Ik heb in Juni jl. een mooie BMW 320i Touring (E91) uit 2009 aangeschaft, ik heb mijn oude Renault Megane RS ingeleverd voor dit exemplaar.
Een droomwagen zoals de meesten zeggen, veel opties, lederen stoelen et cetera. Helaas heeft mijn "droom" niet lang gepresteerd waarvoor het merk BMW bekend staat.
3 maand en 8 dagen na aanschaf had mijn wagen vermogensverlies, waarop ik contact heb gezocht met mijn lokale garage, deze gaf aan; Breng de auto maar even langs, dan kunnen wij even kijken. Zo gezegd, onderweg naar de garage gaf het blok de geest, vastgelopen. Al met al bleek het dat de kettingspanner geknapt was en in 1001 stukjes in de oliepomp was gaan zitten.
Nu inmiddels een nieuw blok (tweedehands) geregeld en dit is allemaal netjes hersteld, samen met de drukgroep, vliegwiel en koppelingsplaten onder het mom van, je kan er nu goed bij.
De auto heeft na het herstel en vervangen van de onderdelen circa 3 weken goed gedraaid, beter dan voorheen om eerlijk te zijn.
Echter, nu komt het, heb ik een storing in de boordcomputer zitten en de lokale dealer / vak garage kan niks vinden.
Inmiddels vervangen:
Blok N43B20A
Kettingen
Koppelingsplaten
Drukgroep
Vliegwiel
Accu + Spanningsblok (de rode klem met alle stekkertjes)
Startrelais
Kabel die naar de BCM loopt
Ik hoopte via dit forum enige ideeën op te doen waar dit probleem kan zitten en hoe ik dit kan verhelpen.
zie ook de bijgevoegde video: Youtube: https://youtu.be/0sVjW6xyvSY
Ik hoor graag van jullie

-- Nick