Ervaring fiscon.
Ervaring fiscon.
Beste leden,
Ik heb een ccc met Bluetooth module die mijn telefoon niet kan vinden (iPhone 11 pro) en waar ik op voorhand al van weet dat ik daar geen muziek mee kan streamen.
Nu wil ik een fiscon pro installeren maar mijn vraag is kan dat zomaar?
Ik heb dus de oem Bluetooth en GEEN cd wisselaar.
Hoe ik het nu voor mij zie is dat ik achter de radio simpelweg de oem Bluetooth module eruit haal en de Fiscon erin steek en dan zou het redelijk moeten werken.
Zijn er mensen met ervaring die een ander idee hebben?
Met vriendelijke groet
Danny
Ik heb een ccc met Bluetooth module die mijn telefoon niet kan vinden (iPhone 11 pro) en waar ik op voorhand al van weet dat ik daar geen muziek mee kan streamen.
Nu wil ik een fiscon pro installeren maar mijn vraag is kan dat zomaar?
Ik heb dus de oem Bluetooth en GEEN cd wisselaar.
Hoe ik het nu voor mij zie is dat ik achter de radio simpelweg de oem Bluetooth module eruit haal en de Fiscon erin steek en dan zou het redelijk moeten werken.
Zijn er mensen met ervaring die een ander idee hebben?
Met vriendelijke groet
Danny
Re: Ervaring fiscon.
Ik heb daar geen ervaring mee, maar mocht dit niet werken dan zou je eens kunnen kijken naar Tune2air. Die heb ik bij mij in de auto liggen en dat werkt prima.
Lexus RX450h President Line
Leen wederom bedankt!
Ik ga even googlen wat die set inhoud!
Ik ga even googlen wat die set inhoud!
De oem bluetooth module bevindt zich in de kofferbak en de stekker is compleet anders dus daar ga je al.
Er zijn kitjes voor als de auto niet beschikt over een cd-wisselaar.
Er zijn kitjes voor als de auto niet beschikt over een cd-wisselaar.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Oké, wat voor opties zou ik hebben?
De oem Bluetooth module zou ik niet missen als hij afgekoppeld is. Het idee zou zijn de fiscon inpluggen in de radio en hem dan laten werken onder “aux”
Dat hij niet zo zal werken als hoe het origineel bedoeld is kan ik meeleven.
Maar ergens vermoed ik dat dit niet gaat werken als ik het zo lees klopt dat?

De oem Bluetooth module zou ik niet missen als hij afgekoppeld is. Het idee zou zijn de fiscon inpluggen in de radio en hem dan laten werken onder “aux”
Dat hij niet zo zal werken als hoe het origineel bedoeld is kan ik meeleven.
Maar ergens vermoed ik dat dit niet gaat werken als ik het zo lees klopt dat?

Wagen kan de voorbereiding hebben voor de wisselaar, er ligt dan een kabel klaar. Vind je normaal terug in de optielijst van de wagen.
Ofwel kan je de kabel zelf leggen.
Ofwel kan je de kabel zelf leggen.
525d E61 2007 pre-LCI
Vandaag ingebouwd (gemakkelijk) maar het was uiteindelijk geen succes, de auto pakte de module niet en door hem op meerdere plekken aangesloten te hebben (oem Bluetooth module) kwam ik erachter dat er iets defect is in de module waardoor hij dus de vuilnisbak in kan.
Wordt denk ik toch een dension scoren of alsnog een fiscon....
Enfin wordt vervolgd mocht je wat hebben liggen hoor ik het graag!
Groeten
Danny
Wordt denk ik toch een dension scoren of alsnog een fiscon....
Enfin wordt vervolgd mocht je wat hebben liggen hoor ik het graag!
Groeten
Danny
Das erg jammer
hoop dat je meer succes gaat hebben met een van de andere opties 

