Remdruk valt weg na lange ritten
Remdruk valt weg na lange ritten
Ik heb na lange ritten (gister 200km bijvoorbeeld) dat op gegeven moment mijn remdruk weg valt. Dan moet ik hem een flink eind dieper en harder intrappen. Als ik dan snel achter elkaar twee of drie keer pomp dan wordt hij weer even hard, maar als je daarna gewoon weer gelijkmatig het pedaal intrapt dan moet je hem weer ver intrappen. En als ik er zoals vandaag gewoon een half uurtje mee rijd ofzo heb ik nergens last van.
Heeft iemand dit ook wel eens gehad? Ik heb net namelijk een afspraak gemaakt met Breeman en de monteur aan de lijn had hier nog nooit van gehoord zei hij. Wel dat de remdruk continue weg is, maar niet dat dat pas na lange ritten komt. Dit is wel vervelend, want dit zal wel weer echt zo'n probleem zijn die moeilijk is op te sporen (en dus duur).
Maar misschien dat iemand dit al eerder mee heeft gemaakt?
Heeft iemand dit ook wel eens gehad? Ik heb net namelijk een afspraak gemaakt met Breeman en de monteur aan de lijn had hier nog nooit van gehoord zei hij. Wel dat de remdruk continue weg is, maar niet dat dat pas na lange ritten komt. Dit is wel vervelend, want dit zal wel weer echt zo'n probleem zijn die moeilijk is op te sporen (en dus duur).
Maar misschien dat iemand dit al eerder mee heeft gemaakt?
-
Pegasus
Re: Remdruk valt weg na lange ritten
niet eerder meegmaakt, maarzit sterkt te denken aan de hoofdrem cilinder
-
Marc 320d
Niet meegemaakt, maar het klinkt mij ook als een lekke hoofd remcylinder.
Meerdere dingen: Eerst het simpele, hoe staat je niveau in je potje op de hoofdremcilinder?
Ten tweede rem je veel en hard tijdens lange ritten, kan duiden op vapour lock kortom een luchtbel in je leidingen.
Dit lijkt het mij niet echt, gebeurt meestal na extreme belasting van de remmen.
Je kan ook nog ff je rembekrachtiger testen als volgt: zonder contact pomp je je rempedaal een aantal keren op, tot hij hard staat, je houdt je voet op de rem en start de motor, je moet dan voelen dat je pedaal iets inzakt.
Het hoeft niet je HR cilinder te zijn je kan ook lekkage hebben via een van de wielremcilinders.
Nogmaals check je remolie niveau, dit mag niet zakken, succes.
Ten tweede rem je veel en hard tijdens lange ritten, kan duiden op vapour lock kortom een luchtbel in je leidingen.
Dit lijkt het mij niet echt, gebeurt meestal na extreme belasting van de remmen.
Je kan ook nog ff je rembekrachtiger testen als volgt: zonder contact pomp je je rempedaal een aantal keren op, tot hij hard staat, je houdt je voet op de rem en start de motor, je moet dan voelen dat je pedaal iets inzakt.
Het hoeft niet je HR cilinder te zijn je kan ook lekkage hebben via een van de wielremcilinders.
Nogmaals check je remolie niveau, dit mag niet zakken, succes.
Thanks heren. Ik kwam er vandaag echter ook achter dat mijn linkerachterrem iets aanloopt. Tijdens het rijden merk je het niet echt en je hoort het ook niet, maar er kwam wel behoorlijk veel warmte van af na een ritje terwijl de andere allemaal lauw genoeg waren om met de hand aan te raken.
Ik heb maar de dealer even gebeld of ik niet tussen alle mensen door (die voor de winterbeurt komen) geholpen kan worden. Kan aankomende maandagmiddag. Maar eigenlijk wil ik morgen nog een flinke rit maken, dus ik zal eerst morgenochtend even bij Euromaster langs gaan of zij niet snel even kunnen kijken 's ochtends. Zit hier vlakbij, dus ik ga met mijn matrasje voor de deur liggen zodat ik eerste ben!
Wat een drama....heb hem weken moeten missen wegens een motorprobleem....afgelopen donderdag opgehaald met gereviseerde motor en nu weer wegvallende remdruk, aanlopende rem en het lampje van motorstoring (
) is ook weer gaan branden. ;(
Het enige dat ik hoop is dat ze allemaal met elkaar te maken hebben.
Ik heb maar de dealer even gebeld of ik niet tussen alle mensen door (die voor de winterbeurt komen) geholpen kan worden. Kan aankomende maandagmiddag. Maar eigenlijk wil ik morgen nog een flinke rit maken, dus ik zal eerst morgenochtend even bij Euromaster langs gaan of zij niet snel even kunnen kijken 's ochtends. Zit hier vlakbij, dus ik ga met mijn matrasje voor de deur liggen zodat ik eerste ben!
Wat een drama....heb hem weken moeten missen wegens een motorprobleem....afgelopen donderdag opgehaald met gereviseerde motor en nu weer wegvallende remdruk, aanlopende rem en het lampje van motorstoring (
) is ook weer gaan branden. ;(Het enige dat ik hoop is dat ze allemaal met elkaar te maken hebben.
Ben bang dat het niet met elkaar te maken heeft en..... euromaster is toch een bandenboer??
Wat kan die voor je betekenen met deze problemen?? :?
Geen idee, maar deze doet onderhoud/APK's/beurten aan alle merken auto's. Wie weet is het probleem met de aanlopende rem zo opgelost.BOMEWM schreef:Ben bang dat het niet met elkaar te maken heeft en..... euromaster is toch een bandenboer??
Voor de remdruk heb ik al een afspraak staan bij Breeman, maar dat duurt ook nog even. De afspraak van maandag bij Hans Severs zou ook alleen voor de aanlopende rem zijn. Maar als het morgen bij Euromaster opgelost kan worden dan vind ik het ook best en zo niet dan wacht ik tot maandag en ga ik morgen niet weg.
-
Marc 320d
Een aanlopende rem kan zelf al zorgen voor het wegvallen van de remdruk. Dus een vrij grote kans dat het oplossen hiervan beide dingen oplost.
Wel is het zo dat de remvloeistof niet beter wordt van de hoge temperatuur en het dus verstandig kan zijn dit te laten verversen..
Wel is het zo dat de remvloeistof niet beter wordt van de hoge temperatuur en het dus verstandig kan zijn dit te laten verversen..
Ok, zal het meteen even aankaarten dan van de remvloeistof.Marc 320d schreef:Een aanlopende rem kan zelf al zorgen voor het wegvallen van de remdruk. Dus een vrij grote kans dat het oplossen hiervan beide dingen oplost.
Zou fijn zijn als beide dingen hiermee opgelost zouden zijn.
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Een aanlopende rem kan dan weer het Vapour lock veroorzaken waar Bowe-dinges het over heeft.