Paar vragen algemeen
Paar vragen algemeen
hoi ik ben sinds kort in het bezit van een bmw 320i, en ik wou nog een paar functies weten van de knopjes die volgen.
hoe verstel ik de tijd in het dashboard en in het radio gedeelte??
wat is het asc knopje voor de versnellingspook?
wat is het knopje met een sneeuwvlokje?
en wat is het knopje ernaast met een cirkeltje??
alvast bedankt voor de moeite..
Re: Paar vragen algemeen
Bij de toerenteller zit hiervoor een plastic staafje die je links en rechtsom kunt draaien voor uren en minuten dacht ik zo even uit m'n hoofd.
Anti Slip Control, dus tegen doorslippen van de achterwielen. Dit systeem staat altijd aan en kun je uitzetten door het knopje te bedienen.
Airco functie
Volgens mij iets van de luchtstroom intern houden/rond circuleren
alvast bedankt voor de moeite...
Geen dank
Bij de toerenteller zit hiervoor een plastic staafje die je links en rechtsom kunt draaien voor uren en minuten dacht ik zo even uit m'n hoofd.
Anti Slip Control, dus tegen doorslippen van de achterwielen. Dit systeem staat altijd aan en kun je uitzetten door het knopje te bedienen.
Airco functie
Volgens mij iets van de luchtstroom intern houden/rond circuleren
alvast bedankt voor de moeite...
Geen dank
Om het even in BMW termen te houden.suha schreef:hoi ik ben sinds kort in het bezit van een bmw 320i, en ik wou nog een paar functies weten van de knopjes die volgen.
ASC - Automatic Stability control + Traction
Traction control: zorgt ervoor dat je wielen bij het accelereren niet doorslippen. Dit wordt gedaan door het vermogen van je motor te verminderen wanneer de ASC computer merkt dat je achterwielen sneller draaien dan je voorwielen.
Automatic Stability control: Zorgt ervoor dat je geen last van overstuur krijgt in een bocht. De achterkant breekt dan uit in een bocht. Dit doet hij door enerzijds het vermogen van de motor te verminderen en anderzijds door individueel je linker of rechter achterwiel af te remmen.
Door op het knopje te drukken gaat er in het midden van je cockpit een geel lampje branden.
Dan staat de ASC + T uit. Dit kan je gebruiken wanneer je vast zit.
- Knopje met de cirkel is de circulatie functie.
Wanneer het lampje uit staat krijg je verse lucht van buiten.
Wanneer het rondje met de "A' opgelicht is dan bepaalt een sensor of de lucht van buiten komt of gerecirculeerd wordt. De sensor meet vervuiling in de lucht.
Wanneer het andere lampje brand dan wordt de lucht gerecirculeerd. (Handig in de zomer i.c.m. de airco. Lucht in de auto wordt dan heel snel heel koud)
Aan de door mij gedane opmerkingen kunnen geen rechten worden ontleend.
Voor het verstellen vd tijd sleutel in het contact op stand 1
en je moet de klok op de boordcomputer hebben niet die van de radio, als je de 1 aangepast heb, veranderd de radio ook gelijk
ASC +T gaat wel wat verder dan alleen het slippen vd wielen
Automatic Stability Control probeert ongewenste zijwaartse bewegingen te voorkomen niet alleen het slippen vd wielen te regelen, maar ook je 'throttle' (gas(pedaal)).
+ Traction Dit regelt puur de voorwaarste bewegingen en werkt als een omgekeerde ABS, zorgt dat je wielen 'niet slippen' (theorie werkt nog iets ingewikkelder, maar even in de volksmond gezegd)
Ik quote hier wel even letterlijk wat er in de BMW handleiding staat
"Automatische luchtrecirculatie-regelen UAC"
Bij sterke geuren of schadelijke stoffen in de buitelnlucht kunt u de toevoer van verse lucht tijdelijk onderbreken. De lucht in het interieur wordt dan gerecirculeerd. Door herhaaldelijk indrkken van de toets kunnen drie functies worden gekozen.
- Controle lampen gedoofd: buitenluch stroomt naar binnen
- Linker controlelamp brand-AUC in werking: het systeem herkent scahdelijke stoffen in de lucht en onderbreekt zonodig de luchttoevoer. De lucht in het interieur wordt dan gerecirculeerd/ Het systeem schakelt in het vervolg afhankelijk van de gewenste luchtkwaliteit om tussen luchttoevoeer en recirculatie van de lucht in het interieur
- Rechter controlelamp brand: de toevoer van buitenlucht is permannent afgesloten. De lucht in het interieur word gerecirculeerd.
Je zou natuurlijk ook zelf in je boekje kunnen kijken wat deze dingen betekenen
Voor het verstellen vd tijd sleutel in het contact op stand 1
en je moet de klok op de boordcomputer hebben niet die van de radio, als je de 1 aangepast heb, veranderd de radio ook gelijk
Automatic Stability Control probeert ongewenste zijwaartse bewegingen te voorkomen niet alleen het slippen vd wielen te regelen, maar ook je 'throttle' (gas(pedaal)).
