Xenon storing?

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Re: Xenon storing?

Bericht door bjornc » 14 dec 2008, 19:06

Dnl schreef:Vriesendijk en Martinistad zijn van de zelfde eigenaar, dus moet geen problemen leveren lijkt me.
Ik rij as Woensdag wel even langs, en laat het even uit lezen. Dan moet het probleem ook wel na voren komen.

Mocht het NIET onder garantie vallen (waar ik wel van uit ga), wat zijn de kosten van een ballast?
Volgens mij is het deze: 15 CONTROL UNIT XENON LIGHT ZKW 1 09/2002 63126925647 $434.12
Dure shizzle...
Maar ik kan me haast niet anders voorstellen dan dat dit garantie is.

Mac

Bericht door Mac » 14 dec 2008, 19:36

Ik heb bij de aanschaf (bij de dealer in Almelo) met de verkoper geregeld dat ik de garantie in Nijmegen kon laten doen. Lijkt mij dus ook geen enkel probleem dat je hiervoor naar een andere dealer gaat. Enige wat je moet doen is de veropende dealer informeren dat je voor garantie naar een ander gaat.

Succes iig!

Chris

Bericht door Chris » 14 dec 2008, 19:54

het kan idd een ballast zijn.. maar een ballast dient voor 2 doelen. hij zorgt voor een korte kleine piekspanning ongeveer 3/4kva. om het neongas te ontsteken. en als de lamp op temperatuur is zorgt dat de ballast spanning op pijl houd. met andere woorden, mocht de spanning te hoog worden blaast de lamp zichzelf op. en mocht de spanning te laag worden gaat het lampje knipperen. dat betekend dat hij net geen nominale spanning kan leveren.
//.00.-// > /.-////.-///.-

BoMeWm

Bericht door BoMeWm » 14 dec 2008, 20:30

Mac schreef:Ik heb bij de aanschaf (bij de dealer in Almelo) met de verkoper geregeld dat ik de garantie in Nijmegen kon laten doen. Lijkt mij dus ook geen enkel probleem dat je hiervoor naar een andere dealer gaat. Enige wat je moet doen is de veropende dealer informeren dat je voor garantie naar een ander gaat.

Succes iig!
+1 niet zelf betalen, je hebt geen pakje boter gekocht :) Of je moet andere afspraken hebben gemaakt met de dealer (geen garantie)

Dnl

Bericht door Dnl » 14 dec 2008, 21:41

Ik informeer as Woensdag wel even, denk dat ze met uit lezen wel kunnen achterhalen wat het probleem is.

Dnl

Bericht door Dnl » 17 dec 2008, 17:40

Bleek alleen de lamp te wezen, net even een stuk gereden en het probleem leek weg te zijn.
Ze hadden het niet over een prijs, dus neem aan dat het onder garantie is verholpen, anders zie ik factuur van zelf tegemoet :+.

Direct een kleine volgende update/mod besteld, die zal as Vrijdag binnen komen..
Mocht ik nog voor het donker terug zijn, zal ik direct wat foto´s maken en een topic aanmaken in het Showroom gedeelte..

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”