lampjes op dashboard blijven branden

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
AVE

lampjes op dashboard blijven branden

Bericht door AVE » 09 feb 2009, 21:04

Hoi,

heb vandaag mijn lampjes van mijn achterste knipperlichten vervangen (lelijke oude oranje lampjes door van die zilverkleurige). Kapjes er af -lampjes omwisselen- kapjes er weer op! Zo gebeurt!, maar nu blijft op mijn dashboard de 2 lampjes van mijn achterlichten branden. De vervangen knipperlichten doen het gewoon, en als ik de oude lampjes terugzet gaan ze op het dashboard ook niet uit. Dus kan het niet aan de lampjes liggen.

Iemand een idee wat ik fout heb gedaan, of nog moet doen?

Anders wordt het een ritje dealer ben ik bang.

groet,

AVE

Bart335i

Re: lampjes op dashboard blijven branden

Bericht door Bart335i » 09 feb 2009, 21:05

Branden al je gewone lichten wel?

Mario TT

Bericht door Mario TT » 09 feb 2009, 21:06

Probeer eens een software reset in de BC.. zie het forum over hoe je in dat menu komt. Of je accu polen even los.. En anders even je contacten licht opschuren.
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.

AVE

Bericht door AVE » 09 feb 2009, 21:20

Alle andere lampen aan de achterkant doen het (voor gelukkig ook ;) )

Zal morgen (tis hier nu een beetje nat buiten) eens kijken of ik wat kan opschuren en evt de accu even los halen. Zal ondertussen eens uitzoeken op het forum hoe ik kan resetten.

Laat weten of het heeft geholpen. iig bedankt voor jullie bijdrage,

320driver

Bericht door 320driver » 10 feb 2009, 12:20

Je had beter eerst je accu los kunnen koppelen voordat je die lampjes ging vervangen zo heb ik het ook gedaan en daarna geen enkel probleem gezien. Ik heb gelukkig een tooltje in de USA bij Bimmertools besteld waarmee ik codes uit kan lezen en lampjes kan resetten indien nodig. 8)
Het kan echter ook met de accu gewoon aan hoor maar voor de zekerheid haal ik deze los bij zulke dingen omdat die BC zo gevoelig is voor alles.

gejeeke

Bericht door gejeeke » 10 feb 2009, 13:06

haal de stekkers eens los en kijk is of er geen contact punt door is gebrand de massa is het dit is een veel voorkomend probleem bij de e46

mvg rene
Bmw Maakt Rijden Racen

AVE

Bericht door AVE » 10 feb 2009, 23:13

De software reset krijg ik niet gedaan, kan niet hoger komen dan menu 1.6 (komt misschien omdat ik een pre-facelift heb?) Zal morgen de accupolen loshalen. Alle stekkertjes lijken goed, ook hier en daar de contactjes geschuurd.

Zat overigens te bedenken dat ik de lampjes in mijn voorschermen ook vervangen heb (gelijk met de lampjes achter)het zijn gewone gloeilampjes, geen leds of zo. Lijkt me dat dit geen invloed heeft op de storing achter.

Ik geef nog niet op!

AVE

Bericht door AVE » 11 feb 2009, 19:36

Opgelost!
Sorry M3-Bart. Toch niet goed gekeken. Wist niet dat de e46 dubbele achterlichten had. Aan beide kanten de lampjes van de gewone achterlichten kapot (dus niet die met de remlichten erin). Wel stom toevallig tegelijk kapotgegaan met wisselen van de knipperlichten.

Bedankt voor jullie hulp!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”