Waterpomp problemen? Schade aan het blok?

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Sjonson

Waterpomp problemen? Schade aan het blok?

Bericht door Sjonson » 04 mei 2021, 10:26

Ik heb mijn ogen laten vallen op een mooie F11 535i uit 2011. Volgens de verkoper altijd dealer onderhouden.
Bij het bellen naar de dealer om de onderhoudsgeschiedenis te "controleren" wist de dealer mij te vertellen dat de wagen daar inderdaad in onderhoud is geweest maar ook dat de waterpomp recentelijk vervangen is(lees tussen 01-09-2020 en nu).

toen ik de verkoper er naar vroeg, kreeg ik inderdaad de bevestiging dat dat klopte met
"De warmtepomp liep droog zoals ze mij hebben uitgelegd, hierdoor liep de motor temperatuur op waardoor de auto in een veilig modus kwam. Door de kachel vol aan te zetten daalde de temperatuur. Na vervangen van de pomp was de kwaal verholpen." en "Nee, eerst direct naar de garage gereden. Daar hebben ze de sleutel uitgelezen, maar zagen geen storing. Toen weer weg gegaan, maar de storing kwam weer terug. Daarna weer naar de garage gereden en hem daar laten staan voor reparatie."

Nu is de vraag hoe groot is de kans dat er motorschade is opgetreden en hoe zou ik dit kunnen controleren?

Terug naar “BMW 5 Serie (F07 / F10 / F11) Techniek”