Hallo,
Zoals in de titel staat heb ik problemen met het coderen van mij FRM module.
Samen met een een vriend van mij die de Carly app en adapter heeft probeer ik een aantal dingen in te stellen maar het geeft een berg onverklaarbare problemen.
Voorbeeld 1:
Ik code mijn knipperlichten op 5x knipperen met one-touch. na het coden werkt het perfect.
Vervolgens code ik dat mijn Angel-eyes als dagrijverlichting branden.
Na het coden werken die Angel-eyes alleen werkt de daarvoor gecode knipperlichten 5x niet meer.
Voorbeeld 2:
2 Weken terug Welcome Home lights geactiveerd, werkte allemaal keurig totdat ik een aantal andere dingen ingesteld had en nu krijg ik met geen mogelijkheid die Welcome Home Lights meer aan.
Dit zijn slechts een paar voorbeelden, het is al met verschillende dingen gebeurd dat ik het een aanzet en het ander werkt ineens niet meer.
Nu heb ik toen ik de auto pas had problemen gehad met mijn grootlicht en ben ik terug gegaan naar de garage waar ik hem heb aangeschaft. Ze hebben toen een FRM3 module van een andere e90 erin gezet die ze hadden staan en toen deed alles het weer.
Kan het zijn dit deze FRM niet juist of helemaal niet ingeleerd is op mijn auto? en dat ik hierdoor al die problemen heb?
Of heeft iemand een ander idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Met vriendelijk groet,
Matthias
Verlichting coderen problemen.
Verlichting coderen problemen.
[BMW - E91 LCI 318D - 2008]
[BMW - R1100GS - 1996]
[BMW - R1100GS - 1996]
Re: Verlichting coderen problemen.
even wat in me opkomt zo 1,2,3
let wel even op dat je dingen codeerd die te coderen zijn afh van je uitrusting. Carly KAN misschien dingen in de war schoppen indien je hier niet rekening mee houdt. (kan dit niet bevestigen met een voorbeeld..)
welcome home lights KUNNEN uitgeschakeld worden indien je accu/stroomverzorging niet voldoet aan bepaalde voorwaarden.
wat Carly op de achtergrond doet...geen idee. de bekende bmw programma 's werken beter.
snap de volgorde van problemen niet in relatie tot FRM wissel. buiten dat je wel je best.moet.doen om die FRM goed te configureren. Twijfel je aan het functioneren van de frm, omdat die ineens coderingen vergeet?
let wel even op dat je dingen codeerd die te coderen zijn afh van je uitrusting. Carly KAN misschien dingen in de war schoppen indien je hier niet rekening mee houdt. (kan dit niet bevestigen met een voorbeeld..)
welcome home lights KUNNEN uitgeschakeld worden indien je accu/stroomverzorging niet voldoet aan bepaalde voorwaarden.
wat Carly op de achtergrond doet...geen idee. de bekende bmw programma 's werken beter.
snap de volgorde van problemen niet in relatie tot FRM wissel. buiten dat je wel je best.moet.doen om die FRM goed te configureren. Twijfel je aan het functioneren van de frm, omdat die ineens coderingen vergeet?
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Ik codeer uiteraard enkel de dingen die bij mijn uitrusting zitten.
Ik twijfel inderdaad of deze FRM naar behoren functioneert omdat er steeds van alles mis gaat, maar alle verlichting en elektrische ramen werken wel gewoon zoals het hoort.
Om gelijk een andere module erin te zetten omdat je vermoed dat hij niet goed werkt is ook weer zo wat, ze geven ze immers nog niet weg.
Ik heb de garage gevraagd die het vervangen heeft hoe het zat maar daar krijg ik ook weinig antwoord op.
Ik had gehoopt dat iemand van dit forum mij kon helpen die ook wel eens zoiets heeft gehad.
Ik twijfel inderdaad of deze FRM naar behoren functioneert omdat er steeds van alles mis gaat, maar alle verlichting en elektrische ramen werken wel gewoon zoals het hoort.
Om gelijk een andere module erin te zetten omdat je vermoed dat hij niet goed werkt is ook weer zo wat, ze geven ze immers nog niet weg.
Ik heb de garage gevraagd die het vervangen heeft hoe het zat maar daar krijg ik ook weinig antwoord op.
Ik had gehoopt dat iemand van dit forum mij kon helpen die ook wel eens zoiets heeft gehad.
[BMW - E91 LCI 318D - 2008]
[BMW - R1100GS - 1996]
[BMW - R1100GS - 1996]
Wat ik me ook nog kan herinneren na aanschaf (bijna 5jr geleden), dat binnen idrive met enkele functies zoals jij hierboven schrijft, ook sleutel afhankelijk zijn...althans bij mijn e6x. Dat wil zeggen ik had dit een keer aangezet met sleutel A na een half jaar wissel ik altijd met sleutels B en toen stonden die uitgevinkt in idrive....
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
E61 523i LCI verkocht
E61 523i LCI verkocht