Aangezien ik een foutmelding krijg op mijn BC door de xenon.
Storing vrije xenon
Storing vrije xenon
Weet er iemand hoe ik mijn computer kan aanpassen van halogeen naar xenon.
Re: Storing vrije xenon
Je kunt volgens mij gewoon een paar cancellers er tussen zetten dan geeft hij geen foutcode meer aan..
Je moet eigenlijk wel even langs de garage om je lampen opnieuw af te stellen. Je bent anders waarschijnlijk ontzettend verblindend voor de overige weggebruikers..
Je moet eigenlijk wel even langs de garage om je lampen opnieuw af te stellen. Je bent anders waarschijnlijk ontzettend verblindend voor de overige weggebruikers..
Laatst gewijzigd door rik 320d op 12 jan 2009, 23:18, 1 keer totaal gewijzigd.
- lverstappenl
Heel even een setje van deze halen..
Snelheden behaald in het verleden, bieden geen voldoening voor de toekomst.
precies die werken perfect, nooit meer last van gehad daarna 
BMW is a pleasure that you never can measure
Of je laat ze gewoon door een deskundige inbouwen dan heb je die kabeltjes niet eens nodig en je hebt nog garantie ook 
- lverstappenl
De meeste 'deskundigen' zullen ook deze cancellers gebruiken. Er zijn er ook die xenon setjes gebruiken die geen foutmelding geven. En er zijn er nog die je software aanpassen. maar dan ben je de hoogteverstelling kwijt.. (en mocht je ze ooit weer willen omwisselen bij bijvoorbeeld de verkoop van je auto, dan moet je weer terug om alles weer aan te laten passen)320driver schreef:Of je laat ze gewoon door een deskundige inbouwen dan heb je die kabeltjes niet eens nodig en je hebt nog garantie ook
Ik heb er van het begin tot het eind bij gestaan toen ze Xenon aan het inbouwen waren en ze hebben geen cancellers gebruikt sterker nog, de monteur zei dat hij het niet eens nodig had dus mazzeltje misschien 
- lverstappenl
Dan hebben ze dus een setje gebruikt waarbij de cancellers niet nodig zijn..
Ik had in m'n E39 (prefacelift), die geen xenon had, originele Hella facelift koplampen gestoken met xenon (alles origineel) en had toch nog apparte cancellers (Resistors) nodig....
Er zijn op autoafbraak toch genoeg lampunits te vinden met xenon, voor lagen prijzen (1 set van E39 met 53000km, kostte me 270€)...
Er zijn op autoafbraak toch genoeg lampunits te vinden met xenon, voor lagen prijzen (1 set van E39 met 53000km, kostte me 270€)...
Klopt en is behoorlijk irri, wat ik me ook altijd afvraag is het volgende: als er een tweede soortgelijk topic wordt geopend en men komt daar achter, sluit men het ene topic en verwijst naar het eerder geopende topic.330dM schreef:Anders even zoeken op het forum, is al van alles over geschreven, "lopen"op dit moment ook 3 of 4 xenon-topics door elkaar....![]()
Wat ik dan jammer vind is dat de info uit het tweede topic eigenlijk "verloren" gaat. (rood kruis)
Is het niet o.e.o.a. manier mogelijk om dit, achteraf, te bundelen?
-
Dan_600F
werkt zo'n kabeltje ook tegen het knipperen van het xenon dan of is dat puur alleen om je foutmeldingen op het dash te "vermommen". Mocht er een lamp stuk zijn, werkt het dash dan nog wel of helemaal niet meer?
- lverstappenl
Ik heb geen last van knipperende xenon lampen. En volgens mij werkt de signalering of de lamp het doet wel nog gewoon..
Ik heb zoals jullie al weten net een bmw gekocht maar ik heb ook xenon erin.
Maar me BC geeft een foutmelding dat me lampen kapot zijn maar als ik me xenon aan doe is het weg.
Nou heb ik een beetje gelezen en ik moets ook boordcomputer cancellers kopen.
Nou zo gezegt zo gedaan.
Maar waar moet je ze aansluiten ik hem bij me balast een rode kabel en een zwarte maar waar moet dit kastje tussen komen?
Graag advies want ik wil van me storing af

Maar me BC geeft een foutmelding dat me lampen kapot zijn maar als ik me xenon aan doe is het weg.
Nou heb ik een beetje gelezen en ik moets ook boordcomputer cancellers kopen.
Nou zo gezegt zo gedaan.
Maar waar moet je ze aansluiten ik hem bij me balast een rode kabel en een zwarte maar waar moet dit kastje tussen komen?
Graag advies want ik wil van me storing af
-
Mac
Voor zover ik weet tussen de ballast en de voeding. Volgens mij kunnen de stekkers maar op 1 plaats aangesloten worden.
Heeft iemand toevallig ervaring met deze: klik
Heeft iemand toevallig ervaring met deze: klik