F20 achteruitrijcamera werkt niet

Alle tips, trucs en ervaringen met betrekking tot de BMW 1 Serie zijn hier te vinden
RowanH

F20 achteruitrijcamera werkt niet

Bericht door RowanH » 10 nov 2025, 09:25

Beste mede BMW F20 liefhebbers,

Ik heb recent een carplay unit in mijn BMW gezet, en dit werkt super! Nu wilde ik er ook een achteruitrij camera bij, dus alles aangesloten en wanneer ik de camera open vanuit het menu van de carplay unit heb ik beeld en werkt alles naar behoren. Maar als ik de auto in zn achteruit zet, krijg ik het beeld van de camera niet te zien.

In het menu van de carplay unit kan ik de camera instelling op aftermarket of orgineel zetten, bij aftermarket krijg ik in de achteruit zwart beeld, bij origineel het standaard parkeersensoren scherm van bmw iDrive. Is er iemand die dit probleem herkent en er misschien een oplossing voor heeft? Op filmpjes en tutorials werkt alles direct, zonder instellingen oid te veranderen.

Update
Het bleek dat de kabel die ik bij mijn CarPlay-systeem kreeg, twee verschillende camera-aansluitingen had. Ik dacht dat de juiste aansluiting degene was die de camera in het menu van het systeem liet zien, maar voor het achteruitrijden moest ik de andere gebruiken. Omdat er geen verschil was in de labeling van beide en het niet in de handleiding stond, ging ik er maar van uit.

Terug naar “BMW 1 Serie (F20 / F21) DIY: Do It Yourself”