen... En die is beduidend goedkoper, echter je hebt natuurlijk iets gevonden wat het waarschijnlijk is.

Ik heb nummer 2 nodig (cruisecontrol actuator 65718369027)
Nummer 1 is de computer (65718369774), die is niet kapot (hij doet het immers soms).
Ik vermoed zelf dat nummer 2 enkel de actuator is die het elektische signaal omzet in een mechanische beweging.
Deze hoeven toch niet ingeleerd te worden denk ik?
Op de sloop heb ik er 1 gevonden voor 75 euro.
REVIN short shifters! Voor bijna alle BMW's.
6-naar-4 of 8-naar-4 cilinder toerentalsignaal omvormers, voor als de codeerpluggen niet verkrijgbaar zijn.
De AutoFans.nl Trackday kalender!
6-naar-4 of 8-naar-4 cilinder toerentalsignaal omvormers, voor als de codeerpluggen niet verkrijgbaar zijn.
nou dat is netjes, misschien dat hij wel afgesteld moet worden, maar ik kan het je niet vertellen.
Mocht ik hem zelf vervangen moet ik sowieso nog even kijken hoe ik nr 8 eruit krijg, hier zal wel een foefje voor zijn.
Je kan er wel aan trekken, maar er zit een veer achter dus ik vermoed dat je hem op een speciale manier uit de behuizing moet klikken.
Je kan er wel aan trekken, maar er zit een veer achter dus ik vermoed dat je hem op een speciale manier uit de behuizing moet klikken.
Gisteren op de terugweg naar huis deed de CC het weer.
Vanmorgen na ca 10 minuten werkte hij ook weer.
Waarschijnlijk komt er wat vocht of condens binnen omdat er een gat in de behuizing zit en werkt het daarom pas na een paar minuten
Vanmorgen na ca 10 minuten werkte hij ook weer.
Waarschijnlijk komt er wat vocht of condens binnen omdat er een gat in de behuizing zit en werkt het daarom pas na een paar minuten