Ik ga niet meer in op blauwe remschijven. Laat een ieder lekker doen en denken wat hij zelf denkt. Er bestaan zoveel verschillende soorten remschijven met uiteenlopende toepassingen, materialen en belastingen hiervan, zodat enige discussie een heel langdradig verhaal gaat worden.
FF voor mijn lekenverstend: Op welke plekken/plaatsen gebruik je de remmenreiniger?
Fabian79 schreef:
Met een hamer op je remmen, okay
Faab
Niet zo overdrijven
Ik sla er niet met een voorhamer op.
Gewoon een beetje achter op de cylinderbus.
FF voor mijn lekenverstend: Op welke plekken/plaatsen gebruik je de remmenreiniger?
Remmenreiniger mag je op de hele rem gebruiken. Eerst de remtang met een staalborsteltje goed schoonmaken, let een beetje op het stof hierbij.
Remmenreiniger is superontvettend en heel vluchtig. Let er dus wel op dat de bewegende delen weer goed ingevet worden. Voor het invetten hiervan gebruik wel remmenvet. Dit heeft de eigenschap dat het op de delen aanwezig blijft ook bij hogere en lagere temperaturen. Het vet bruist een beetje op het deel waar je het op spuit, maar wordt niet meer vloeibaar, waardoor het zou kunnen verplaatsen. Normaal vet wordt bij verhitting zacht een gaat verplaatsen en dus niet meer het juiste deel smeren.
Remmenreiniger is niet echt bezwaarlijk voor je lak op de auto, maar pas er wel mee op. Ook voor je handen is het niet echt gevaarlijk, maar het is niet echt bedoeld om je handen mee te wassen.
kijk hier eens, het is voor een toyota, maar in grove lijnen is het hetzelfde. Deze tut maakt gebruik van kopervet. Bij de dealers mag dit niet meer gebruikt worden. Kopervet geleidt electriciteit, dit kan voor storingen zorgen op je ABS en slijtindicatoren!!!!! Gebruik echt remmenvet, het is er voor gemaakt.
http://www.toyotateambelgium.be/howto.asp?id=1
ps. let een beetje op met invetten op je schijven en blokken!!! Ingevette schijfjes/ blokjes remmen niet zo lekker.
+ bij het plaatsen van nieuwe blokken en/of schijven doe een beetje voorzichtig, inremmen is echt nodig en je zal een korte periode harder moeten trappen om hetzelfde effect te behalen. Dit verdwijnt vanzelf weer na een paar ritjes.