Xenon probleem
Xenon probleem
Nu heb ik een tijdje geleden een OEM Bi-Xenon setje in de wagen laten plaatsen.
320d touring 2002.
Nu blijkt dat 1 van de 2 lampen een difuus en zwakker licht geeft.
Dus ga ik gisteren om 2 nieuwe Philips D2s xenon lampen en nu blijkt dat het licht nog altijd zwakker schijnt, het lag dus niet aan de lampen.
Weet er iemand wat het probleem kan zijn, de lens?
Ben al bijna overal geweest en niemand weet blijkbaar waar het aan kan liggen...
Toch jammer, ik weet echt niet waar het aan ligt!!!
320d touring 2002.
Nu blijkt dat 1 van de 2 lampen een difuus en zwakker licht geeft.
Dus ga ik gisteren om 2 nieuwe Philips D2s xenon lampen en nu blijkt dat het licht nog altijd zwakker schijnt, het lag dus niet aan de lampen.
Weet er iemand wat het probleem kan zijn, de lens?
Ben al bijna overal geweest en niemand weet blijkbaar waar het aan kan liggen...
Toch jammer, ik weet echt niet waar het aan ligt!!!
Re: Xenon probleem
Het kan ook aan het ballast liggen.
Heb je het bi-xenon setje nieuw of 2ehands gekocht?
Heb je het bi-xenon setje nieuw of 2ehands gekocht?

Mooi zwart is niet lelijk!
2de hands, van iempand die echt wel betrouwbaar is.
Wat bedoel je juist met de ballast?
Wat bedoel je juist met de ballast?
- DJLeonardo
Dat is de transformator die van het 12v een hoogfrequent maakt wat xenon lampen nodig hebben. het is een rechthoekig doosje onderaan de lampunit.
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
Kan je die ballasten makkelijk overzetten van de ene naar de andere lamp?
Dan kan ik zien of het daar aan ligt...Zijn alle onderdelen van de xenonlampen, buiten de vorm natuurlijk, hetzelfde voor de coupé, sedan, touring?
Dan kan ik zien of het daar aan ligt...Zijn alle onderdelen van de xenonlampen, buiten de vorm natuurlijk, hetzelfde voor de coupé, sedan, touring?
- DJLeonardo
De koplampen zijn door minstens 2 verschillende fabriekanten gemaakt. Mijn originele lampen waren van ZKW en mijn Xenon van AL (automotive lighting) of andersom, dat weet ik niet meer. Alle hardware lijkt uitwisselbaar te zijn. Dus ik denk dat een andere ballast fysiek wel gaat passen, technisch weet ik niet.
Mijn ballasten zijn van Mitsubischi. Ik weet niet of daar nog andere van zijn.
Mijn ballasten zijn van Mitsubischi. Ik weet niet of daar nog andere van zijn.
Ok, ik ga vrijdag terug naar waar ik ze gekocht heb.
Hopelijk kunnen we dan is kijken of dit helpt, Want als je xenon koopt wil je waar voor je geld en geen half werkende lampen, kost al genoeg zo'n setje!!!
Je zag echt duidelijk een verschil, nieuwe lampen staken erin, linkse lamp werkte goed, rechtse lamp was/is echt een flauw afkooksel van de linkse!!
Hopelijk kunnen we dan is kijken of dit helpt, Want als je xenon koopt wil je waar voor je geld en geen half werkende lampen, kost al genoeg zo'n setje!!!
Je zag echt duidelijk een verschil, nieuwe lampen staken erin, linkse lamp werkte goed, rechtse lamp was/is echt een flauw afkooksel van de linkse!!
Ben dus teruggeweest naar de plek waar ik ze gekocht heb.
Lampen, uiteengehaald ballasten vervangen, alles nagekeken en nog steeds hetzelfde probleem!!
Nu blijkt dat er een soort van KLEPJE onderaan de lampen zit waarmee je de 'INTENSITIEIT' van lamp kan regelen door het te bewegen...
Weet er iemnd hier iets meer van, want ik heb dus nog altijd hetzelfde probleem 1 lamp die normaal werkt en 1 die weinig tot niets geeft...
Lampen, uiteengehaald ballasten vervangen, alles nagekeken en nog steeds hetzelfde probleem!!
Nu blijkt dat er een soort van KLEPJE onderaan de lampen zit waarmee je de 'INTENSITIEIT' van lamp kan regelen door het te bewegen...
Weet er iemnd hier iets meer van, want ik heb dus nog altijd hetzelfde probleem 1 lamp die normaal werkt en 1 die weinig tot niets geeft...
- largeproject
- Contacteer:
Foto zo handig zijn. 

- DJLeonardo
Waar heb je het gekocht? Dus als je dat "klepje" anders zet verandert er niks? Of wordt het dan erger?
Neen, als je het klepje in een andere positie zet, dan is het minder erg.
Ik ga 1 dezer een foto plaatsen.
Ik ga 1 dezer een foto plaatsen.
Is dat 'klepje' niet de verstelling voor linksrijdend verkeer? Misschien staat die verkeerd!
Dat klepje zou idd de verstelling voor linksrijdend verkeer kunnen zijn...
Weet je of je dit kan veranderen? Klepje weghalen bv?
Of in een andere positie kan zetten?
Weet je of je dit kan veranderen? Klepje weghalen bv?
Of in een andere positie kan zetten?
- DJLeonardo
Vind het maar een raar verhaal. Kijk anders of je lenzen niet gewoon vies of vochtig zijn en anders zou ik maar gewoon terug gaan ermee.
En maak nou eens een foto van de units.
En maak nou eens een foto van de units.