Nieuw hier
-
Ronald Schuit
Nieuw hier
Hallo allemaal,
Ik ben Ronald (26jaar)uit Deventer en heb sinds een paar weken een Bmw 323 uit 2001 ;D . Tot voor kort had ik totaal niks met auto's maar dat is sinds kort verandert. Ik zal even beginnen bij het begin :z .
Vanaf dat ik de leeftijd had dat ik een brommer/scooter mocht rijden ben ik hier direct mee begonnen en heb een hele waslijst met zowel schakelbrommers als scooters afgewerkt. Het was mijn leven en hobby om het allemaal zosnel mogelijk te maken en kon we nooit snel genoeg gaan.
Toen ik 18 werdt heb ik mijn autorijbewijs gehaald (met dank aan mijn ouders) maar echter nooit een auto gekocht het kwam bij mij niet een in mijn gedachten op ik vondt het maar allemaal niks. Iets later (18,5 jaar) ben heb ik mijn motor rijbewijs gehaald en direct een motor gekocht en ook hier heb ik er diverse van versleten. Ik vondt de snelheid op de motor geweldig en bezocht ook gemiddeld 1 keer in de maand het circuit van Zandvoort en Assen. En de laatste jaren had ik een jaarkaart voor de vele bekende Nordschleife. Echter gebeuren hier altijd veel ongelukken waar je als motor rijder niet altijd even goed vanaf komt omdat er zo goed als geen glijzone aanwezig is. Dit jaar zijn er echter de laatste zeer veel ernstige ongelukken gebeurt waarna ik midden in de nacht wakker werdt en er gewoon geen zin meer in had om met mijn suzuki gsx-r1000 daar nog te gaan rijden ik was gewoon te bang dat ik zelf betrokken zou raken bij een ongeluk. Dit alles speelde zicht ca. 1.5maand geleden af. De volgende dag direct gaan rondbellen om mijn motor te verkopen. Een week later motor verkocht en een Bmw Z3 2.8 gekocht. Erg leuke auto en meteen paar keer naar de Nordschleife gegaan (jaarkaart). Helaas heb ik 3 weken geleden de Z3 total loss gereden. En heb nu dus een Bmw 323 gekocht. En moet eerlijk zeggen het rijdt 10x beter als de Z3 ik heb zelfs het idee dat ik veel meer grip heb. En het comfort is gewoon super, eigenlijk had ik de Z3 gewoon moeten overslaan maar ja we weten niet altijd alles van tevoren.
Sorry voor het mischien onnodige lange verhaal.
Met vriendelijke groeten
Ronald
Ik ben Ronald (26jaar)uit Deventer en heb sinds een paar weken een Bmw 323 uit 2001 ;D . Tot voor kort had ik totaal niks met auto's maar dat is sinds kort verandert. Ik zal even beginnen bij het begin :z .
Vanaf dat ik de leeftijd had dat ik een brommer/scooter mocht rijden ben ik hier direct mee begonnen en heb een hele waslijst met zowel schakelbrommers als scooters afgewerkt. Het was mijn leven en hobby om het allemaal zosnel mogelijk te maken en kon we nooit snel genoeg gaan.
Toen ik 18 werdt heb ik mijn autorijbewijs gehaald (met dank aan mijn ouders) maar echter nooit een auto gekocht het kwam bij mij niet een in mijn gedachten op ik vondt het maar allemaal niks. Iets later (18,5 jaar) ben heb ik mijn motor rijbewijs gehaald en direct een motor gekocht en ook hier heb ik er diverse van versleten. Ik vondt de snelheid op de motor geweldig en bezocht ook gemiddeld 1 keer in de maand het circuit van Zandvoort en Assen. En de laatste jaren had ik een jaarkaart voor de vele bekende Nordschleife. Echter gebeuren hier altijd veel ongelukken waar je als motor rijder niet altijd even goed vanaf komt omdat er zo goed als geen glijzone aanwezig is. Dit jaar zijn er echter de laatste zeer veel ernstige ongelukken gebeurt waarna ik midden in de nacht wakker werdt en er gewoon geen zin meer in had om met mijn suzuki gsx-r1000 daar nog te gaan rijden ik was gewoon te bang dat ik zelf betrokken zou raken bij een ongeluk. Dit alles speelde zicht ca. 1.5maand geleden af. De volgende dag direct gaan rondbellen om mijn motor te verkopen. Een week later motor verkocht en een Bmw Z3 2.8 gekocht. Erg leuke auto en meteen paar keer naar de Nordschleife gegaan (jaarkaart). Helaas heb ik 3 weken geleden de Z3 total loss gereden. En heb nu dus een Bmw 323 gekocht. En moet eerlijk zeggen het rijdt 10x beter als de Z3 ik heb zelfs het idee dat ik veel meer grip heb. En het comfort is gewoon super, eigenlijk had ik de Z3 gewoon moeten overslaan maar ja we weten niet altijd alles van tevoren.
Sorry voor het mischien onnodige lange verhaal.
Met vriendelijke groeten
Ronald
Re: Nieuw hier
Welnee, dit is tenminste een goeie "binnen komer" ...Ronald Schuit schreef:Sorry voor het misschien onnodige lange verhaal ...
Welkom en heel veel plezier met je nieuwe aanwinst!
Owja, we zijn hier gek op foto's ... dus kom maar op met die vette 323
Welkom Ronald
niks onnodig lang, was een leuk en interessant verhaal om te lezen.
Ik ben ook wel benieuwd naar fotootjes van je bolide.
Mocht je niet weten hoe je ze op het forum moet zetten
Kun je hier meer wijs worden
Veel plezier op het forum
niks onnodig lang, was een leuk en interessant verhaal om te lezen.
Ik ben ook wel benieuwd naar fotootjes van je bolide.
Mocht je niet weten hoe je ze op het forum moet zetten
Kun je hier meer wijs worden
Veel plezier op het forum

