Slick50

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Piet junior

Slick50

Bericht door Piet junior » 07 dec 2008, 10:00

Hoi,

Bij elke auto die ik heb gehad, heb ik met gunstig effect Slick50 toegevoegd aan de motorolie. Meestal ging gelijk het stationairtoetrental omhoog, en bijna altijd had ik een gunstiger gebruik. Zo had ik een landrover, met tonnen op de teller die ging van 1:8 naar 1:11. Mijn Citroen XM 2.5D ging van 1:10 naar 1:11,5 en die werd aanzinelijk stiller. Toppunt was mijn Peugeot 106 1.4XS, die ging van 1:14 naar 1:17.5. Dit behelst vanzelf ook minder weerstand in het blok. Bij geeneen heb ik problemen ondervonden.

Ik overweeg het nu ook in mijn 320D toe te voegen.
Nu weet ik dat er tegenstanders zijn omdat die gelezen of gehoord hebben dat het negatieve gevolgen heeft, maar zijn er op het forum ook gebruikers, en wat is hun ervaring?

Alvast bedankt voor de reacties

freddy

Re: Slick50

Bericht door freddy » 07 dec 2008, 10:45

NIET TOEVOEGEN!!

heb idd bij veel van mijn wagens dit ook gedaan en als zeer positief ervaren.

MAAR onze bmw motoren en de "VOl syntetische olie" die we gebruiken is afdoende qua bescherming en smering.

evt toe te voegen goedjes als slick 50(teflon) zou schadelijk en vervelend kunnen reageren op deze vol syntetische olie.

wat mij vertelt door div mensen die er verstand van hebben is dat het zelfs kwaad kan om dit er bij te gooien, en staat zelfs in het bmw boekje DIT NIET TE DOEN meen ik.

de olie in onze blokken van castrol 5/W30 0/W30 en ... is van dusdanige hoge kwaliteit met al standaard diversen doppes toegevoegd .

mijn advies is NIET , ZEKER NIET DOEN.

Piet junior

Re: Slick50

Bericht door Piet junior » 07 dec 2008, 12:51

Oke, dat vol synthetisch zal inderdaad wel gevoeliger zijn voor addatieven dan de andere olien. Ga het voorlopig zeker niet doen. Kreeg ook al een mail met "216.000 km is net ingelopen :-)".

Bedankt.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”