auto stinkt

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
twister

auto stinkt

Bericht door twister » 21 jan 2009, 20:51

hey, sinds een tijdje ruikt mijn auto naar uitlaatgassen binnnenin,als ik stilsta

en alsik optrek dan houd hij voortdurend in,tot een bepaald aantal toeren en dan rijd hij weer vlot???

320d

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Re: auto stinkt

Bericht door bjornc » 21 jan 2009, 21:19

Uitlaatgassen kan komen door een kapot flexibel stuk van de uitlaat. (of ergens anders een lek)

Het inhouden zou ik in eerste instantie zoeken in de LMM (luchtmassameter)

Mac

Bericht door Mac » 21 jan 2009, 21:32

Misschien overbodig om te melden, maar het is best wel gevaarlijk als je uitlaatgassen in je wagen hebt. Op een gegeven moment ruik je het niet meer en heb je kans op vergiftiging. Snel laten fixen dus!

Ik heb het zelf ook ooit gehad bij een andere wagen. Dit bleek een scheurtje in het uitlaatspruitstuk te zijn, maar voor zover ik weet is dat niet een veelvoorkomend probleem bij een E46. S6 met je speurtocht.

Guiding

Bericht door Guiding » 21 jan 2009, 21:34

+1 Je veiligheid staat bovenaan

Stel je voor dat je een CO/CO2? vergiftiging oploopt, of tijdens het rijden het bewustzijn verliest, misschien een kleine kans, maar voorkomen is beter dan genezen.
Afbeelding
Mooi zwart is niet lelijk!

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 21 jan 2009, 21:36

Uitlaatgas in de auto is daarom ook direct APK afkeur, zou heel goed flexibel stuk kunnen zijn. Zou in ieder geval voor de zekerheid je auto ff bij een quickfit op de brug zetten en even je hele uitlaat systeem nalopen. Auto laten lopen en als je niet gelijk wat ziet even iets van een tennisbal tegen het einde van de uitlaat, dan zal het gas ontsnappen op het lek en is het duidelijker te zien.

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Bericht door bjornc » 21 jan 2009, 21:38

Wat zeuren jullie nou? Da's toch gezond?

Weet je; vroeger had je houten schepen, en mannen van staal.
tegenwoordig heb je stalen schepen.....

Ik snap best dat het niet al te best is, maar om nou direct zoiets te roepen?
De minste hoeveelheid uitlaatgassen zul je al ruiken, maar wat heb je als je achter een stadsbus rijdt?

Als je rijd zijn de uitlaatgassen meestal niet te ruiken, vanwege de rijwind.

Mac

Bericht door Mac » 21 jan 2009, 21:42

Een groot verschil is, dat het mogelijk is dat je alleen maar CO/CO2 de auto in laat komen met een lekke uitlaat en als je achter een stadsbus rijdt, dan duurt het maar even.
Ik denk dat je het iets veel bagateliseert door dit zo te stellen Björn.

Better safe than sorry!

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Bericht door bjornc » 21 jan 2009, 21:44

Baguette-iseert? Lekker.

Tuurlijk moet je met mankementen niet te lang doorgaan, maar om een beetje stank nu meteen levensbedreigend te noemen?
Als je het tijdens het rijden ook blijft ruiken is het pas echt dringend.
Bij stationair zou ik het ook snel willen verhelpen, maar kan het volgens mij nooit levensbedreigend zijn.
Hooguit irritant.

Fabian79

Bericht door Fabian79 » 22 jan 2009, 05:44

Griffendahl schreef:Uitlaatgas in de auto is daarom ook direct APK afkeur, zou heel goed flexibel stuk kunnen zijn.

Het is voor de APK zo dat er geen lekkage over de gehele uitlaat mag zijn voor de achterdemper. (weet ff niet hoe ik het anders moet zeggen, tis al laat weet je :z) De achterdemper zelf mag ook niet lek zijn, alleen het pijpje achter de demper (sierstuk) mag gaten bevatten. Dit alles is gedaan om de CO(2) uitstoot niet in de auto te krijgen.

En dan mag dat hier overdreven bevonden worden. Er zijn hier al legio doden door gevallen, vandaar dus ook de apk eis. Het probleem hiermee is dat je er niks van merkt (buiten de geur dan). Je wordt gewoon lekker snel moe en valt in slaap. De rest hoef ik denk ik niet uit te leggen. ;)
E30 325i cabrio :)klik voor showroom
Afbeelding

aahhhhhh een classics gedeelte ;)

twister

Bericht door twister » 23 jan 2009, 17:41

hey
ik heb een andere lmm gestoken maar het inhouden blijft

weet iemand raad?

Guiding

Bericht door Guiding » 23 jan 2009, 17:46

aangezien je uitlaatgassen ruikt, een lek ergens op een gedeelte v/d uitlaat?

Maareh, ik zou gewoon even langs de garage/dealert gaan hiermee.
Afbeelding
Mooi zwart is niet lelijk!

Fabian79

Bericht door Fabian79 » 23 jan 2009, 21:29

Een lekke uitlaat kan er ook voor zorgen dat je auto inhoud. ;)
E30 325i cabrio :)klik voor showroom
Afbeelding

aahhhhhh een classics gedeelte ;)

Mario TT

Bericht door Mario TT » 24 jan 2009, 12:04

Ik heb ook een keer gehad dat uitlaatgassen in de auto kwamen. Bleek dat de wind van achter kwam en nooit meer gehad. Hou je uitlaat eens dicht met een rubberen dikke handschoen en voel dan eens hoeveel druk er achter staat.. Als het goed is moet je je handschoen er amper tegenaan kunnen drukken omdat er zoveel druk op staat. En je hoort , als de uitlaat lek is, de uitlaat lekken/blazen.
Je moet dit door een expert laten nakijken, ik denk dat het wel gevaarlijk kan zijn zoals hierboven is gezegd. Echter de inlaat van je luchtsysteem zit bovenop de motorkap dus er komt altijd wel iets van frisse lucht naar binnen. Tenzij je hem op recyclen zet.. dat moet je nu ff niet doen.
Als je auto inhoudt dan ook ff naar de dealer. Misschien is je Turbo wel niet goed oid? (heb ff niet gezien wat voor auto je hebt).
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.

Mac

Bericht door Mac » 24 jan 2009, 12:18

Nogmaals: snel laten fixen, of eentje hieruit kiezen:
Spoiler: Laat zien
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”