Ik ben al een paar jaar lid hier, dacht dat ik me nooit voorgesteld had, vandaar dat ik hem hier geplaatst heb. Daarna zag ik tot mijn verbazing dat ik al vanalles over mijn e91 gepost heb in het verleden. Lang leve nah

De reden van het bericht is in ieder geval dat ik eindelijk weer BMW rijd, na een periode met een tijdelijke auto, die iets langer duurde dan ik me bedacht had (Renault Scenic uit 2003

In het verleden een e46 318i uit 2001 gehad en dus ook de e91 lci 320d x-drive, allebei op hun eigen manier super fijne en toffe auto's waar ik met veel plezier heel veel km's mee gereden heb.
Sinds 2 weken is de Renault slechts een vage slechte herinnering en heb ik een hele gave g31 520i M-Sport uit 2018

Ik ben al verliefd op het design sinds de dag dat deze auto uitkwam in 2017 en het is een droom om er nu zelf een te mogen rijden.
Ik heb hem gekocht met 138k op de teller. Afkomstig van de eerste eigenaar, ex lease. Daar moet je natuurlijk geluk mee hebben maar
de staat van de auto is zo goed, dat het erop lijkt dat er al met al netjes mee om is gegaan. Daardoor dus ook origineel nl auto, 100% dealer onderhouden en alles op tijd vervangen. Er is veel mee gereden in 4 jaar maar in mijn ogen is dat niet slecht voor de auto en het maakt hem voor mij financieel bereikbaar

Ik mis een aantal opties, zoals dodehoek waarschuwing, trekhaak, hifi of HK, headup en de achteruitrij camera. Deels ga ik dat nog wel oplossen, maar verder was het ook hier vooral een keuze tussen deze, of een F11 vol met alle denkbare opties. Vooralsnog zeker geen spijt van deze keuze. M-Sport en Pano was een absolute must, dus dat is in ieder geval gelukt
Dan de eerste ervaringen in zo'n 2000km;
De auto is rapper dan ik had verwacht aangezien het "maar" een 520i is.
Zelfs gas geven bij 150 resulteert nog in een prettige versnelling tot dik 200. Daarboven gaat het uiteraard wat langzamer.
De eerste indruk van het verbruik verbaast ook in positieve zin. Valt 100% mee voor zo'n grote auto.
De automaatbak vind ik ook echt een prachtig stukje techniek waar ik van kan genieten. Snel als het moet en zijdezacht als je normaal rijdt. Echt een genot.
Ik heb de comfort stoelen en vind ze helemaal geweldig. Het kost wat tijd om ze echt goed in te stellen maar dan heb je ook wat.
Het is sowieso een en al luxe in de auto. De kwaliteit van de materialen is top, de bediening van de idrive is als vanouds en alles ademt luxe en comfort, en de rust onderweg is een genot.
Ik vind de auto wel erg stug, ik verwacht dat dit door de run flat banden komt. Ik ben daar zelf nooit fan van geweest en ook deze gaan er volgende week af. Er komen "normale" winterbanden op en dan merken we het vanzelf.
Ik heb de nieren vv door dubbelspijls zwart, maar nu worden de naden van de actieve luchtregelkleppen zichtbaar. Dat stoort me dus wordt het niet.
Voor de zomer staat 20" op het verlanglijstje, denk icm Eibach pro, en ik wil graag de camera en een trekhaak gaan monteren+coderen.
That's all folks
Groet Philip
PS: met uploaden vd foto's krijg ik rode meldingen. Eerst over grootte en nu over pixels. Wordt vervolgd.