radio ''alarm!"
- blue-beemer
radio ''alarm!"
heeft iemand dit al een keer meegemaakt of weet wat het is.
Start vandaag mijn auto, gaat mijn radio (stond op 3fm) met een hoog volume afspelen en verschijnt er in het display ALARM
Stem ik af op een andere zender niks aan de hand, terug naar 3fm weer een hoog volume en weer ALARM in het display met een uitroepteken.
De radio uit en weer aangezet, weer hetzelfde verhaal.
Na een tijdje gereden te hebben was dit opgelost. :? :? :? :?
Start vandaag mijn auto, gaat mijn radio (stond op 3fm) met een hoog volume afspelen en verschijnt er in het display ALARM
Stem ik af op een andere zender niks aan de hand, terug naar 3fm weer een hoog volume en weer ALARM in het display met een uitroepteken.
De radio uit en weer aangezet, weer hetzelfde verhaal.
Na een tijdje gereden te hebben was dit opgelost. :? :? :? :?
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Re: radio ''alarm!"
Misschien je RDS?
-
Marc 320d
Klinkt alsof je radio harder speelt ivm verkeersmelding (traffic information).
Was dit wellicht het nieuwe systeem van de reddingsdiensten ? Al dacht ik dat zij dan ook een sirene spelen over jouw radio....
Was dit wellicht het nieuwe systeem van de reddingsdiensten ? Al dacht ik dat zij dan ook een sirene spelen over jouw radio....
- blue-beemer
ik weet echt niet waar dit vandaan kan komen, nog nooit eerder meegemaakt of zelfs van gehoord dat zoiets voorgevallen is. (|
-
smartwin
Hallo, ik had vanmorgen hetzelfde probleem. Bij mij was het geluidsniveau niet aangepast. De zender stond op 3FM, toen ik de auto starte was het nieuws er op. In de display stond "ALARM!", vervolgens kon ik ook niets met de radio, geprobeerd hem op cd te zetten maar hij reageerde nergens op. Even na het nieuws verdween de text en kon ik de radio weer gewoon bedienen.
Helaas weet ik ook niet waardoor de tekst verscheen.
Groeten Martwin
Helaas weet ik ook niet waardoor de tekst verscheen.
Groeten Martwin
-
Blizzz
haha ben dus niet de enige die dit heeft meegemaakt. ik heb dit een aantal weken terug ook gehad.. zonder dat ik verder ergens aan ben geweest zoals het volume oid. Kon niet meer van station of source wisselen.. hele boekje van de radio doorgespit maar niks te vinden over ALARM!.. nouja toen maar weer verder gaan rijden.. en na misschien een kwartiertje was het zomaar weer weg..
kun je de regio vermelden en het tijdstip? Misschien hebben meer mensen dit meegemaakt? Het klinkt als een noodsignaal, wellicht van een lokale zender of via 3fm een reclame stunt?
Lijkt me niet dat dit door BMW is gemaakt.
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.
- bjornc
Ja, daarom reageerde de radio ook nergens meer opMario TT schreef:kun je de regio vermelden en het tijdstip? Misschien hebben meer mensen dit meegemaakt? Het klinkt als een noodsignaal, wellicht van een lokale zender of via 3fm een reclame stunt?
Ik denk dat het gewoon een RDS instelling is.
Ff boekje nalezen, of er misschien een instelling is de je aan/uit kunt schakelen.
dat is ook weer zo inderdaad... maar als 2 personen het tegelijkertijd hadden...dan kan dat geen toeval zijn? of wel? alles kan natuurlijk... ik ben wel heel benieuwd naar wat dit betekend..bjornc schreef:Ja, daarom reageerde de radio ook nergens meer opMario TT schreef:kun je de regio vermelden en het tijdstip? Misschien hebben meer mensen dit meegemaakt? Het klinkt als een noodsignaal, wellicht van een lokale zender of via 3fm een reclame stunt?
Ik denk dat het gewoon een RDS instelling is.
Ff boekje nalezen, of er misschien een instelling is de je aan/uit kunt schakelen.
Hulpdiensten leggen autoradio plat
Algemeen - door Redactie op 25-08-2008 @ 06:55
Algemeen - door Redactie op 25-08-2008 @ 06:55
Vorige week is in Utrecht en Drenthe een proef van start gegaan, waarbij brandweerwagens en ambulances kunnen inbreken op de autoradio van weggebruikers. Brandweer Utrechts Land en de Drentse ziekenauto's van het Universitair Medisch Centrum Groningen (UMCG) experimenteren de komende twee maanden met het Flister informatiesysteem, dat weggebruikers moet waarschuwen voor naderende voertuigen van de hulpdiensten.
Hoe krachtig de sirenes ook gemaakt worden, veel verkeersdeelnemers hebben de radio zo hard staan, dat het geluidssignaal niet gehoord wordt en slechts resulteert in gehoorklachten bij de hulpverleners. Daarom is het Flister-systeem ontwikkeld. Flister werkt op basis van RDS-technologie, maakt gebruik van FM-golven en onderbreekt de radiouitzending of cd-speler. Bestuurders krijgen een meertonig geluidssignaal te horen en op het display verschijnt de melding 'politie', 'brandwr' of 'ambu'. Als de proef goede resultaten laat zien, dan zullen alle grote Nederlandse hulpdiensten worden uitgerust met Flister.
schijnbaar kan dat dus wel...bjornc schreef: Ja, daarom reageerde de radio ook nergens meer op![]()
- Grunnbimmer
Ik heb dit fenomeen in de auto nog niet meegemaakt, maar wel thuis op een receiver.
Het komt sporadisch voor en is RDS gerelateerd. Als het voorkomt dan schakelt de receiver "mute"
Het komt sporadisch voor en is RDS gerelateerd. Als het voorkomt dan schakelt de receiver "mute"
- bjornc
Eikels, anders zet ik gewoon RDS uit
.
Is gewoon inbreuk op m'n privacy.
Is gewoon inbreuk op m'n privacy.
gewoon een geintje...