Carly app jaarlijkse subscription van over de €100/ yr?
Carly app jaarlijkse subscription van over de €100/ yr?
Er is hier al veel geschreven over die Carly, en overweeg er eentje aan te schaffen; daarover een vraag en een opmerking:
Als je op de site kijkt, dan staat er , als je de volledige BMW app wilt kopen, je de scanner 'gratis' krijgt, en de prijs voor de software dan €108.89* bedraagt, met een sterretje (*)
Dan zie ik tot mijn verrassing wat dat (*) betekent:
*The Carly licenses are an annual subscription. Keep in mind, every car is unique, so specific features will vary with every model.
Werkelijk, en dat wordt dan aanbevolen voor de hobbyist?
Ten tweede, ik heb gezocht naar het downloaden van de benodigde app, maar kan die niet vinden; ik wilde dit eerst weten, omdat mijn telefoon alleen de Android 6 heeft, en die niet hoger kan, dus wilde weten of die app wel op Android 6 draait. En als je hier toch naar kijkt, zoek ik verkeerd, gewoon "Carly app"
Als je op de site kijkt, dan staat er , als je de volledige BMW app wilt kopen, je de scanner 'gratis' krijgt, en de prijs voor de software dan €108.89* bedraagt, met een sterretje (*)
Dan zie ik tot mijn verrassing wat dat (*) betekent:
*The Carly licenses are an annual subscription. Keep in mind, every car is unique, so specific features will vary with every model.
Werkelijk, en dat wordt dan aanbevolen voor de hobbyist?
Ten tweede, ik heb gezocht naar het downloaden van de benodigde app, maar kan die niet vinden; ik wilde dit eerst weten, omdat mijn telefoon alleen de Android 6 heeft, en die niet hoger kan, dus wilde weten of die app wel op Android 6 draait. En als je hier toch naar kijkt, zoek ik verkeerd, gewoon "Carly app"
E61 LCI 525i benzine, en:
E36 328 Touring benzine
E36 328 Touring benzine
-
Re: Carly app jaarlijkse subscription van over de €100/ yr?
als je een laptop hebt kun je beter INPA os ISTA downloaden en investeren in een goede kabel, veel goedkoper en je kan alles
beetje bizar die app van Carly. De personen die deze adapter en de software een jaar of drie geleden hebben gekocht (zoals ik) ontvangen nog steeds iedere keer gratis updates voor het hele pakket, de latere kopers dienen steeds de update te betalen. Het was wel zo dat bij de eerdere aankopen in het verleden er bepaald was dat je steeds gratis een update zou ontvangen en daar houden ze zich blijkbaar (terecht) keurig aan.
Dank voor deze info; Maar wat houden die updates dan eigenlijk in?
Betreft dit primair extra informatie betreffende nieuwe modellen auto's en niets anders?
Of is het (net als Microsoft) het corrigeren van bugs in de al bestaande software.
In het eerste geval is het dan mogelijk toch van nut voor de eigenaar van zijn auto's zolang als je geen nieuwer model aanschaft.
En als gebruiker, kan je zeggen hoe dit bevalt, en als je vergelijkingsmateriaal hebt, is dit beter of minder dan INPA of ISTA?
Betreft dit primair extra informatie betreffende nieuwe modellen auto's en niets anders?
Of is het (net als Microsoft) het corrigeren van bugs in de al bestaande software.
In het eerste geval is het dan mogelijk toch van nut voor de eigenaar van zijn auto's zolang als je geen nieuwer model aanschaft.
En als gebruiker, kan je zeggen hoe dit bevalt, en als je vergelijkingsmateriaal hebt, is dit beter of minder dan INPA of ISTA?
Laatst gewijzigd door Naalroc op 05 nov 2021, 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.
E36 328 Touring benzine
E36 328 Touring benzine
-
met ISTA kun je alles wat de BMW dealer ook kan ( qua mogelijkheden dan) INPA is een iets ouder programma maar nog steeds heel handig om te hebben. het is misschien minder gebruiksvriendelijk, maar het kan alles wat je nog kan hebben
Ik heb al jaren een nieuwe kabel liggen, maar nog nooit gebruikt, dus niet bewezen; dat komt doordat iemand mij op afstand zou helpen iets aan te passen, waarbij hulp programma's voor remote control op mijn laptop geïnstalleerd zouden worden.
