Roetfilter ''problemen''
Roetfilter ''problemen''
Hallo,
Ben tussen mijn bedrijvigheid door bezig om mij E60 ''storingsvrij'' te krijgen.
Met behulp van INPA kan je veel storingen opsporen.
Nu had ik enkele storingen op met roetfilter, tempratuurzender voor het filter en drukzender..
Beide vervangen,
Alleen blijft nu foutcode 4020 actief.. ** 4020 Abgastemperatursensor vor Partikelfilter, Signal **
Wat kan ik nog doen? > vloeistof aan mij dieseltank toevoegen DPF reiniger??
Verder rijdt de auto na mij idee prima..
Iemand tips of suggesties?
Ben tussen mijn bedrijvigheid door bezig om mij E60 ''storingsvrij'' te krijgen.
Met behulp van INPA kan je veel storingen opsporen.
Nu had ik enkele storingen op met roetfilter, tempratuurzender voor het filter en drukzender..
Beide vervangen,
Alleen blijft nu foutcode 4020 actief.. ** 4020 Abgastemperatursensor vor Partikelfilter, Signal **
Wat kan ik nog doen? > vloeistof aan mij dieseltank toevoegen DPF reiniger??
Verder rijdt de auto na mij idee prima..
Iemand tips of suggesties?
ex E39 525d - 2001 (handgeschakeld)
ex E46 330d - 2003 (automaat)
BMW E60 525d - 2005 (automaat)
INPA-Gebruiker/Amateur-Sleutelaar/Diesel-M57-Fan
ex E46 330d - 2003 (automaat)
BMW E60 525d - 2005 (automaat)
INPA-Gebruiker/Amateur-Sleutelaar/Diesel-M57-Fan
Re: Roetfilter ''problemen''
Foutcode zegt dat de sensor geen signaal geeft. Is dus waarschijnlijk stuk
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Roetfilter ''problemen''
Is goed mogelijk..maar toch bijzonder 
Laatst gewijzigd door Leen op 11 jul 2022, 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd. Quoten van bovenstaand bericht is onnodig en niet toegestaan.
Reden: quote verwijderd. Quoten van bovenstaand bericht is onnodig en niet toegestaan.
ex E39 525d - 2001 (handgeschakeld)
ex E46 330d - 2003 (automaat)
BMW E60 525d - 2005 (automaat)
INPA-Gebruiker/Amateur-Sleutelaar/Diesel-M57-Fan
ex E46 330d - 2003 (automaat)
BMW E60 525d - 2005 (automaat)
INPA-Gebruiker/Amateur-Sleutelaar/Diesel-M57-Fan
Re: Roetfilter ''problemen''
Is het plug & play of moet het nog geactiveerd of geprogrammeerd worden?
ex E39 525d - 2001 (handgeschakeld)
ex E46 330d - 2003 (automaat)
BMW E60 525d - 2005 (automaat)
INPA-Gebruiker/Amateur-Sleutelaar/Diesel-M57-Fan
ex E46 330d - 2003 (automaat)
BMW E60 525d - 2005 (automaat)
INPA-Gebruiker/Amateur-Sleutelaar/Diesel-M57-Fan
Re: Roetfilter ''problemen''
of (signaal)kabel beschadigd (dde tot connector)....? even weerstand tussen zetten (test lampje) en kijken of de waarde veranderd. of connector aangesloten vs niet aangesloten.
ik ga even vanuit dat je de juiste temp sensor hebt vervangen....zitten er 2 in uitlaattraject snel gezien?
ik ga even vanuit dat je de juiste temp sensor hebt vervangen....zitten er 2 in uitlaattraject snel gezien?
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Re: Roetfilter ''problemen''
Ja klopt maar het is die "vor" het roetfilter..
Stekker is aangesloten, misschien draadbreuk..
Stekker is aangesloten, misschien draadbreuk..
Laatst gewijzigd door Leen op 11 jul 2022, 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd. Quoten van bovenstaand bericht is onnodig en niet toegestaan.
Reden: quote verwijderd. Quoten van bovenstaand bericht is onnodig en niet toegestaan.
ex E39 525d - 2001 (handgeschakeld)
ex E46 330d - 2003 (automaat)
BMW E60 525d - 2005 (automaat)
INPA-Gebruiker/Amateur-Sleutelaar/Diesel-M57-Fan
ex E46 330d - 2003 (automaat)
BMW E60 525d - 2005 (automaat)
INPA-Gebruiker/Amateur-Sleutelaar/Diesel-M57-Fan
Re: Roetfilter ''problemen''
deze is actief ook na wissen van foutcode's
4020 4020 Abgastemperatursensor vor Partikelfilter, Signal
Error counter: 1
Logistic counter: 40
Mileage 303632 km
Motordrehzahl 0.00 1/min
Kühlmitteltemperatur 25.03 °C
Raildruck Ist 0.00 bar
Einspritzmenge 34.66 mg/Hub
Luftmasse pro Zylinder 0.00 mg/Hub
Ladedruck Istwert 1033.84 mbar
Abgastemperatur vor Oxidationskatalysator 16.58 °C
Batteriespannung 11730.69 mV
Ansauglufttemperatur 19.00 °C
Spannung Abgastemperatursensor vor Partikelfilter 4980.53 mV
Unterbrechung oder Kurzschluss nach Plus
Testbedingungen erfüllt
Fehler momentan vorhanden, aber noch nicht gespeichert (Entprellphase)
Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Error code: 40 20 41 02 00 00 01 28 94 42 00 4B 00 58 00 69
14 48 45 E6
4020 4020 Abgastemperatursensor vor Partikelfilter, Signal
Error counter: 1
Logistic counter: 40
Mileage 303632 km
Motordrehzahl 0.00 1/min
Kühlmitteltemperatur 25.03 °C
Raildruck Ist 0.00 bar
Einspritzmenge 34.66 mg/Hub
Luftmasse pro Zylinder 0.00 mg/Hub
Ladedruck Istwert 1033.84 mbar
Abgastemperatur vor Oxidationskatalysator 16.58 °C
Batteriespannung 11730.69 mV
Ansauglufttemperatur 19.00 °C
Spannung Abgastemperatursensor vor Partikelfilter 4980.53 mV
Unterbrechung oder Kurzschluss nach Plus
Testbedingungen erfüllt
Fehler momentan vorhanden, aber noch nicht gespeichert (Entprellphase)
Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Error code: 40 20 41 02 00 00 01 28 94 42 00 4B 00 58 00 69
14 48 45 E6
ex E39 525d - 2001 (handgeschakeld)
ex E46 330d - 2003 (automaat)
BMW E60 525d - 2005 (automaat)
INPA-Gebruiker/Amateur-Sleutelaar/Diesel-M57-Fan
ex E46 330d - 2003 (automaat)
BMW E60 525d - 2005 (automaat)
INPA-Gebruiker/Amateur-Sleutelaar/Diesel-M57-Fan
Re: Roetfilter ''problemen''
ex E39 525d - 2001 (handgeschakeld)
ex E46 330d - 2003 (automaat)
BMW E60 525d - 2005 (automaat)
INPA-Gebruiker/Amateur-Sleutelaar/Diesel-M57-Fan
ex E46 330d - 2003 (automaat)
BMW E60 525d - 2005 (automaat)
INPA-Gebruiker/Amateur-Sleutelaar/Diesel-M57-Fan