+ Traction Dit regelt puur de voorwaarste bewegingen en werkt als een omgekeerde ABS, zorgt dat je wielen 'niet slippen' (theorie werkt nog iets ingewikkelder, maar even in de volksmond gezegd)
Ik quote hier wel even letterlijk wat er in de BMW handleiding staat
"Automatische luchtrecirculatie-regelen UAC"
Bij sterke geuren of schadelijke stoffen in de buitelnlucht kunt u de toevoer van verse lucht tijdelijk onderbreken. De lucht in het interieur wordt dan gerecirculeerd. Door herhaaldelijk indrkken van de toets kunnen drie functies worden gekozen.
- Controle lampen gedoofd: buitenluch stroomt naar binnen
- Linker controlelamp brand-AUC in werking: het systeem herkent scahdelijke stoffen in de lucht en onderbreekt zonodig de luchttoevoer. De lucht in het interieur wordt dan gerecirculeerd/ Het systeem schakelt in het vervolg afhankelijk van de gewenste luchtkwaliteit om tussen luchttoevoeer en recirculatie van de lucht in het interieur
- Rechter controlelamp brand: de toevoer van buitenlucht is permannent afgesloten. De lucht in het interieur word gerecirculeerd.
Je zou natuurlijk ook zelf in je boekje kunnen kijken wat deze dingen betekenen

Mooi zwart is niet lelijk!
Mac schreef:RTFM
- Spoiler: Laat zien
Guiding schreef:
Dat zeg ik.
+ 1 voor de RTFM
Aan de door mij gedane opmerkingen kunnen geen rechten worden ontleend.
mannen ik heb nu dus een E46 318i bj 1998...Ik heb ook een knop met asc...nu lees ik veel over ASC en ASC+T..hoe weet ik nu of ik alleen ASC heb of ASC+T ? Is dat ergens van te zien te lezen? Ik lees overal het verschil maar hoe weet je nu of je dus de ASC+T functie hebt ?
Niemand die het weet of iedergeval weet waar ik het vandaan af kan lezen ?GoGo22 schreef:mannen ik heb nu dus een E46 318i bj 1998...Ik heb ook een knop met asc...nu lees ik veel over ASC en ASC+T..hoe weet ik nu of ik alleen ASC heb of ASC+T ? Is dat ergens van te zien te lezen? Ik lees overal het verschil maar hoe weet je nu of je dus de ASC+T functie hebt ?
Na 5,5 uur al om een antwoord "zeuren" is wel een beetje snel
, helaas weet ik niet het antwoord voor je maar gun onze "techneuten" even de tijd om te antwoorden.....
Moderatoropmerking Opt1mus
320dMtech Y2K.11 | lid #100 |
|
|Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
Kijk eens op google ofzow: http://www.usautoparts.net/bmw/technology/asct.htm
Dan vind je dit ook. dit is in het engels en voor een 7 serie, maar het legt het wel even in het kort uit.
Probeer niet altijd de weg van de minste weerstand te zoeken. :z
Ik hoop dat dit genoeg zegt over de asc+T
Ja leuk mooi en bedankt. Dat is uitleg van wat ASC+T is..ik kan je ook een link geven op youtube over wat het is.
Ik heb wel degelijk gezocht op google met alle vormen van dien en niks gevonden over wat ik zoek, maar ik wil gewoon weten of mijn auto dus ASC alleen of ASC+T is ?
Ik weet als ik naar de dealer ga dat ik er dan achter kan komen maar ik dacht misschien weet iemand hier op een makkelijke manier daar achter te komen.
Ik heb wel degelijk gezocht op google met alle vormen van dien en niks gevonden over wat ik zoek, maar ik wil gewoon weten of mijn auto dus ASC alleen of ASC+T is ?
Ik weet als ik naar de dealer ga dat ik er dan achter kan komen maar ik dacht misschien weet iemand hier op een makkelijke manier daar achter te komen.
Je hebt steeds beiden!
ASC kan je uitzetten door de ASC knop in te drukken (dit schakelt bijna alle functies van je module uit)
Houd je echter de ASC knop meer dan 5 seconden ingedrukt, schakel je de ASC uit, en ook de traction controle (ASC + T).
Maar elke wagen heeft ASC+T! Sommigen (waaronder mijn wagen) hebben DSC, maar dat is weer een ander verhaal!
ASC kan je uitzetten door de ASC knop in te drukken (dit schakelt bijna alle functies van je module uit)
Houd je echter de ASC knop meer dan 5 seconden ingedrukt, schakel je de ASC uit, en ook de traction controle (ASC + T).
Maar elke wagen heeft ASC+T! Sommigen (waaronder mijn wagen) hebben DSC, maar dat is weer een ander verhaal!
mijn verhaal was ook niet om jouw verhaal te verbeteren Bocca, maar kostte een tijd om te typen en tegen de tijd dat ik op bevestig drukte had jij al gepost

Mooi zwart is niet lelijk!
Thanks voor de duidelijke antwoord. Ik weet dat DSC een ander verhaal is en die optie heb ik en dat weet ik wel zeker. Maar ik kon nu niet terug vinden of mijn auto nou alleen ASC of dus die ASC+T had, maar jou antwoord heeft mij iedegeval heel veel geholpen hier mee.. thanksCTD schreef:Je hebt steeds beiden!