Versnellingsbak werkt niet goed.
-
bmw-freakske
Versnellingsbak werkt niet goed.
Ik heb het nu al even maar het begint nu toch te irriteren. Als de motor koud staat krijg ik hem zeer moeilijk in 1e, ik moet het atijd 2keer doen voor ie in 1e geraakt, en dat is alleen wanneer de motor koud staat, in andere versnellingen gaat hij vanzelf, en vanaf wanneer de motor warm is gaat ie ook gewoon in 1e. Wat zou dit kunnen zijn? Het is alsof er iets blokkeert en dan moet ik hem ff terug naar achter doen en dan gaatie wel normaal in 1e.
Re: Versnellingsbak werkt niet goed.
Ik heb daar ook soms last van.
Ik ook maar enkel bij de 3de versnelling en niet alleen als hij koud heeft,gewoon dan wel en dan weer niet.
De versnellingsbak kraakt niet hij houd precies tegen,even terug gaan en dan gaat hij perfect in 3de.
Ik heb dit bij de dealer laten nakijken en ze konden niet direct zeggen wat het was.De versnellingsbak zou open moeten om precies te weten wat er scheelt.
De versnellingsbak kraakt niet hij houd precies tegen,even terug gaan en dan gaat hij perfect in 3de.
Ik heb dit bij de dealer laten nakijken en ze konden niet direct zeggen wat het was.De versnellingsbak zou open moeten om precies te weten wat er scheelt.
Ik heb daar ook last van. In z'n 1 gaat ie niet altijd even lekker.
-
Marc 320d
Volgens mij is het redelijk bekend dat BMW bakken vrij stug zijn, Koud is dat uiteraard erger vanwege de dikke olie.
Verversing van de olie kan heel veel goed doen...Bij mijn vorige auto ook laten doen en er was een duidelijk verschil !
Verversing van de olie kan heel veel goed doen...Bij mijn vorige auto ook laten doen en er was een duidelijk verschil !
Mij bak kraakt n beetje als ik deze te snel in de 2e versnelling zet. Ga van het weekend de olie van de bak laten verversen. Bij mij gaat die ook moeilijk in de 1e op sommige momenten, maar hier lees je dat het een vrij bekend probleem is bij bmw bakken.
Increase the Peace!
Heeft dat ook nog een reden?Marc 320d schreef:Volgens mij is het redelijk bekend dat BMW bakken vrij stug zijn, Koud is dat uiteraard erger vanwege de dikke olie.
-
Marc 320d
Ongetwijfeld, maar ik weet niet zo snel wat die reden dan is. Ik kan me voorstellen dat vanwege kleinere toleranties en dus ook kleinere nominale maten het spul wat stugger is..Maar dat is slechts een voorstelling...farl schreef:Heeft dat ook nog een reden?Marc 320d schreef:Volgens mij is het redelijk bekend dat BMW bakken vrij stug zijn, Koud is dat uiteraard erger vanwege de dikke olie.
Verversen van bakolie maakt echt dag en nacht verschil.
En zoals al gezegd word bak is sowiezo stug van BMW, zal wel redelijk zwaar materiaal zijn van goede kwalliteit.
Dus voor een langere levensduur van de bak.
En zoals al gezegd word bak is sowiezo stug van BMW, zal wel redelijk zwaar materiaal zijn van goede kwalliteit.
Dus voor een langere levensduur van de bak.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
Kun je dat gewoon tijdens de beurt laten doen? Om de hoeveel kilometer moet dat en wat kost het?bofkont schreef:Verversen van bakolie maakt echt dag en nacht verschil.
-
Marc 320d
Als ik me niet vergis staat versn.bak en diff. olie niet meer op de ververs lijst. Maar goed, ik laat het gewoon doen wanneer ik het idee heb dat de handel soepeler kan. Zelfde als met remvloeistof, je merkt wel wanneer het aftaait, dan gewoon nieuw erin...
-
bmw-freakske
bedankt voor de reacties. Zie dat het een bekend probleem is. En hoeveel kost dat eigenlijk om die olie te laten verversen?