Nieuwe voering + Bekleding voorstoelen
Nieuwe voering + Bekleding voorstoelen
Beste mensen,
ik heb al gezocht op het forum maar ik kon nog niet echt vinden wat ik zocht. Hebben hier mensen ervaring met nieuwe voering in sportstoelen? Mijn bestuurdersstoel begint echt minder te worden dus wil hem laten vervangen voor nieuwe voering + bekleding. Of alleen nieuwe voering.
Of is het beter om via internet nieuwe voorstoelen te kopen?
Wat kan ik voor een prijs verwachten voor een stoel? en voor beide voorstoelen?
ik heb al gezocht op het forum maar ik kon nog niet echt vinden wat ik zocht. Hebben hier mensen ervaring met nieuwe voering in sportstoelen? Mijn bestuurdersstoel begint echt minder te worden dus wil hem laten vervangen voor nieuwe voering + bekleding. Of alleen nieuwe voering.
Of is het beter om via internet nieuwe voorstoelen te kopen?
Wat kan ik voor een prijs verwachten voor een stoel? en voor beide voorstoelen?
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.
Re: Nieuwe voering + Bekleding voorstoelen
Bel eens naar balk autobekleding in zwanenburg.
http://www.balkautobekleding.nl d8 ik. Kijk anders even in het adressentopic bij noord-holland
http://www.balkautobekleding.nl d8 ik. Kijk anders even in het adressentopic bij noord-holland
-
koertplert
Ik zou zelf gewoon een nieuw kussen (en eventueel bekleding) vervangen. Dit is redelijk eenvoudig te doen als je het al een keer gedaan hebt en een stuk goedkoper dan nieuwe stoelen(en je weet zeker dat het kussen goed is:D). Je moet eigenlijk iemand weten die het al en keer gedaan heeft. De bekleding zit met een soort krammetjes vast en die moet je met een tang(speciaal bmw gereedschap) vast zetten.
Ik zag al inderdaad dat je de voering kan kopen, dat is 50 euro per stoel zo`n beetje. Kan dan ook de oude bekleding hergebruiken en eventueel stoelverwarming er meteen in zetten. Echter heb ik geen ervaring met het demonteren van een stoel en z`n bekleding. Is er iemand die me daarmee kan helpen?? Dan ga ik het namelijk gewoon zelf doen.
-
koertplert
Ja die kan je hergebruiken.
Maar die krammetje hoe doe je dat dan?
-
koertplert
Daar zet je je bekleding mee vast aan het kussen. Hebben ze bij BMW een speciale tang voor.
Ja het is leuk dat je het vertelt maar hier heb ik niks aan. Ik moet weten hoe je hem vast zet, als ze bij de dealer daar een tang voor hebben , dat is leuk maar ik wil het zelf doen zonder dealer. Kan je er niet bijv nietjes in schieten?
Kan je die krammetjes niet met een hamer en een schroevendraaier te lijf.
Ik kan me herinneren van een voorgaande auto dat je met een hamer een hoop goed kon maken als het ging om klemmetjes vastzetten.
Ik kan me herinneren van een voorgaande auto dat je met een hamer een hoop goed kon maken als het ging om klemmetjes vastzetten.
-
koertplert
Dat lijkt mij erg lastig. Misschien bijeen punt tang in allebei de bekken een sleuf slijpen zodat die krammetjes daar invallen(dan heb je inprincipe het zelfde gereedschap als de dealer).
Ik weet dan ook niet hoe deze klemmen er uit zien. Maar als je weet hoe het werkt kan je idd zelf wel iets ene stukje gereedschap modden/ maken.
Maar waarom zo moeilijk allemaal, heb je wel eens gevraagd wat zoiets zou kosten om te doen. Ik heb wel eens een stukje leer laten vernieuwen. Daarvoor moet ook de bekleding van de stoel af en er moet gestikt worden en zo. Kostte 80 euro voor een kuipdeeltje (instap) van een sportstoel (bmw)
Maar waarom zo moeilijk allemaal, heb je wel eens gevraagd wat zoiets zou kosten om te doen. Ik heb wel eens een stukje leer laten vernieuwen. Daarvoor moet ook de bekleding van de stoel af en er moet gestikt worden en zo. Kostte 80 euro voor een kuipdeeltje (instap) van een sportstoel (bmw)
- largeproject
- Contacteer:
Fabian79 schreef:Kan je die krammetjes niet met een hamer en een schroevendraaier te lijf.
Heb destijds in mijn oude E34 stoelverwarming ingebouwd,moest ook alles deruit.
Tis een beste klus,maar dat gaat jou wel lukken,gezien jou technice reactie's op het forum hier.
Ik weet niet hoe de bekleding vast zit in de e46,maar als da het zelfde is als in de e34 met die ijzeren krammen,die heb ik alle door geknipt en deze vervangen voor ritsenbandjes,ging echt prima,heb daarna nog 3 jaar op de sptoel gezeten en der was er niet 1 kapot gesprongen.
Wel ff in de gaten houden dat er geen scherpe punten in de bekleding staat te prikken,want dan is het der zo door.
Dat is opzich ook een goede tip.
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Nou, ik zou voor de oem oplossing gaan.
Ik kan me niet voorstellen dat die krammetjes zo ingewikkeld zijn.
Ik denk ook dat je bv een waterpomptang makkelijk kan aanpassen tot de juiste tang.
Ik kan me niet voorstellen dat die krammetjes zo ingewikkeld zijn.
Ik denk ook dat je bv een waterpomptang makkelijk kan aanpassen tot de juiste tang.
Bij bepaalde klussen, waarbij je door het zelf te doen geld kan verdienen, is het gewoon ook wel eens handig om het speciale gereedschap aan te schaffen (mits niet te duur natuurlijk) Heb ik in het (recente) verleden vaak genoeg gedaan.
En......ja zou ook voor de OEM oplossing gaan
En......ja zou ook voor de OEM oplossing gaan