Inleren 2e accu?

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
U-car

Inleren 2e accu?

Bericht door U-car » 13 jul 2021, 15:42

Hallo,

Moet de 2e accu ook aangemeld worden, wanneer deze voor exact dezelfde vervangen is?

Afbeelding
Huidig: E46 330Ci cabriolet / S1000R

Edward

Re: Inleren 2e accu?

Bericht door Edward » 13 jul 2021, 16:51

Geen antwoord op je vraag, maar:

Origineel BMW... daar gaat het hart van de perfectionist sneller van kloppen :)

U-car

Bericht door U-car » 13 jul 2021, 19:35

;) Hahaha, mijn ervaring leert dat origineel vaak het beste resultaat geeft. Behalve met deurklinken, die zijn onverklaarbaar duur en derhalve zitten de Chinese neefjes er op :ja:

witje

Bericht door witje » 14 jul 2021, 19:30

Edward schreef: 13 jul 2021, 16:51 Geen antwoord op je vraag, maar:

Origineel BMW... daar gaat het hart van de perfectionist sneller van kloppen :)
Gemaakt door Varta :)

Edward

Bericht door Edward » 14 jul 2021, 20:26

Of Exide… of elke andere accufabrikant die een deal met BMW maakt :+ Wees dan wel volledig.

Wat wil je deze keer weer zeggen? Vorige keer bleef het verder ook stil.

Maar… ja, ik betaal graag een paar tientjes extra voor een originele BMW accu met BMW logo. Staat onder de motorkap of in de kofferbak toch net wat netter. Er wordt gezorgd voor die auto en er is niet op bespaard. Verder nog iets? Je doet het bijna voordoen alsof het vies is, iets origineels.

m.h.

Bericht door m.h. » 14 jul 2021, 21:05

Dat is toch maar een kwestie van smaak of je dat mooier vind of niet. En met een ander merk accu zorg je niet minder goed voor een auto.

Voor veel zaken is origineel overdreven duur. Ja de kwaliteit van sommige onderdelen zijn beter origineel. Maar van heel veel zijn er goedkopere gelijkwaardige artikelen beschikbaar

@ u-car, waar wordt de tweede accu voor gebruikt?

U-car

Bericht door U-car » 14 jul 2021, 21:40

Idd, dat is gewoon een kwestie van beschikbaar budget. Niet iedereen heeft het er voor over en een niet originele accu aanschaffen maakt je m.i. geen mindere liefhebber.

Maar terug on topic, de tweede accu is voor het stuurhuis op de achteras. Waar deze nog meer dienst voor doet weet ik helaas niet.

Edward

Bericht door Edward » 14 jul 2021, 21:46

U-car schreef: 14 jul 2021, 21:40en een niet originele accu aanschaffen maakt je m.i. geen mindere liefhebber.
Maar dat zegt ook niemand... maar goed, genoeg daarover. Je kan het schijnbaar beter over het voetbal hebben dan over BMW onderdelen op een BMW :bah:

:amen:

U-car

Bericht door U-car » 14 jul 2021, 22:07

Dat is de eeuwigdurende discussie tussen onderdelen van de dealer vs onderdelen van de automaterialenzaak. Dat was 21 jaar geleden toen ik mijn E30 kocht al :shine: :shine:

witje

Bericht door witje » 15 jul 2021, 19:47

Edward schreef: 14 jul 2021, 20:26 Of Exide… of elke andere accufabrikant die een deal met BMW maakt :+ Wees dan wel volledig.

Wat wil je deze keer weer zeggen? Vorige keer bleef het verder ook stil.

Maar… ja, ik betaal graag een paar tientjes extra voor een originele BMW accu met BMW logo. Staat onder de motorkap of in de kofferbak toch net wat netter. Er wordt gezorgd voor die auto en er is niet op bespaard. Verder nog iets? Je doet het bijna voordoen alsof het vies is, iets origineels.
Het is niet vies, ik bestel tientallen originele onderdelen per jaar. Maar 250 euro betalen voor iets dat 100% hetzelfde 90 Euro kost, nee bedankt.

Autorijden is al duur genoeg. Ik moet hier 4 zescilinders onderhouden en geloof mij die komen niets tekort. Van het verschil doe ik 2 oilewissels.

Soms heb je geluk, een E87 dynamo origineel vpor halve prijs bij Offenga. Dat is dan weer 100 Euro goedkoper dan dezelfde Valeo.

Doe je research, BMW maakt bijna geen slijtonderdelen zelf. Steek de poen in je zak.

Edward

Bericht door Edward » 16 jul 2021, 09:42

Waarom zou ik research doen? Je weet dat BMW zelf ook nog remschijven maakt? Valeo? Ja… daar had ik eens magneetventielen van… nooit moeten doen. Geld weggegooid. Ik besteed mijn tijd liever aan het genieten van de auto. Als ik geld wil besparen neem ik A: geen BMW, B: zou ik alles zelf moeten doen aan een auto, C: nee, dan gewoon geen BMW, D: zou ik de airco in huis nooit mogen gebruiken en oja E: ik heb liever Coca Cola ipv River of Birra Moretti ipv Schultenbrau. Als laatste nog… nee… besparen op banden is sowieso geen optie, maar daar zal je ook wel weer een alternatief voor hebben.

Is toch schering en inslag overal en dan vooral op Facebook… driekwart van de problemen komt juist door aftermarket meuk omdat het allemaal goedkoper kan. Ja, sommige onderdelen kan je OEM nemen, Pierburg waterpomp of zo, maar liever alles origineel. Overigens had ik de accu’s voor €160,- (80Ah) en €150 voor (70Ah). Een normale bedragen. Dus je kan het wel allemaal op research gaan gooien… ik wil het gewoon goed en anders niet. Scheelt veel zorgen :ja:

PS Ik moet wel zeggen dat je het goed doet met je 4 auto’s op de weg houden.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (F07 / F10 / F11) Techniek”