Dag mede forummers,
Vorige week ben ik van auto veranderd. Reed een E39 525i touring, maar nu een E83 X3 2.5i. Ik heb gelijk een paar vragen.
- De bediening van de elektrische buitenspiegels doen het niet. Dit ontdekte ik tijdens de proefrit, maar vond het een knullig iets om de auto voor te laten staan. Ik dacht, dat komt wel. De bediening van de ramen werken wel gewoon prima, op alle 4 de ramen. Is het dan een defect in het bedieningspaneel, of is het wat anders? Hier zit veel kennis en ervaring, dus misschien weten jullie wel of het iets simpels is.
- Er zitten originele 17 inch wielen onder de auto met de bandenmaat 235/55/17. Tot welke bandenmaat kan je gaan met een 17 inch velg? Is bijvoorbeeld 245 nog mogelijk? En rijdt dit dan nog goed?
E83 X3 2.5i aangeschaft - paar vragen
Re: E83 X3 2.5i aangeschaft - paar vragen
Dag Apex, ik ben ook pas sinds enkele maanden in het bezit van een E83 (3.0/2008) dus ervaring heb ik niet. Wel lees ik overal dat het heel belangrijk is dat alle 4 banden dezelfde omtrek hebben zodat het X-systeem niet beschadigd raakt. Dus grotere wielen moet kunnen maar let op dat je hetzelfde merk en maat banden koopt.
Ook bij slijtage van banden niet 2 vervangen maar alle 4 tegelijk.
De E83 is overigens best stevig afgeveerd dus ik houd het maar bij de 235/55/17.....dat is redelijk comfortabel met nieuwe banden moet ik zeggen.
Ook bij slijtage van banden niet 2 vervangen maar alle 4 tegelijk.
De E83 is overigens best stevig afgeveerd dus ik houd het maar bij de 235/55/17.....dat is redelijk comfortabel met nieuwe banden moet ik zeggen.
Ja, ik hou het idd ook maar bij deze banden.
Ik heb wel een nieuw 'probleempje'. Vlak voordat ik de auto heb gekocht is de radiator vervangen.
Netjes factuur erbij, dus in orde.
Nu heb ik echter iets geks. Tijdens het rijden gaat het oranje lampje branden van de koelvloeistof. Mijn boerenverstand zegt dan; niveau te laag. Echter, niveau is prima, auto blijft mooi op temperatuur en hij verliest niets (ook niet onderweg voor zover ik dat goed kan controleren. Ook heb ik geen plasje onder de auto nadat hij een paar dagen heeft gestaan. Lampje gaat soms tijdens het rijden ook wel weer uit, om na een paar kilometer weer aan te gaan, paar kilometer later weer uit enz enz.
Wat kan dit zijn? Een defecte sensor? Haarscheurtje ergens? Lucht in het systeem? En als het dat laatste is, hoe krijg ik dat zelf opgelost? Ik lees ergens op internet dat het kan helpen om even de kachel in de auto helemaal op max te zetten en hem goed te laten blazen. Of moet ik er mee langs de garage?
Ik heb wel een nieuw 'probleempje'. Vlak voordat ik de auto heb gekocht is de radiator vervangen.
Netjes factuur erbij, dus in orde.
Nu heb ik echter iets geks. Tijdens het rijden gaat het oranje lampje branden van de koelvloeistof. Mijn boerenverstand zegt dan; niveau te laag. Echter, niveau is prima, auto blijft mooi op temperatuur en hij verliest niets (ook niet onderweg voor zover ik dat goed kan controleren. Ook heb ik geen plasje onder de auto nadat hij een paar dagen heeft gestaan. Lampje gaat soms tijdens het rijden ook wel weer uit, om na een paar kilometer weer aan te gaan, paar kilometer later weer uit enz enz.
Wat kan dit zijn? Een defecte sensor? Haarscheurtje ergens? Lucht in het systeem? En als het dat laatste is, hoe krijg ik dat zelf opgelost? Ik lees ergens op internet dat het kan helpen om even de kachel in de auto helemaal op max te zetten en hem goed te laten blazen. Of moet ik er mee langs de garage?
Ik zou sowieso even naar de garage gaan.
Lexus RX450h President Line
Hoi Apex
Als de spiegels niet werken op de schakelaar komt dit vaak door de zo genoemde flatkabels de verbindings kabels die naar je spiegel gaan, als je de knop inklappen indrukt zal deze vaak ook niet werken. duur grapje had ik bij mijn 1e X3 ook 279.- euro per kant.
Succes Ron.
Als de spiegels niet werken op de schakelaar komt dit vaak door de zo genoemde flatkabels de verbindings kabels die naar je spiegel gaan, als je de knop inklappen indrukt zal deze vaak ook niet werken. duur grapje had ik bij mijn 1e X3 ook 279.- euro per kant.
Succes Ron.
Als ik Mercedes wil rijden
Neem ik wel een taxi... :-)
Neem ik wel een taxi... :-)