Achteraf alarm upgraden E91 LCI

Alle tips, trucs en ervaringen met betrekking tot de BMW 3 Serie zijn hier te vinden
Stephann94

Achteraf alarm upgraden E91 LCI

Bericht door Stephann94 » 17 dec 2021, 20:47

Hallo,

Na 2 E46's te hebben gehad waarvan de laatste niets anders dan een bak ellende was, ben ik sinds kort in het bezit van een E91 320D LCI van 2009 :gekdoen:

Nu ben ik er vandaag achter gekomen dat de auto enkel klasse 1 alarm heeft (startonderbreking, niets meer niets minder)
Graag wil ik dit upgraden naar klasse 2 of klasse 3, is dit een beetje zelf te doen?

Ik heb de rode LED onder de spiegel zitten en ook heb ik begrepen dat de E90/91 standaard kwa benodigde bekabeling is voorbereid, klopt dit?
Iemand dit al eens gedaan?

Ik vind wel het een en ander op engelse forums maar mijn technisch engels is niet zo heel tof :gek:

Alvast bedankt voor de info!
Afbeelding

E90N43B20A

Re: Achteraf alarm upgraden E91 LCI

Bericht door E90N43B20A » 11 jun 2026, 18:54

Hoi. Ik heb voor mijn e46 en mijn e90 zelf alarm ingebouwd meestal is er geen kabels die moet je helemaal zelf trekken. En als er kabels voorbereid is oftewel ((prewired )))moet je wel kijken of die kabels geinstallerd en getrokken zijn…. Andeers kan ik wel voor je inbouwen .bij mij was niks geen kabels of alarm heb zelf alles ingebouwd en de onderdelen bij sloop gehaald en zelf kabelbokm gemaakt, daarna heb ik met carly ob2 de alarm gecodeerd… twee dagen werk.spiegel zelf via internet gekocht maar de alarm ultrasonic en de sirene en de motorkappin en schoksensor,,, via sloop gehaald en aanhangkabel 10 meter gekocht 7 polig en gemaakt de kabelboom met pinnen en stekkers die ik ook uit autos bij de sloop gehaald heb.
Kijk maar bij mijn tiktok hoe ik de alarm ingebouwd heb
Hierbij de link
https://vm.tiktok.com/ZGd987d1u/

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) DIY: Do It Yourself”