farl schreef:Hallo Marcel! Welkom en succes met zoeken naar de ideale E46!
- Spoiler: Laat zien
- Waarom geen 330i?
Dankje en de 330i staat niet in het rijtje omdat ik die tot nu toe gebruikt niet erg veel tegenkom, maar het is wel een optie

Het moet een zescilinder worden en hij moet sneller zijn (qua acceleratie) als de GTI wat ik nu heb. Ik heb nog ruim de tijd om mij goed te verdiepen in de motoren en uitvoeringen+extra's van de E46 modellen gezien ik eerst andere verplichtingen heb komende 2 maanden en daarna pas echt ruimte heb om te sparen. Ik zit vlak bij de Duitse grens dus een duitser valt ook zeker binnen de mogelijkheden.
IvoHermans: dankje en heb je met de 320i voldoende vermogen en wat 'reserve' onder je rechtervoet of valt dat tegen? (heb met een bmw e39 520i gereden maar dat is mij echt te langzaam, leuk voor rustige cruise-ritjes maar niet om zo nu en dan wat sportieve uitspattingen op de o-zo leuke binnenwegen hier te hebben)
bjornc: Dankje en zodra ik een keer wat op het oog heb of op de stoep heb staan dan zien jullie het hier vanzelf
Opt1mus: Dankje en neem van mij maar aan dat de toekomstige E46 er minstens zo goed bij komt te staan, waarschijnlijk beter gezien de GTI in augustus 19 jaar wordt

Ben nogal een pietje-precies met mijn auto (het is voor mij naast van A naar B echt mijn hobby)
Zijn er hier topics met de vaste aandachtspunten bij een E46? Heb al iets gelezen over scheurende subframe's maar kan me daar nog geen beeld bij vormen wat en hoe je dat dan ziet. Blokken maak ik me minder druk om gezien de zes-in-lijn motoren van bmw volgens mij weinig problemen geven?