Vragen die ik vergeten was op de meeting

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Fabian79

Re: Vragen die ik vergeten was op de meeting

Bericht door Fabian79 » 22 feb 2009, 13:24

Krik je achterwielen even los van de grond en laat je handrem er even af. Dan kan je even aan je wielen draaien en voelen of er iets aanloopt (rem/ handrem)

Vind je het opkrikken gevaarlijk leg dan even een steen ofzoiets voor en achter je voorwielen ;) Je auto kan dan niet wegrijden. Opkrikken uiteraard zonder handrem en in de vrijloop van je versnellingsbak

Het is zo gebeurt en dan weet je wel cker of er geen remmen aan lopen.

Eventueel nog even een x remmen en de handrem een x vast en los als de auto omhoog staat. Probeer het dan nog eens.

De remblokken van de schijfrem mogen ietsje slepen, das normaal, weerstand hoor je te hebben doordat je differentieel ook meeloopt. Als er een rem vast zit merk je het wel ;)

Vorr de xtra duidelijkheid: Beide wielen moeten los!!

suc6
E30 325i cabrio :)klik voor showroom
Afbeelding

aahhhhhh een classics gedeelte ;)

gogo

Bericht door gogo » 22 feb 2009, 14:14

Guiding schreef:Is dat getik achterin niet gewoon de uitlaat die na tikt als je hem redelijk doorgetrapt heb?

.
Dat is inderdaad de uitlaat ben ik achter, de rubber lucht blijft een raadsel ik zet hem van de week bij een vriend op de brug, misschien is er iets rubberachtig tussen de uitlaat en de beschermfolie gekomen wat onder tegen de bodemplaat zit.

ruud79

Bericht door ruud79 » 24 feb 2009, 08:40

Hallo
is het al bekend waar die lucht van daan komt ik zit met hetzelfde probleem links achter (bestuurderskant)
bij de garage konden ze ook niks vinden maar ze roken het wel ze dachten dat het de band was dus wij hebben een nieuwe band erop gelegd en nog steeds het zelfde luchtje.
Auto is uitgelijnd en banden gebalanceerd rubber ED. waren allemaal goed niemand die weet wat dit is.
Maar ik ben blij dat ik niet de enigen ben!!!!!!!

daNpy
Contacteer:

Bericht door daNpy » 24 feb 2009, 09:16

Ik heb het ook, ook linksachter.
Ik vermoed zelf dat het met de uitlaat te make heeft.
REVIN short shifters! Voor bijna alle BMW's.
6-naar-4 of 8-naar-4 cilinder toerentalsignaal omvormers, voor als de codeerpluggen niet verkrijgbaar zijn.

De AutoFans.nl Trackday kalender!

ruud79

Bericht door ruud79 » 24 feb 2009, 10:35

Wel sterk dat de autos ongeveer net zo oud zijn met deze problemen en dat ze het bij de garages niet weten. Zijn er nog meer mensen met die klachten dat iemand weet???????? met het bouwjaar 98-99 zie GOGO en daNpy en ik zelf en is er die tijd toen meschien een terug roep actie geweest????
daNpy schreef:Ik heb het ook, ook linksachter.
Ik vermoed zelf dat het met de uitlaat te make heeft.

gogo

Bericht door gogo » 27 feb 2009, 12:21

De lucht begint bij mij nu af te nemen, ik snap er helemaal niks van, kan ook door het natte weer komen dat er iets nu minder heet word dan normaal.

Ik denk ook dat het de warmte van de uitlaat is tegen de band, misschien als hij een tijd verwarmt is geweest dat de lucht minder word, dat de band wat droger en minder rubberig word aan de binnen kant :roll:

Maandag ga ik pdc inbouwen, de auto gaat dan weer op de brug en kijk ik alles nog een keer na.

Moet je bij het aansluiten van de pdc het draadje van het achterlicht onderscheppen in het rubber wat vanaf de auto de achterklep ingaat of ergens anders :? En weet iemand welke kleur het is?

gr

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”