Short-shift pook

Bespreek alles omtrent (M) aërodynamicapakket, BMW performance, angel eyes, uitlaten, velgen hier.
WiD
Berichten: 111
Lid geworden op: 12 jan 2008, 19:14
Locatie: Tongeren

Short-shift pook

Bericht door WiD » 11 nov 2008, 02:48

Ik was op Ebay.de aan het kijken voor een M-pook en daar kwam ik de kortere short-shift :///m: pook tegen .
Is er buiten de looks ook daad werkelijk een verschil in schakelen merkbaar?

2de vraagje:bij sommige poken staat "zware uitvoering" geschikt voor diesel rijders;Is er dus verschil tss benzine en diesel poken?

Gebruikersavatar
Opt1mus
Berichten: 7302
Lid geworden op: 26 okt 2007, 22:29
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Short-shift pook

Bericht door Opt1mus » 11 nov 2008, 09:46

Met de short-shift pook gaat het schakelen iets directer, hij ligt ook wat lager in de hand, moeilijk uit te leggen....
Zeker prettig om mee te "werken" en de looks zijn natuurlijk helemaal goed.

Ik ben me niet bewust van een speciale dieseluitvoering, ik heb zelf de zwarte met de mattchrome rand onderop.
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | Afbeelding|
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"

Griffendahl

Re: Short-shift pook

Bericht door Griffendahl » 11 nov 2008, 09:56

Shortshift is er ook niet in 'zware' uitvoering volgens mij.

Wat betreft die zware pookknoppen, die zijn gewoon een klein stukje zwaarder. Toen Bertus mijn navi in aan het bouwen was viel hem dat gelijk op. Het hoe en waarom hiervan hem ik geen idee van, weet dus wel dat er wel degelijk verschil in zit.

Maar shortshift werkt ook heerlijk op een diesel hoor, alleen bij de aanschaf even letten op het plaatje dat erop zit. Je hebt ze zowel met H patroon van een 5 en een 6 bak. Wel even de goede bestellen dus ;)

Gebruikersavatar
Farl
Berichten: 4507
Lid geworden op: 01 nov 2007, 21:47

Re: Short-shift pook

Bericht door Farl » 11 nov 2008, 10:32

Ik wist niet dat er twee verschillende versies waren van de M-Pook. Mijn M-Pook is een stuk zwaarder dan de normale E46 pook en dat zorgt ervoor dat hij veel directer schakelt. Doordat het gewicht hoog in de pook zit verzet hij zich makkelijker in de versnelling!

Griffendahl

Re: Short-shift pook

Bericht door Griffendahl » 11 nov 2008, 11:09

Er is volgens mij alleen gewichtsverschil in de 'standaard' hoge pook... De shortshift is maar in 1 gewicht te krijgen afaik

WiD
Berichten: 111
Lid geworden op: 12 jan 2008, 19:14
Locatie: Tongeren

Re: Short-shift pook

Bericht door WiD » 11 nov 2008, 13:22

Bedankt voor de snelle reactie's jongens :)
Het zal dus een short-shift 6 weg :///m: pook worden.

In de short-shift kom ik idd geen zware uitvoering tegen,enkel bij de gewone m-tech poken.

Bij het plaatsen van de nieuwe pook,kan je die verkeerd zetten maw kun je die schuin erop zetten of past die in een gleufje zodat hij er niet verkeerd op kan?

Griffendahl

Re: Short-shift pook

Bericht door Griffendahl » 11 nov 2008, 13:29

Hij past gewoon in het gleufje :+ (We hebben het gewoon over versnellingspookknoppen hoor...)

WiD
Berichten: 111
Lid geworden op: 12 jan 2008, 19:14
Locatie: Tongeren

Re: Short-shift pook

Bericht door WiD » 11 nov 2008, 13:34

Griffendahl schreef:Hij past gewoon in het gleufje :+ (We hebben het gewoon over versnellingspookknoppen hoor...)
Thnx :D

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Styling”