Groetjes,
Mathieu
Ik ken dat. Ze zijn vaak aardig losjes.Jussi schreef:De handrem staat weeral vrij losjes, maar heb nog 15.000km eer de volgende inspectie. Kan iemand me vertellen hoe het bij een E46 zit, dan span ik ze wel even zelf op.
Groetjes,
Mathieu
Dat is zeker niet de manier om handrem te stellen want als je het op deze manier doet heb je kans dat de remschoentjes altijd blijven slepen. Je moet je handrem eerst stellen bij de remmen achteraan. Daarna eventueel nog bijstellen bij de kabel zoals jij beschrijft. Ik vroeg me enkel af of het bij de E46 anders in elkaar zat als voorgaande BMW-modellen, voor ik ga beginnen prutsen.freddy schreef:lederen beschermhoes van handrem omhoog trekken en weg draaien voor ruimte, vervolgens zie je li en rechts 2 tapeinden zitten met m 8 (sleutel 10). deze kun je met ringsleutel of pijpsleutel 10 aandraaien en zo de handrem slag verkleinen. meestal heb je ruimte tussen de moertjes en de aanslag (grote slag handrem hendel)en kun je zo dit verhelpen.

Het antwoord is:dhbmw schreef:moet ik ook nog ergens op letten dat je hem niet te strak draait ofzo?
Mac schreef:handrem drie tanden aantrekken. Dan de moertjes zo ver aandraaien dat de wielen niet meer met de hand te draaien zijn.

|