Lexus RX450h President Line
Momenteel heb ik een mr12 volt te pakken gekregen die zich houdt als CD wisselaar.
Voordeel hiervan is dat hij aan het einde van het optische circuit zit en dus in mijn ogen het minst storingsgevoelig, ik merkte dat de
fiscon die praktisch direct op de bus aangesloten werd (direct op de radio) ervoor zorgde dat de HIFI en HUD uitviel omdat die later op de bus zitten.
Ik ga het laten weten!
Groeten
Voordeel hiervan is dat hij aan het einde van het optische circuit zit en dus in mijn ogen het minst storingsgevoelig, ik merkte dat de
fiscon die praktisch direct op de bus aangesloten werd (direct op de radio) ervoor zorgde dat de HIFI en HUD uitviel omdat die later op de bus zitten.
Ik ga het laten weten!
Groeten
- Marcel RSD
Wil je echt wat goeds hebben, wellicht dit als optie ?
https://www.bluebus.dev/
Ik heb hem ook in mijn
https://www.bluebus.dev/
Ik heb hem ook in mijn

Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats
Terugkoppeling en dank aan Marcel voor zijn input.
Ik heb de mr12v ingebouwd en alles werkt zoals ik dat wil,
(Stuurwielbediening en Bluetooth)
Hij werkt zonder problemen of uitval van SOS of hifi versterker.
Geluid is uitstekend.
Vragen? Ik hoor het graag!
Ik heb de mr12v ingebouwd en alles werkt zoals ik dat wil,
(Stuurwielbediening en Bluetooth)
Hij werkt zonder problemen of uitval van SOS of hifi versterker.
Geluid is uitstekend.
Vragen? Ik hoor het graag!
-
Ik heb een vraag.
Ik heb in mijn auto ook een mr 12v geïnstalleerd. Wat ik er vervelend aan vindt is dat hij niet verder gaat waar hij gebleven is nadat de auto opnieuw gestart is. Dus kom aan op mijn bestemming met dus cd geselecteerd en mr 12v aan. Zet de auto uit. Vertrek vervolgens weer en dan staat mijn radio aan ipv dus de geselecteerde cd en mr 12v. Moet hem dan weer op cd zetten en dan gaat hij wel weer verder met bv Spotify.
Ik heb in mijn auto ook een mr 12v geïnstalleerd. Wat ik er vervelend aan vindt is dat hij niet verder gaat waar hij gebleven is nadat de auto opnieuw gestart is. Dus kom aan op mijn bestemming met dus cd geselecteerd en mr 12v aan. Zet de auto uit. Vertrek vervolgens weer en dan staat mijn radio aan ipv dus de geselecteerde cd en mr 12v. Moet hem dan weer op cd zetten en dan gaat hij wel weer verder met bv Spotify.
Groeten Bas
BMW 316 2deurs e30
BMW 320i 2deurs e30
BMW 320i sedan e36
BMW 325i 2deurs e30
BMW 320i touring e30
BMW 530i e60
BMW 545i e60
BMW 330i e90
BMW 525I e60 LCI (huidige)
BMW 316 2deurs e30
BMW 320i 2deurs e30
BMW 320i sedan e36
BMW 325i 2deurs e30
BMW 320i touring e30
BMW 530i e60
BMW 545i e60
BMW 330i e90
BMW 525I e60 LCI (huidige)
Dat is een vreemde gewaarwording.
De situatie bij mij is als volgt:
Ccc staat op cd1 en de telefoon (iPhone 11 pro Max) verbind automatisch met de mr12v alles werkt zoals het zou moeten werken.
Kom ik later terug na werk etc dan start ik de auto en begint mr12v direct het nummer waar je gebleven bent op spotify. (Ik moest wel iTunes uitzetten gezien dat het meest dominante muziekplatform is op een Apple die hij dan als voorkeur startte)
Wellicht even kijken in je instellingen? Ik weet niet wat voor telefoon je hebt?
Groeten
Danny
De situatie bij mij is als volgt:
Ccc staat op cd1 en de telefoon (iPhone 11 pro Max) verbind automatisch met de mr12v alles werkt zoals het zou moeten werken.
Kom ik later terug na werk etc dan start ik de auto en begint mr12v direct het nummer waar je gebleven bent op spotify. (Ik moest wel iTunes uitzetten gezien dat het meest dominante muziekplatform is op een Apple die hij dan als voorkeur startte)
Wellicht even kijken in je instellingen? Ik weet niet wat voor telefoon je hebt?
Groeten
Danny