stuurbekrachtiging lichter zetten
stuurbekrachtiging lichter zetten
Allen,
Ik heb een BMW E46 compact 320TD, echter vind ik de stuurbekrachtiging wat zwaar. Is het mogelijk dit in te stellen?
Alvast bedankt voor de info.
Bas
Ik heb een BMW E46 compact 320TD, echter vind ik de stuurbekrachtiging wat zwaar. Is het mogelijk dit in te stellen?
Alvast bedankt voor de info.
Bas
Re: stuurbekrachtiging lichter zetten
kijk effe of er genoeg stuurbekrachtiging olie in zit.
BMW Bayerische Motoren Werke
- jklaverstijn
Vergelijk je de zwaarte van het sturen met hoe het voorheen was in dezelfde auto? Of een andere BMW? Of een ander merk/model? Als ik in de auto van mijn vrouw stap (Seat) dan stuurt die veel lichter.
Mijn eerste indruk toen ik voor het eerst in een BMW stapte was inderdaad dat hij wat zwaarder stuurde. Nu vindt ik het juist prettig. De besturing is directer en je hebt meer gevoel en controle. Nu ik in meerdere BMW's heb gereden beschouw ik dit als kenmerkend voor het merk.
Groeten, Jan.
Mijn eerste indruk toen ik voor het eerst in een BMW stapte was inderdaad dat hij wat zwaarder stuurde. Nu vindt ik het juist prettig. De besturing is directer en je hebt meer gevoel en controle. Nu ik in meerdere BMW's heb gereden beschouw ik dit als kenmerkend voor het merk.
Groeten, Jan.
De e46 op de foto is inmiddels (noodgedwongen, diefstal) vervangen door een E61 535D met M pakket, pano dak, automaat, ...
Nou, ik heb weleens in een 525TD gereden uit 99, welke toch wel lichter stuurt... en nee, mijn auto heeft altijd (tenminste, alle weken dat hij nu in mijn bezit is) zo gestuurd...jklaverstijn schreef:Vergelijk je de zwaarte van het sturen met hoe het voorheen was in dezelfde auto? Of een andere BMW? Of een ander merk/model? Als ik in de auto van mijn vrouw stap (Seat) dan stuurt die veel lichter.
Groeten, Jan.
Maar kan je dit niet dmv de uitleesapparatuur bij de dealer, of aan de stuurpomp zelf lichter instellen?
Bas
Ik stapte over van vw naar bmw en merkte ook het verschil dat de bmw iets zwaarder draait.
Maar ik vind het wel fijn zo en veiliger.
Maar ik vind het wel fijn zo en veiliger.
-
Griffendahl
Welk bandenmaat heb je nu gemonteerd op je compact dan ?? Ook het merk banden (de compound vooral) heeft invloed op de zwaarte van je stuurbekrachtiging.
Als je uit een voorwielaandrijver komt zoals hierboven beschreven kan je het stuurgevoel sowieso niet echt vergelijken aangezien je BMW de achterwielen aandrijft. Dan heb je een wat andere gewichtsverdeling en ook de krachten die op je voorwielen werken zijn nogal anders.
Als je uit een voorwielaandrijver komt zoals hierboven beschreven kan je het stuurgevoel sowieso niet echt vergelijken aangezien je BMW de achterwielen aandrijft. Dan heb je een wat andere gewichtsverdeling en ook de krachten die op je voorwielen werken zijn nogal anders.
ik zelf heb een 320 i met 225/45 17 banden die stuurt heel licht ,mijn broer heeft een 318 d touring met 195/65 15 banden standaard dus die stuurt vele malen zwaarder ik denk omdat een dieselmotor zwaarder is en dus meer op de vooras drukt
-
Griffendahl
Toen ik van winterbanden (195/65 R15) naar zomerbanden (225/40 R18) op de voorwielen ging, werd het sturen aanzienlijk zwaarder... Maar persoonlijk vind ik dat wel fijn.
Ik heb ook een golf vr6 syncro gehad en die stuurde ook weer anders. weer beter dan de bmw vind ik zelf, maar dat zal wel door de vierwiel aandrijving komen.Griffendahl schreef:Welk bandenmaat heb je nu gemonteerd op je compact dan ?? Ook het merk banden (de compound vooral) heeft invloed op de zwaarte van je stuurbekrachtiging.
Ik heb banden 225 breed, maarja... een bmw 525td touring is wel een stuk zwaarder, en diesel, en stuurde gewoon een stuk lichter... maar volgens mij weet niemand van jullie of dit ook in te stellen is...
I.i.g. bedankt voor de info.
Bas
I.i.g. bedankt voor de info.
Bas
Bij mij is de stuurbekrachtiging ook zwaar. 320i uit 2000.
Ik kan zelfs met achteruit inparkeren het stuur bijna niet draaien zonder er aan te moeten trekken... (Zo met de vlakke hand erop draaien lukt niet) 195/65 R15
Ik hoor iedereen hier zeggen dat BMW zoiezo wat "zwaarder" stuurt, maar is dit bij mij dan normaal of te zwaar?
Olie heb ik al ververst en zit voldoede op niveau.
Als ik bovenstaande reakties lees en voorzichtig een conclusie trek, is verstellen dus niet mogelijk...
Ik kan zelfs met achteruit inparkeren het stuur bijna niet draaien zonder er aan te moeten trekken... (Zo met de vlakke hand erop draaien lukt niet) 195/65 R15
Ik hoor iedereen hier zeggen dat BMW zoiezo wat "zwaarder" stuurt, maar is dit bij mij dan normaal of te zwaar?
Olie heb ik al ververst en zit voldoede op niveau.
Als ik bovenstaande reakties lees en voorzichtig een conclusie trek, is verstellen dus niet mogelijk...
ik parkeer in met de vlakke hand zoals een echte BMW rijder behoort te doen...
(grapje) Mijn 320d stuurt gewoon lekker... zeker als je vlot rijdt merk je pas echt hoeveel gevoel je in je auto hebt... Of stuur maar eens hard door een bocht met hobbels... Als je het echt niet vertrouwd en je hebt met een vergelijkbaar model gereden met bijna dezelfde banden en het is echt veel zwaarder dan moet je maar eens naar de dealer gaan.
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.
-
Marc 320d
Ik heb nooit gehoord van instelbare stuurbekrachtiging. Ik zou het me nog voor kunnen stellen met elektrische bekrachtiging, maar de mechanische hydraulische bekrachtiging is volgens mij niet verstelbaar.
-
tommy_hf
Er zijn zat mensen die een auto hebben van 2000-2001 met een pomp die heel licht stuurt, misschien dat een van hun met je wil ruilen? Ik weet niet of het alleen de pomp is of ook het rack, maar dacht alleen de pomp.