Beste forum leden.
Ik heb net een week geleden een e64 gekocht.
Ik merk nu als ik de auto 5 min stationair laat lopen dan komt er lichte wite rook uit de uitlaat.
Na aanschaf volgende dag ren melding dat ik 1liter olie bij moest vullen. Dat heb ik gedaan. Gisteren me olie gepijld en was bijna minimaal heb m bijgevuld met 5 in 1 toevoeging erin.
Nu totaal 1000 km mee gereden vandaag ong 300ml koelvloeistof bijgevuld.
Is er iemand die ernaar kan kijken en me de juiste advies kan geven?
auto check
Re: auto check
Dan is de kans groot dat je de klepseals mag gaan laten vervangen. Kwaaltje van de N62. Kapotte PCV membranen kan ook, maar die zullen niet dit hoge olieverbruik veroorzaken.
Met dat olieverbruik niet mee blijven doorrijden, dat kan je je motor kosten.
Met dat olieverbruik niet mee blijven doorrijden, dat kan je je motor kosten.
F10 535i | XHP | Eisenmann | Sophisto Grau
G30 M550i | Carbon Schwarz
G30 M550i | Carbon Schwarz
Re: auto check
Die vermoeden had ik inderdaad ook.dat de klepseals eraan komen. Lees ook dat het verbruik van 1 liter olie op de 1000km ook iets normaal is bij de 645.
Zijn er hobbyisten of is er iemand die ze voor een redelijk prijs kan vervangen ?
Ik ben zelf technisch en sleutel graag maar hier wil ik zelf niet aan beginnen.
Zijn er hobbyisten of is er iemand die ze voor een redelijk prijs kan vervangen ?
Ik ben zelf technisch en sleutel graag maar hier wil ik zelf niet aan beginnen.
Re: auto check
Iemand die 1L op 1000km normaal vind is de realiteit aan het ontkennen. Dat is niet normaal voor een N62, dan is er iets mis. Ze willen ook graag uitwendig lekken dus eerst vaststellen op welke manieren de olie allemaal verdwijnt. Bij een gemiddelde N62 is er nog wel wat meer werk te doen dan alleen klepseals, incontinent zijn is een hobby van die dingen. Als het allemaal opgelost is rijdt het geweldig, dus de moeite waard.
De klepseals laten doen ga je niet goedkoop voor elkaar krijgen, dat is veel werk. Dure special tool of ketting eraf en nokkenassen eruit. In beide gevallen zit er aardig wat werk in om de klepdeksels te kunnen demonteren. De goedkoopste die ik destijds tegenkwam vroeg er 2750 voor, gemiddeld meer richting de 4500. Een aantal wilden de N62 niet meer doen. Daarbij komen ze altijd meer tegen dat gaar is, dus het loopt vast nog op.
De klepseals laten doen ga je niet goedkoop voor elkaar krijgen, dat is veel werk. Dure special tool of ketting eraf en nokkenassen eruit. In beide gevallen zit er aardig wat werk in om de klepdeksels te kunnen demonteren. De goedkoopste die ik destijds tegenkwam vroeg er 2750 voor, gemiddeld meer richting de 4500. Een aantal wilden de N62 niet meer doen. Daarbij komen ze altijd meer tegen dat gaar is, dus het loopt vast nog op.
F10 535i | XHP | Eisenmann | Sophisto Grau
G30 M550i | Carbon Schwarz
G30 M550i | Carbon Schwarz
Re: auto check
Thanx voor de reactie.
Ik heb de bmw specialis gesproken die deze bmw in onderhoud had. Die gaf ook aan 100% de klepseals. Bij hem kost het 2500 incl btw. En verzekerde mij van 100% eerlijkheid van arbeid en juiste werkwijze. Ook een andere bmw specialist gesproken die zei 1750 ex btw .
Ik ga binnenkort naar garage woest in Nunspeet om de de auto na te kijken wat het allemaal is.
En jazeker ik geloof dat de auto weer als nieuw gaat rijden na de reperatie. (Doet ie nu ook wel) Hier wil ik zeker geen afscheid van nemen gezien de auto ook in nieuwstaat is.
Ik heb de bmw specialis gesproken die deze bmw in onderhoud had. Die gaf ook aan 100% de klepseals. Bij hem kost het 2500 incl btw. En verzekerde mij van 100% eerlijkheid van arbeid en juiste werkwijze. Ook een andere bmw specialist gesproken die zei 1750 ex btw .
Ik ga binnenkort naar garage woest in Nunspeet om de de auto na te kijken wat het allemaal is.
En jazeker ik geloof dat de auto weer als nieuw gaat rijden na de reperatie. (Doet ie nu ook wel) Hier wil ik zeker geen afscheid van nemen gezien de auto ook in nieuwstaat is.