Auto begint te schudden na remmen..

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Henry320d
Contacteer:

Auto begint te schudden na remmen..

Bericht door Henry320d » 26 jan 2009, 19:37

Ik reed net naar huis op de snelweg en ik rem bij +/-140/150 km/h iets af. Begint in eens de auto flink te schudden...
Tot de afrit (iets meer als een kilometer) rond de 90/100 gereden. direct de carpool plaats op en ff rondom de auto gekeken of ik bij de wielen iets kon zien.... Wel rook het rechts achter bij de rem "aangebrand" Lijkt als of de rem is blijven hangen (Heb zoiets met mijn vorige auto(Mazda 626) ook gehad.)
Klinkt iemand dit bekend???
Laatst gewijzigd door Henry320d op 26 jan 2009, 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Dan_600F

Re: Auto begint te schuddan na remmen..

Bericht door Dan_600F » 26 jan 2009, 19:47

klinkt als een zuiger van de remklauw die blijft hangen. mis is het rubber gescheurd waardoor er vuil in de cilinder zit, en daarom de zuiger niet netjes in zijn ruststand terug keert. Merkte je ook dat de auto naar rechts trok toen dit gebeurde?
zou er wel even naar laten kijken want dit kost je je remblokken.

Henry320d
Contacteer:

Re: Auto begint te schuddan na remmen..

Bericht door Henry320d » 26 jan 2009, 20:00

Had niet het idee hat ie echt naar rechts trok...
Twijfel of ik er morgen nog mee naar het werk kan rijden, na de stop op de carpool was het weg, maar heb daar na niet harder meer gereden dan 50/60km/h.
Anders eerst ff naar de dealer morgen, maar dat zal wel weer lekker in de papieren lopen... (en ze moeten wel tijd hebben..)
Heb woensdagmiddag een afspraak staan met een "handige Harry", misschien dat die er wat aan kan doen, maar of het slim is er nog 1 1/2 dag (+/- 220km) mee door te rijden....

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”