Angel Eyes, afkeur APK?
Angel Eyes, afkeur APK?
Aanstaande maandag gaat mijn BMW naar de keuring.Ik gebruik mijn Angel Eyes achteraf ingebouwd als dimlicht.De originele dimlicht lampen staan uit.Ik ben benieuwd of het bij de keuring problemen op geeft.Trouwens ik zie bij nieuwe modellen wel standaard Angel Eyes voor dimlicht.
Bmw 318i 2003 facelift Automaat
Bmw 318i 1985 Type 1 Automaat
Re: Angel Eyes,als dimlicht?
Je bedoeld stadslicht?
Het is of AE of stadslicht aan, anders afkeur.
Het is of AE of stadslicht aan, anders afkeur.
320dMtech Y2K.11 | lid #100 |
|
|Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
Ja,sorry ik bedoelde stadslicht
- lverstappenl
Nee geeft geen problemen. Als de orginele stadslichten maar uit staan, en je angel eyes maar geen rare kleuren hebben.
Snelheden behaald in het verleden, bieden geen voldoening voor de toekomst.
Re: Angel Eyes, afkeur APK?
Nee, geeft geen rare kleuren maar gewoon mooi wit licht,maar ze kunnen ook bij de keuring jaloers worden

- lverstappenl
Bij een keuring worden ze zowiezo al snel jaloers.. Maarja.. niet iedereen kan BMW rijden hejomeo schreef:Nee, geeft geen rare kleuren maar gewoon mooi wit licht,maar ze kunnen ook bij de keuring jaloers worden![]()
Snelheden behaald in het verleden, bieden geen voldoening voor de toekomst.
Ik had de led variant, maar totaal geen afkeur ..
Dus ligt net aan de APK meester geloof ik :p
Dus ligt net aan de APK meester geloof ik :p
Dat is wel heel krom dan :?Dnl schreef: Dus ligt net aan de APK meester geloof ik :p
Voor de keuring dus beter even vragen? (h)
Levensmotto: Een BMW kan altijd groter!
goed,nu kan ik met een gerust hart naar de APK 
Het is geen afkeur bij de APK.
Bij een grote politie controle kan er eventueel wel moeilijk gedaan worden omdat je veranderingen hebt aangebracht aan je verlichting. (Je gebruikt een ander verlichtings systeem) en daardoor voldoet je auto niet meer aan zijn originele type goedkeuring en zou hij officieel bij het RDW opnieuw gekeurd moeten worden. Maar dan zal in de praktijk niet voorkomen.
Bij een grote politie controle kan er eventueel wel moeilijk gedaan worden omdat je veranderingen hebt aangebracht aan je verlichting. (Je gebruikt een ander verlichtings systeem) en daardoor voldoet je auto niet meer aan zijn originele type goedkeuring en zou hij officieel bij het RDW opnieuw gekeurd moeten worden. Maar dan zal in de praktijk niet voorkomen.
Aan de door mij gedane opmerkingen kunnen geen rechten worden ontleend.
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Dat is dus wel de reden dat ie in duitsland wel Keihard word afgekeurd ;(
zowel voor de wet als apk zijn de angel eyes geen enkel probleem.
MITS de oorspronkelijke stands lichten niet zichtbaar branden of afgekoppeld zijn.(bij mij branden de orginele stads licht lampjes in motorruimte en zijn uit refelector gehaald.
De angel eyes worden gezien en beoordeeld als zijnde stadslichten, mits dus de orginele pitjes van stadlicht in reflector weggwerkt of agekoppeld zijn.
(tja zwager als apk keur meester si handig in sommige gevallen)
je mag niet meer dan 2 x dimlicht en 2x stadslicht voeren aan voorzijde.
MITS de oorspronkelijke stands lichten niet zichtbaar branden of afgekoppeld zijn.(bij mij branden de orginele stads licht lampjes in motorruimte en zijn uit refelector gehaald.
De angel eyes worden gezien en beoordeeld als zijnde stadslichten, mits dus de orginele pitjes van stadlicht in reflector weggwerkt of agekoppeld zijn.
(tja zwager als apk keur meester si handig in sommige gevallen)
je mag niet meer dan 2 x dimlicht en 2x stadslicht voeren aan voorzijde.
Eigenlijk voer ik met de AE aan voor, 4 stadslichten,want het zijn 4 ringen die branden.Maar goed het zijn stadslichten,je mag niet mee aan rijden.Is bedoelt om te parkeren.Dus eigenlijk zijn het gewoon parkeerlichten.
Maar nu is er een nieuwe trend,DAGLICHTEN.Kijk maar Audi.Die zie vrolijk mee rijden.Dus wij kunnen eigenlijk met onze AE ringen aan ook gewoon mee rijden.Ziet heel mooi uit,het zou alleen minder licht geven dan de daglichten van Audi.
Eerlijk gezegd,ik rijd er ook mee vaak.Alleen als ik politie zie,doe ik uit.
Maar nu is er een nieuwe trend,DAGLICHTEN.Kijk maar Audi.Die zie vrolijk mee rijden.Dus wij kunnen eigenlijk met onze AE ringen aan ook gewoon mee rijden.Ziet heel mooi uit,het zou alleen minder licht geven dan de daglichten van Audi.
Eerlijk gezegd,ik rijd er ook mee vaak.Alleen als ik politie zie,doe ik uit.
ja idd 4 ringen, maar dit wordt gezien als 2 maal stadslicht en geen enkel probleem.
zelf rij ik altijd met alleen de eyes aan zonder dimlicht erbij te voeren ,en heb nog nooit problemen gehad met de heren van de wet. (in schemer en donker natuurlijk wel in combi met dimlicht )
ons voordeel is ook wat eyes betreft dat er vele modelen/types bmw's geproduceerd zijn met standaard angel eyes.
zelf rij ik altijd met alleen de eyes aan zonder dimlicht erbij te voeren ,en heb nog nooit problemen gehad met de heren van de wet. (in schemer en donker natuurlijk wel in combi met dimlicht )
ons voordeel is ook wat eyes betreft dat er vele modelen/types bmw's geproduceerd zijn met standaard angel eyes.
Laatst gewijzigd door freddy op 17 jan 2009, 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.