scheef
scheef
Gisteren viel me ineens op dat de auto RA wat lager hing dan LA.
Hup meetlint erbij en idd RA zo'n 1 centimeter lager.
Toen schoot mij te binnen dat op het afleverbeurt formulier het volgende stond:
- Schroefveer linksachter vervangen
- Veer Onderlaag A.
kan het zo zijn als ze alleen de veer LA hebben vervangen dat de auto scheef gaat staan? En zo ja is dat erg dramatisch?
Er stond trouwens iets raar op het afleverbeurt formulier, wat is een - Tonvorm.Vee ??
bedankt alvast
Hup meetlint erbij en idd RA zo'n 1 centimeter lager.
Toen schoot mij te binnen dat op het afleverbeurt formulier het volgende stond:
- Schroefveer linksachter vervangen
- Veer Onderlaag A.
kan het zo zijn als ze alleen de veer LA hebben vervangen dat de auto scheef gaat staan? En zo ja is dat erg dramatisch?
Er stond trouwens iets raar op het afleverbeurt formulier, wat is een - Tonvorm.Vee ??
bedankt alvast
Re: scheef
Als ik veren (of dempers) zou vervangen zou ik het minstens aan beide kanten tegelijk doen.
Je hebt kans dat de nieuwe veer sterker is dan de oude, dus minder inzakt bij dezelfde belasting en dat je auto daarom scheeft hangt.
Het lijkt me sterk dat dit bij BMW hoort
Je hebt kans dat de nieuwe veer sterker is dan de oude, dus minder inzakt bij dezelfde belasting en dat je auto daarom scheeft hangt.
Het lijkt me sterk dat dit bij BMW hoort
REVIN short shifters! Voor bijna alle BMW's.
6-naar-4 of 8-naar-4 cilinder toerentalsignaal omvormers, voor als de codeerpluggen niet verkrijgbaar zijn.
De AutoFans.nl Trackday kalender!
6-naar-4 of 8-naar-4 cilinder toerentalsignaal omvormers, voor als de codeerpluggen niet verkrijgbaar zijn.
De AutoFans.nl Trackday kalender!
Dat lijkt mij dus ook.
helaas maar waar ;(daNpy schreef:Het lijkt me sterk dat dit bij BMW hoort
Ik heb wel eens vernomen dat een beetje verschil hoort! Ze rekenen namelijk op een bestuurder aan de linker zijde, dan zou ie precies goed moeten hangen.. Maar of het een CM verschil is, weet ik niet! Misschien dat er ook daadwerkelijk iets met de vering is..
ja dat heb ik idd ook wel eens gelezen maar ja met passagier erbij zou de boel weer gaan scheefhangen
ik rij wel ff langs de dealer kijken wat die ervan zegt.
ik rij wel ff langs de dealer kijken wat die ervan zegt.
En over hoeveel lager spreken we dan zo ongeveer? (allemaal ff opmeten
)
Toch is het zo! Maar denk niet dat het om een centimeter verschil zal gaan (eerder een aantal millimeter).Stefan schreef:Ik heb nog geen 1 E46 gezien die niet RA lager lag dan LA.
Ik was nog ff naar de dealer gegaan en de monteur heeft hem naast een andere e46 gezet en alle 2 opgemeten.
De mijne was RA 0.5 cm lager en de andere 0.4 cm lager. het schijnt inderdaad vrij vormaal te zijn en binnen de grenzen.
Tevens hadden ze een fout op de afleveringsbon gemaakt want de veren waren wel degelijk alle 2 vervangen.
eind goed al goed we kunnen weer slapen
De mijne was RA 0.5 cm lager en de andere 0.4 cm lager. het schijnt inderdaad vrij vormaal te zijn en binnen de grenzen.
Tevens hadden ze een fout op de afleveringsbon gemaakt want de veren waren wel degelijk alle 2 vervangen.
eind goed al goed we kunnen weer slapen