Aangezien ik pas komende week langs een spuiter kan, iemand een idee waar ik op zou kunnen rekenen qua kosten?
Wat dingen spuiten
Wat dingen spuiten
Gisteren bij iemand geweest die serieus interesse in mijn auto had. Alleen wilde die hem helemaal perfect hebben, dus moeten er dan nog wat kleinigheden worden bijgewerkt. Het gaat om de beide spiegels opnieuw spuiten (zat op beide een kleine kras
), de achterbumper een beschadiging (ter groote van 10 eurocent
) wegwerken en opnieuw spuiten en een deukje strak maken en ook spuiten.
Aangezien ik pas komende week langs een spuiter kan, iemand een idee waar ik op zou kunnen rekenen qua kosten?
BPM berekenen? Meer weten over invoeren? http://www.bpmberekenen.com.
Re: Wat dingen spuiten
Is het dan wel op zeker dat hij hem dan koopt? Anders moet jij die meerprijs maar weer zien terug te krijgen bij een nieuwe koper.
Zou prijsopgave laten doen en dat evt. aftrekken van de vraagprijs, heb jij de rompslomp en het risico niet. Zou btw rekenen op zo'n 500, 750,-- afhankelijk van het deukje 
De koper moet sowieso die kosten betalen voordat er iets aan gebeurt. Ik zie namelijk zelf het nut niet in van het bijwerken. Sterker nog, ik heb hem het liefst zo min mogelijk bijgewerkt.
Het deukje was voor de e46forum meeting nog een aardige deuk. Die is er toen door de uitdeuker zonder spuiten voor een groot deel uitgehaald. Om hem helemaal weg te krijgen kon ik nog een keer bij hem langs komen. Maar daar is het bij gebleven en ik moet zeggen dat het niet heel erg zichtbaar is, dus vond ik het wel goed zo.
Het deukje was voor de e46forum meeting nog een aardige deuk. Die is er toen door de uitdeuker zonder spuiten voor een groot deel uitgehaald. Om hem helemaal weg te krijgen kon ik nog een keer bij hem langs komen. Maar daar is het bij gebleven en ik moet zeggen dat het niet heel erg zichtbaar is, dus vond ik het wel goed zo.
Ik heb inmiddels bij 2 bedrijven een prijsopgave gekregen. Bij colorworks Arnhem komt het op 300 a 350 euro. Dan wordt het achterscherm met restylen uitgedeukt. Nadeel is dat de uitdeuker aangaf het 90% goed te krijgen. De spiegels en de achterbumper worden dan met spotrepair gespoten.
De andere is van een schadeherstelbedrijf. Dan kost het spuiten van de spiegels en de complete achterbumper en het strak maken en spuiten van het achterscherm 600 euro.
Het is aan de koper voor welke van de 2 hij wil gaan.
Ik vind het overigens nog steeds onzin. De linkerspiegel heeft een kleine beschadiging, de rechter iets meer, maar nog steeds niet de moeite. De bumper, achter, het is slechts ter formaat van een 10 eurocent munt. Het achterscherm kan ik me wel voorstellen, maar als je niet op zoek bent naar deukjes (lees er goed langs kijken) zie je het niet eens.
De andere is van een schadeherstelbedrijf. Dan kost het spuiten van de spiegels en de complete achterbumper en het strak maken en spuiten van het achterscherm 600 euro.
Het is aan de koper voor welke van de 2 hij wil gaan.
Ik vind het overigens nog steeds onzin. De linkerspiegel heeft een kleine beschadiging, de rechter iets meer, maar nog steeds niet de moeite. De bumper, achter, het is slechts ter formaat van een 10 eurocent munt. Het achterscherm kan ik me wel voorstellen, maar als je niet op zoek bent naar deukjes (lees er goed langs kijken) zie je het niet eens.
Heb sterk de indruk dat het iets is, van de koper, om de prijs nog wat te drukken, als ik zo iets had kocht ik de auto zo en ging dan zelf op zoek naar schadeherstel.
Moet eerlijk bekennen dat ik ook een "langs de auto, op zoek naar deukjes, persoon ben"
Moet eerlijk bekennen dat ik ook een "langs de auto, op zoek naar deukjes, persoon ben"