Geel motorlampje brand ALWEER

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Dan_600F

Geel motorlampje brand ALWEER

Bericht door Dan_600F » 10 jan 2009, 18:07

Ik heb de auto nu een jaar, en ik heb bij rond de 110K de LMM laten doen.
Eerst werd hij schoongemaakt, dat hielp voor een aantal weken. vervolgens heb de dealer um toch vervangen omdat t motorlampje weer begon met branden.

Nu is het weer zover lampje brand weer. Nergens last van gehad, de auto rijd goed (zij het wel dat het verbruik ondanks het weer gruwelijk hoog is 14l/100km) x|
T lampje brand wel. Gisteren ben ik nog naar huis gereden zonder probleme. 01:15 uur was dat. Mn moeder heeft vanochtend de auto voor t huis naar de parkeerplaats gereden. Dat is een stukje van 50 meter.. Zij zegt dat ze niets heeft zien branden. Kan het nou zijn dat dat korte stukje weer voor problemen zorgt?? want vanmiddag stap ik in en dan heb k dit weer..

iemand ideeën? of kan het lampje om andere reden branden? kan ik dit zelf ook resetten zonder dat ik weer helemaal naar de dealer moet voor zoiets onbenulligs? :X

bmwpeter

Re: Geel motorlampje brand ALWEER

Bericht door bmwpeter » 10 jan 2009, 19:29

Het branden van het gele motorlampje heb ik ook een paar keer gehad. Bij mij gaat de auto dan over op noodloop. Ik kan dan nog wel rijden maar heb dan totaal geen vermogen meer. Wanneer ik de auto uitzet en daarna weer start is het motorlampje uit en heb ik weer het volledige vermogen terug.

Het op storing springen komt bij mij af en toe voor als de gastank bijna leeg is en ik een scherp draaiende snelwegbocht een beetje vlot neem. De brandstoftoevoer is dan niet optimaal (helaas een eigenaardigheidje van een Vialle gasinstallatie). Op benzine heb ik overigens nergens last van. :roll:
KONI FSD + EIBACH PRO-KIT + LPI = SUPER

Fabian79

Bericht door Fabian79 » 10 jan 2009, 22:00

Als je lampje gaat branden is dit niet voor niks. Het geeft een motorstoring aan. Of dit dan weer een LMM is (wat wel zou kunnen) dat moet je even laten uitlezen en resetten. Als het lampje gebrandt heeft moet dit zeker terug te lezen zijn.
E30 325i cabrio :)klik voor showroom
Afbeelding

aahhhhhh een classics gedeelte ;)

Dan_600F

Bericht door Dan_600F » 11 jan 2009, 02:25

Ja het is terug te lezen voor zover ik weet.
Bij mij helpt de sleutel in en uit het contact niet. het blijft al branden voor het starten

320driver

Bericht door 320driver » 12 jan 2009, 14:41

Dit hoeft helemaal geen motorstoring te zijn, sterker nog het hoeft helemaal niets te betekenen zoals in mijn geval.
Ik heb het ook eventjes gehad maar de dealer zag dat de sensor niet helemaal in orde was, na het vervangen van de sensor was het lampje uit! Met de motor was dus helemaal niets aan de hand (gelukkig)

Dan_600F

Bericht door Dan_600F » 12 jan 2009, 20:03

Vanmorgen naar mn werk lampje brand nog steeds...
Vanmiddag terug naar huis, lampje gaat spontaan uit.

Nu was het wel 4,5 boven nul, wellicht dat het met temp te maken heeft. Ik verwacht dat de storing wel weer terug komt, dat heeft ie tenslotte al eerder gedaan... van t weekend weg brengen :(

320driver

Bericht door 320driver » 13 jan 2009, 10:21

Lijkt me inderdaad het meest voor de hand liggend, even uit laten lezen iig succes :duim:

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”