M Voetsteun
M Voetsteun
Hey heren,
ik heb dus zo een M voetsteun gekocht en wilde de oude demonteren, maar dat lukte me niet zo goed.. Ik heb de twee schroeven bij de knop om de motorkap te openen verwijderd en links net waar de dashboard ophoudt heb ik ook een schroef verwijderd. Ondanks ik nergens anders een schroef zie, kan ik hem niet eruit halen..
Heeft iemand nog een tip hoe ik dit het beste kan doen?
ik heb dus zo een M voetsteun gekocht en wilde de oude demonteren, maar dat lukte me niet zo goed.. Ik heb de twee schroeven bij de knop om de motorkap te openen verwijderd en links net waar de dashboard ophoudt heb ik ook een schroef verwijderd. Ondanks ik nergens anders een schroef zie, kan ik hem niet eruit halen..
Heeft iemand nog een tip hoe ik dit het beste kan doen?

Re: M Voetsteun
Er zitten ook nog klemmetjes.
Niet trekken, dan gaan ze stuk. Ik d8 omhoog schuiven.
Dus de schroeven uit de handel voor de motorkap.
Het andere schroefje er uit.
Dan kan de kap als het goed is omhoog geschoven worden.
De deurrubbers zitten ook een beetje in de weg, die kan je beter ook even daar loshalen. Gewoon lostrekken, die kan je zo weer terug duwen.
Ook de dorpellijst valt over de kap. Deze kan je voorzichtig lostrekken.
nu moet het je wel lukken.
suc6
Niet trekken, dan gaan ze stuk. Ik d8 omhoog schuiven.
Dus de schroeven uit de handel voor de motorkap.
Het andere schroefje er uit.
Dan kan de kap als het goed is omhoog geschoven worden.
De deurrubbers zitten ook een beetje in de weg, die kan je beter ook even daar loshalen. Gewoon lostrekken, die kan je zo weer terug duwen.
Ook de dorpellijst valt over de kap. Deze kan je voorzichtig lostrekken.
nu moet het je wel lukken.
suc6
- largeproject
- Contacteer:
Staat me iets van bij dat kap onder de stuurkolom der ook uit moet,want die "rust" op de bovenkant van de voetsteun.
Je moet toch nog wel behoorlijk wat los halen, en het is ook een behoorlijk klus om de oude er uit te krijgen.
Er zit een soort van klemmetje die er lastig uit gaat (heb hem al stuk getrokken, maar ach ..
Voetsteun blijft er toch in, en die is 100% heel
).
Het gedeelte boven de pedalen moet sowieso los gehaald worden, dat zijn bij elkaar 5 schroefjes (uit me hoofd)
Er zit een soort van klemmetje die er lastig uit gaat (heb hem al stuk getrokken, maar ach ..
Het gedeelte boven de pedalen moet sowieso los gehaald worden, dat zijn bij elkaar 5 schroefjes (uit me hoofd)
Ja jullie hebben gelijk,de kap die boven de pedalen zit moet er ook uit.
Pas op dat je niet je lampje en je diagnose stekker hierbij kpot trekt, die zitten aan deze kap vast.
Maar al met al valt het wel mee toch??
half uurtje en het is er allemaal wel uit.
Pas op dat je niet je lampje en je diagnose stekker hierbij kpot trekt, die zitten aan deze kap vast.
Maar al met al valt het wel mee toch??
half uurtje en het is er allemaal wel uit.
De nieuwe voetsteun weer monteren gaat stukken sneller
.
jah die wil je zo snel mogelijk erin hebben natuurlijkDnl schreef:De nieuwe voetsteun weer monteren gaat stukken sneller.
maar uhmm bedankt, ik zal morgen ff verder gaan kijken.. werd net beetje te donker om eraan door te werken

Als je het voorzichtig doet moet het goed gaan. Monteren is makkelijker, dan kan je namelijk die klemmetjes op je kapje zetten en weer gewoon in het chassis drukken.
Het wordt je allemaal wel duidelijk als je het kapje er af hebt. Dan kan je precies zien hoe het zit.

Het wordt je allemaal wel duidelijk als je het kapje er af hebt. Dan kan je precies zien hoe het zit.
jah heb die kapje van de stuur eraf gehaald, en daarmee ging het veeeeel makkelijker 
mja hij zit er nu in.. ga wel foto's maken als het schoon is weer
thnx for the help guys!
mja hij zit er nu in.. ga wel foto's maken als het schoon is weer
thnx for the help guys!

Heb ik vorige week bij een dealer in duitsland laten doen, ik had niet zoveel zin om bij -13 op straat te gaan liggen
voetsteun koste 34 euri, inbouwen 60 euri (|
€60,- is een half uur bij de stealer 
320dMtech Y2K.11 | lid #100 |
|
|Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"