Mooi zwart is niet lelijk!
-
Ronald Schuit
Bedankt voor de handleiding
Dit is even een geleende foto maar zo'n kleur is het (velgen van mij zijn standaard volgens mij)

Mijn ex Z3

Even later

En mijn ex motor

Zo nu is alles aardig compleet dacht ik zo
Dit is even een geleende foto maar zo'n kleur is het (velgen van mij zijn standaard volgens mij)

Mijn ex Z3

Even later

En mijn ex motor

Zo nu is alles aardig compleet dacht ik zo
Welkom Ronald,
Dat was een bijzonder verhaal zeg. Erg knap dat je een "ingeving" had wat betreft het stoppen met het motorrijden. Wel respect voor je keuze. Heb je die Z3 nou op het circuit in de prak gereden?
Veel plezier hier op het forum in ieder geval!
Dat was een bijzonder verhaal zeg. Erg knap dat je een "ingeving" had wat betreft het stoppen met het motorrijden. Wel respect voor je keuze. Heb je die Z3 nou op het circuit in de prak gereden?
-
Ronald Schuit
Was idd onduidelijk maar auto is niet op de Nordschleife in de prak gereden. Met het mooie weer straks zal het motor rijden best wel weer even gaan jeuken en in het ergste geval stap ik op de motor van mijn vriendin Yamaha R6 maar daar zal ik niet zo mee gaan rijden als mijn ex motorfarl schreef:Welkom Ronald,
Welkom! En een goede intro idd
daar kunnen sommigen wel een voorbeeld aan nemen 
Maar wat een zuur gezicht zeg, die Z3 x| zonnnnde.. Ik weet helaas ook een beetje hoe het voelt..
Veel lees- en schrijfplezier op HET E46-forum iig
Maar wat een zuur gezicht zeg, die Z3 x| zonnnnde.. Ik weet helaas ook een beetje hoe het voelt..
Veel lees- en schrijfplezier op HET E46-forum iig
_______________________________Showroom________________________________

