Standkachel
Standkachel
Dat zou wel lekker zijn met koud weer.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Re: Standkachel
Ik ga 'm inbouwen voor mij een onmisbare optie.
als je even vastloopt (wat niet zal gebeuren denk ik) laat maar weten...maak ik wel foto o.i.d.
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Dat is altijd super!
ik zoek nog wel het onderdeelnummer van de brandstofslang van de brandstofpomp naar beneden toe. Ik kon 'm niet zo snel vinden in etk.
ik zoek nog wel het onderdeelnummer van de brandstofslang van de brandstofpomp naar beneden toe. Ik kon 'm niet zo snel vinden in etk.
van de tank naar "koppelstuk doseerpomp": https://www.leebmann24.de/kraftstofflei ... 60742.html zie plaatje
bovenstaande gaat naar positie 5 in onderstaande link:
vervolgens nog wat appandages naar doseerpomp en naar de kachel
https://bimmercat.com/bmw/nl/search/sel ... CE/64_1351
denk ik...
bovenstaande gaat naar positie 5 in onderstaande link:
vervolgens nog wat appandages naar doseerpomp en naar de kachel
https://bimmercat.com/bmw/nl/search/sel ... CE/64_1351
denk ik...
E61 523i LCI verkocht
E61 523i LCI verkocht
Dat is 'm inderdaad. Dank je!
Ik zie dat die bij mijn auto niet wordt opgegeven in ETK dat verklaart meteen waarom ik 'm niet kon vinden.
Ik gebruik niet de originele brandstofpomp met aansluiting hiervoor dus ga een universele brandstofslang monteren. Een nieuwe branfstofpomp kan altijd nog.
Ik zal wat foto's uploaden.
Ik zie dat die bij mijn auto niet wordt opgegeven in ETK dat verklaart meteen waarom ik 'm niet kon vinden.
Ik gebruik niet de originele brandstofpomp met aansluiting hiervoor dus ga een universele brandstofslang monteren. Een nieuwe branfstofpomp kan altijd nog.
Ik zal wat foto's uploaden.
De standkachel zit er allang in en werkt perfect!
Ik heb alles nieuw gekocht muv de hulpwaterpomp en de uitlaatdemper.
Na de winter monteer ik wel een originele brandstofpomp. De huidige is een x aantal jaar oud dan pak ik dat gelijk mee.
Ik heb alles nieuw gekocht muv de hulpwaterpomp en de uitlaatdemper.
Na de winter monteer ik wel een originele brandstofpomp. De huidige is een x aantal jaar oud dan pak ik dat gelijk mee.
goed om te horen dat je er warmpjes bij kunt zitten in een koude ochtend
.
Mijn ervaring is dat bij weinig gebruik zeg >2 maanden, moet ik hem soms 2x starten omdat die de 1e keer niet aan wil. Na de zomerperiode al helemaal...kwestie van primen of enkele korte starts door zelf aan en uit tezetten om het evt "locken" te voorkomen.
(Als aanvulling voor andere)
Mijn ervaring is dat bij weinig gebruik zeg >2 maanden, moet ik hem soms 2x starten omdat die de 1e keer niet aan wil. Na de zomerperiode al helemaal...kwestie van primen of enkele korte starts door zelf aan en uit tezetten om het evt "locken" te voorkomen.
(Als aanvulling voor andere)
Laatst gewijzigd door ehombie op 20 jan 2022, 09:02, 1 keer totaal gewijzigd.
E61 523i LCI verkocht
E61 523i LCI verkocht
Netjes Source!
Nog even wat weetjes (alleen mbt. origineel webasto):
Als er minder dan 1/8 tankinhoud aanwezig is, start ie niet.
Als je een slechtere accu hebt, start ie ook niet (er wordt rekening gehouden met minimale start capaciteit)
Boven de 14 graden buiten temperatuur start ie ook niet.
Vooral de slechtere accu heb ik even moeten spitten, erg vervelend als je de avond van te voren hebt ingesteld om te starten. En blijkt dat je voorruit bevroren is en het interieur koud de volgende morgen. Dat terwijl de motor starten probleemloos gaat.
Nog even wat weetjes (alleen mbt. origineel webasto):
Als er minder dan 1/8 tankinhoud aanwezig is, start ie niet.
Als je een slechtere accu hebt, start ie ook niet (er wordt rekening gehouden met minimale start capaciteit)
Boven de 14 graden buiten temperatuur start ie ook niet.
Vooral de slechtere accu heb ik even moeten spitten, erg vervelend als je de avond van te voren hebt ingesteld om te starten. En blijkt dat je voorruit bevroren is en het interieur koud de volgende morgen. Dat terwijl de motor starten probleemloos gaat.
Pappa > 2006-E61-550i-M - Mamma 2015-F20-118d