Geen keuze uit M of S bij automaat?

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Vantalli

Geen keuze uit M of S bij automaat?

Bericht door Vantalli » 12 jul 2022, 21:54

Beste mensen,

Het instructieboekje geeft voor een gewone automaat best weinig aan, ik kom er niet uit en dus meende ik het even te moeten vragen.......
Mijn auto, zie foto onder, is een 5231 Executive automaat en ik kan de keuzehendel in Drive naar links halen om handmatig te schakelen.
Echter; dan komt in het dashboard te staan "M4" of welke versnelling dan ook. Maar de "M" baart mij zorgen; "mud and snow" staat dat voor neem ik aan? Zou ook "manual" kunnen zijn, maar dan snap ik de S er niet bij.

Maar ik heb verder ook geen knopjes.......zou wel eens die S willen proberen, kijken of het dan wat beter gaat allemaal, want iets is e niet helemaal lekker.
Als ik 80 rij en ik zet hem in de M stand, kan ik gas geven wat ik wil, maar we gaan nergens heen hoor.
Ook in de automatische stand, lijkt mij wat vermogen te missen.
Misschien staat hij vast in de M stand, ook automatisch?

Nouja goed; ik zou graag weten hoe ik nou kan wisselen tussen de M en de S.
Alvast bedankt voor het lezen.
Afbeelding

Bart van Zessen

Re: Geen keuze uit M of S bij automaat?

Bericht door Bart van Zessen » 13 jul 2022, 09:38

de M is inderdaad Manueel, je kun dan de hendel omhoog en omlaag doen om +1 of -1 versnelling te gaan, de S (sport) stand zou dan ook ingeschakeld moeten zijn, maar dat weet ik niet zeker

tom_il

Bericht door tom_il » 13 jul 2022, 19:20

S krijg je zodra je de hendel naar links beweegt en daar laat staan. Als je daarna de hendel vooruit of achteruit doet gaat hij naar manueel.
525d E61 2007 pre-LCI

Vantalli

Bericht door Vantalli » 13 jul 2022, 19:52

Bedankt Bart en Tom!
Je kent het wel; na het plaatsen van dit topic, blijf je toch de rest van de avond zoeken en heel veel lezen.
Uiteindelijk kwam ik wat tegen wat ik nu- na wat jullie schrijven- wél begrijp; top!

Ik werd ook op het verkeerde been gezet omdat bij mij dat "DS" er in eerste instantie helemaal niet kwam te staan; alleen maar "Mx" met x natuurlijk als de ingeschakelde versnelling.

Vandaag heb ik hem met de Bosch KTS 250 gereset (adaptieve waarden), zaten geen storingen in, maar nu krijg ik dus wél "DS" in beeld.
En dan ja: Sport of Manueel; dat is eigenlijk wel logisch.
Super, bedankt!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”