Dit onderschrift is mede mogelijk gemaakt door DV

Dit onderschrift is mede mogelijk gemaakt door DV
Welkom Ronald, mooie introductie! Jammer dat je de Z in puin hebt gereden, gelukkig zelf geen (lichamelijke) schade?
Veel lees- en postplezier hier.
Veel lees- en postplezier hier.
320dMtech Y2K.11 | lid #100 |
|
|Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Welkom Ronald,
Een echte snelheidsduivel dus....
Hopelijk heb je met de 323 meer geluk als met de Z4.
Een echte snelheidsduivel dus....
Hopelijk heb je met de 323 meer geluk als met de Z4.
Ronald, welkom op het E46Forum!
Respect voor de keuze om het motor rijden op te geven, helemaal geen trek meer in?
Veel rij plezier met de 323! Misschien zie ik je nog eens rijden in omgeving Assen!
Respect voor de keuze om het motor rijden op te geven, helemaal geen trek meer in?
Veel rij plezier met de 323! Misschien zie ik je nog eens rijden in omgeving Assen!
Welkom bij dé e46 forum
Jammer van de Z serie! Maar zo zie je maar weer, je voelt je veilger in een.... auto.
Jammer van de Z serie! Maar zo zie je maar weer, je voelt je veilger in een.... auto.
Increase the Peace!
-
Ronald Schuit
Allereerst bedankt voor jullie warme onthaal
Opt1mus:
nee had gelukkig geen lichamelijke schade ik heb wel erg veel geluk gehad want kwam midden op de snelweg tot stilstand en zag het verkeer op me afkomen gelukkig door mijn snelle heldere blik kon ik op tijd de auto nog aan de kant krijgen.
Dnl:
Tja inprincipe heb ik het motor rijden wel helemaal opgegeven met "normaal" rijden op de motor beleef ik het gewoon niet. En dus zocht ik altijd de plekken waar ik me kon uitleven (lees Nordschleife, zandvoort en Assen). Mijn vriendin heeft een Yamaha R6 waar ik vast nog wel op ga rijden maar dan zal ik me wel enigzins moeten gaan inhouden
, het probleem bij mij met een motor is gewoon dat als ik erop stap dan wil ik ermee rijden waar hij voor gemaakt is en dat is gewoon moeilijk in bedwang te houden. Je loopt met een motor gewoon erg veel risico als je bepaalde grenzen opzoekt, daarbij komt dat erg veel ongelukken gebeuren door olie en/ of andere vloeistoffen. (Pfff het speelt allemaal nog wel erg in mijn hoofd want kan haast niet stoppen met typen over motoren ;( )
Bibic:
Tja auto veilig
Het is wel veiliger (mijn ongeval was mijn eigen schuld, was aan het driften op de oprit totdat er een hobbel in het wegdek zat waardoor ik in de rondte ging, ik besef achteraf ook wel dat ik veel geluk heb gehad dat er geen anderen bij betrokken zijn en dat het gewoonweg stom is om op de openbare weg te doen.) en heb mijn rijstijl nu behoorlijk aangepast.
Groeten Ronald
(ps mocht Largeproject hier ook nog lezen, we ontmoeten elkaar nog wel op de ring
kan niet wachten op het mooie weer. Ben benieuwt hoe Koen het volhoud op de ring zonder motor
)
Opt1mus:
nee had gelukkig geen lichamelijke schade ik heb wel erg veel geluk gehad want kwam midden op de snelweg tot stilstand en zag het verkeer op me afkomen gelukkig door mijn snelle heldere blik kon ik op tijd de auto nog aan de kant krijgen.
Dnl:
Tja inprincipe heb ik het motor rijden wel helemaal opgegeven met "normaal" rijden op de motor beleef ik het gewoon niet. En dus zocht ik altijd de plekken waar ik me kon uitleven (lees Nordschleife, zandvoort en Assen). Mijn vriendin heeft een Yamaha R6 waar ik vast nog wel op ga rijden maar dan zal ik me wel enigzins moeten gaan inhouden
Bibic:
Tja auto veilig
Groeten Ronald
(ps mocht Largeproject hier ook nog lezen, we ontmoeten elkaar nog wel op de ring
- anna_moska
Welkom hier!!! Voel je een groot verschil tussen je nieuwe 2.5l blok in de 323 ten opzichte van de 2.8l in de Z3? Of is het verschil qua gevoel verwaarloosbaar?
-
Ronald Schuit
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het veschil eigenlijk niet merk. De z had ca. 20pk meer wat naar mijn idee zo goed als verloosbaar is. De z zal ook wel iets lichter zijn geweest maar merk het verschil in pk's niet. Wat ik wel merk is dat de 3 serie doordat het een automaat is hij uiteraard iets langere schakeltijden heeft ten opzichte dat je zelf schakeld. De 3 sersie daar integen loopt wel harder door boven de 200anna_moska schreef:Welkom hier!!! Voel je een groot verschil tussen je nieuwe 2.5l blok in de 323 ten opzichte van de 2.8l in de Z3? Of is het verschil qua gevoel verwaarloosbaar?
Dus conclusie: pk's en trekkracht liggen naar mijn idee dicht bij elkaar.
schakeltijden zijn langer doordat ik nu een automaat heb.
Slot: ik hoef geen Z meer
Welkom
Z3 is grotendeels ook gebaseerd op de E36, maar een Z3 rijdt erg sportief en ligt als een blok op de weg is mijn ervaring.
De e46 is meer comfort en rijdt ook geweldig goed, maar heb het idee dat je een Z3 harder door de bocht krijgt dan een E46.
Z3 is grotendeels ook gebaseerd op de E36, maar een Z3 rijdt erg sportief en ligt als een blok op de weg is mijn ervaring.
De e46 is meer comfort en rijdt ook geweldig goed, maar heb het idee dat je een Z3 harder door de bocht krijgt dan een E46.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i