slush puppy

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Bocca

Re: slush puppy

Bericht door Bocca » 29 dec 2008, 14:20

Dat is helaas makkelijker gezegt dan gedaan, ik ben uiteraard al bij een aantal garages langs geweest, maar geen enkele die mij op dit moment kan helpen, daarnaast heb ik de auto gewoon echt nodig en kan ik per stom toeval op dit moment geen andere auto lenen. Maar opzich ben ik het helemaal met je eens.
Aan de door mij gedane opmerkingen kunnen geen rechten worden ontleend.

Trebbie

Bericht door Trebbie » 30 dec 2008, 11:48

Ik weet niet hoe handig je zelf bent, maar de remvloeistof vervangen en het systeem daarna ontluchten is niet heel veel werk, en zou misschien het probleem kunnen openbaren of zelfs verhelpen. Zo lang je met 2 personen bent en je een steek/ringsleutel 7 hebt is het een half uur werk. Je kunt het gewoon op de oprit doen (een brug zou wel handig zijn, maar niet noodzakelijk)

Bocca

Bericht door Bocca » 30 dec 2008, 18:25

Ontluchten en vloeistof vervangen lukt opzich wel, maar ik denk toch dat het probleem bij de bekrachtiger ligt. Zeker gezien de recent geopende topics op problemcar met mensen die precies hetzelfde probleem hebben.
Vocht in de bekrachtiger wat 's nachts bevriest. Maar ik vraag me af of het ook vocht in een van de slangen kan zijn wat bevriest en dit veroorzaakt. Ik heb al een afspraak bij de garage. maar dat duurt tot de 1e / 2e week van januarie.

Bocca

Bericht door Bocca » 30 dec 2008, 21:06

330dM schreef:
Ik heb al een afspraak bij de garage. maar dat duurt tot de 1e / 2e week van januarie.
Probeer niemand te raken tot die tijd, zo'n rot begin van het nieuwe jaar. (|
Opzich remt `tie wel maar het is verre van idiaal maar nog wel veilig.

Bocca

Bericht door Bocca » 24 jan 2009, 14:24

Vandaag na lange tijd het probleem weer gehad. Ik heb het interieurfilter huis eruit gehaald en zag meteen dat de waterafvoer kleppen vol met bladeren zat. Tevens zat de bak met de rembekrachtiger vol met water.
Even uitzoeken waar de waterafvoer putjes in deze bak zitten en dan is het opgelost.

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Bericht door bjornc » 25 jan 2009, 13:35

Nou gezellig zeg, dikke maand doorrijden met zo'n probleem.

Ik hoop voor de medeweggebruikers dat dit daadwerkelijk het probleem is.
Spoiler: Laat zien
Ook wel voor jou, maar kennelijk vond je het niet zo spannend dat je er mee naar de dealer moest.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”