Dat mislukte en die wijziging/aanpassing is toen een beetje doodgebloed.
Foto'tje hieronder.
Ik heb nog een oude, momenteel ongebruikte Acer liggen die draait op XP, met WiFi. Heeft natuurlijk ook nog een CD drive
Is deze geschikt om er een van de bovengenoemde BMW programma's op te installeren? Voor de software, heb hier glasvezel voor snelle download.

Dat mislukte en die wijziging/aanpassing is toen een beetje doodgebloed.
Foto'tje hieronder.
Ik heb nog een oude, momenteel ongebruikte Acer liggen die draait op XP, met WiFi. Heeft natuurlijk ook nog een CD drive
Is deze geschikt om er een van de bovengenoemde BMW programma's op te installeren? Voor de software, heb hier glasvezel voor snelle download.

E36 328 Touring benzine
E36 328 Touring benzine
-
de kabel is een goede, je moet wel opletten op welke stand de schakelaar staat, anders doet hij het niet.
Als de laptop niet al te oud is kan tie waarschijnlijk ISTA aan. (het is een groot en soms best zwaar programma) INPA gaat sws lukken
Als de laptop niet al te oud is kan tie waarschijnlijk ISTA aan. (het is een groot en soms best zwaar programma) INPA gaat sws lukken
Er is geen (externe) schakelaar op deze OBD2 stekker; is dat inwendig misschien op het printje?
Edit: nee, zit niets op het printje
Ik had al wel uitgedokterd destijds, dat ik voor mijn E61 LCI de DCAN kabel nodig had.
wat bedoel je met 'niet al te oud"? Heeft dat te maken met de capaciteit van de opslag, of wat?
Edit: nee, zit niets op het printje
Ik had al wel uitgedokterd destijds, dat ik voor mijn E61 LCI de DCAN kabel nodig had.
wat bedoel je met 'niet al te oud"? Heeft dat te maken met de capaciteit van de opslag, of wat?
E36 328 Touring benzine
E36 328 Touring benzine
-
je moet een kabel hebben waar een schakelaar op de buitenkant zit K+Dcan kabel.
Het gaat meet om RAM en processor snelheid, want ISTA is een best zwaar programma, dus als je niet heel lang wil wachten tot het geladen is, is het handiger om het niet op een hele oude/trage laptop te zetten
Het gaat meet om RAM en processor snelheid, want ISTA is een best zwaar programma, dus als je niet heel lang wil wachten tot het geladen is, is het handiger om het niet op een hele oude/trage laptop te zetten
Zoals op de foto te zien, zit er geen schakelaar op die stekker voor de OBD2.
Maar is dat een probleem voor INPA, of alleen voor ISTA?
En ik heb nu eenmaal die oude ACER, met XP waarvan ik begreep dat die het beste is voor INPA, waar op ik nu aanstuur.
Maar is dat een probleem voor INPA, of alleen voor ISTA?
En ik heb nu eenmaal die oude ACER, met XP waarvan ik begreep dat die het beste is voor INPA, waar op ik nu aanstuur.
E36 328 Touring benzine
E36 328 Touring benzine
-
ja op een XP kun je het beste op INPA blijven, die stekker is voor beide trouwens een probleem. grote kans dat het niet werkt
Vervelend te horen, want dat is een compleet andere mening dan je gisteren avond had.
Waarom zou dat zo zijn?
Waarom zou dat zo zijn?
E36 328 Touring benzine
E36 328 Touring benzine
-
bedoel je INPA/ISTA of de stekker?
Ik bedoel deze opmerking:
"die stekker is voor beide trouwens een probleem. grote kans dat het niet werkt"
Beide dus, lijkt me.
"die stekker is voor beide trouwens een probleem. grote kans dat het niet werkt"
Beide dus, lijkt me.
E36 328 Touring benzine
E36 328 Touring benzine
-
ja het is die schakelaar die je nodig hebt, ik kan niet 100% zeggen of jouw stekker gaat werken met INPA/ISTA. ik heb dit probleem zelf ook gehad en toen werkte het niet, dus heb ik een andere stekker gehaald met schakelaar en toen werkte het wel