Accu probleem
Accu probleem
Sinds ik mijn e60 in maart gekocht heb, kreeg ik vaker de melding dat mijn accu bijna leeg was als ik hem heel kort op contact liet staan.
Vrijdag was het dus feest en was mijn accu dood.
Zaterdag een nieuwe bosch accu gekocht en deze erin gezet.
Met de gedachte dat het opgelost zou zijn wil ik maandagavond wegrijden op het werk en is de accu leeg.
Met een hulpstarter gestart en stationair laten lopen.
Met een multimeter doorgemeten en hij gaf 13,06 en als ik gas gaf kwam er wel wat bij en bij stationair laten draaien 5min zakte hij naar de 13,00 -12,98. (Waarschijnlijk omdat hij helemaal leeg is getrokken)
Thuis hele nacht in de druppellader gehangen met de massa los, en hij gaf vanmorgen 13,6v.
Ik ben bang dat ik ergens lekstroom heb, is dat mogelijk? Of iets anders?
Heeft iemand een idee?
Vrijdag was het dus feest en was mijn accu dood.
Zaterdag een nieuwe bosch accu gekocht en deze erin gezet.
Met de gedachte dat het opgelost zou zijn wil ik maandagavond wegrijden op het werk en is de accu leeg.
Met een hulpstarter gestart en stationair laten lopen.
Met een multimeter doorgemeten en hij gaf 13,06 en als ik gas gaf kwam er wel wat bij en bij stationair laten draaien 5min zakte hij naar de 13,00 -12,98. (Waarschijnlijk omdat hij helemaal leeg is getrokken)
Thuis hele nacht in de druppellader gehangen met de massa los, en hij gaf vanmorgen 13,6v.
Ik ben bang dat ik ergens lekstroom heb, is dat mogelijk? Of iets anders?
Heeft iemand een idee?
BMW E60 530 2004
CCC Idrive
CCC Idrive
Re: Accu probleem
13.06V is heel laag bij draaiende motor. Lijkt me dat je alternator stuk is.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Accu probleem
Lijkt mij inderdaad ook een probleem met je dynamo.
Ik heb overigens in m’n e39 528i destijds wel wat problemen gehad met een Bosch accu. Toen ik de wagen kocht zat er net een half jaar een nieuwe accu in. Eigenaar gaf aan dat ‘ie om de dag leeg was en hij lekstroom vermoedde. Heb het toen een tijdje aangekeken en na een paar weken een nieuwe accu gekocht van de lokale accuboer en daarna nooit meer problemen mee gehad.
Ik heb overigens in m’n e39 528i destijds wel wat problemen gehad met een Bosch accu. Toen ik de wagen kocht zat er net een half jaar een nieuwe accu in. Eigenaar gaf aan dat ‘ie om de dag leeg was en hij lekstroom vermoedde. Heb het toen een tijdje aangekeken en na een paar weken een nieuwe accu gekocht van de lokale accuboer en daarna nooit meer problemen mee gehad.
BMW E46 318i Touring, 07/2003 - Showroom
Verkocht: BMW E39 528iA Touring, 01/2000 - Showroom
Ik ben beschikbaar voor fotoshoots van jouw BMW! Meer info via PB.
Volg mijn auto-avonturen op Instagram: @robinvanarkel.nl | @robins_bmw
Verkocht: BMW E39 528iA Touring, 01/2000 - Showroom
Ik ben beschikbaar voor fotoshoots van jouw BMW! Meer info via PB.
Volg mijn auto-avonturen op Instagram: @robinvanarkel.nl | @robins_bmw
Re: Accu probleem
Oke, maar is dit niet logisch dat het laag is omdat hij helemaal leeg is?
Ik heb overigens geen foutmeldingen op het dashboard.
Ik heb overigens geen foutmeldingen op het dashboard.
BMW E60 530 2004
CCC Idrive
CCC Idrive
Re: Accu probleem
Normaliter moet dat dus niet uitmaken. Laden doet ‘ie op een constant niveau als het goed is.
BMW E46 318i Touring, 07/2003 - Showroom
Verkocht: BMW E39 528iA Touring, 01/2000 - Showroom
Ik ben beschikbaar voor fotoshoots van jouw BMW! Meer info via PB.
Volg mijn auto-avonturen op Instagram: @robinvanarkel.nl | @robins_bmw
Verkocht: BMW E39 528iA Touring, 01/2000 - Showroom
Ik ben beschikbaar voor fotoshoots van jouw BMW! Meer info via PB.
Volg mijn auto-avonturen op Instagram: @robinvanarkel.nl | @robins_bmw
Re: Accu probleem
Hoe heb je hem doorgemeten? Kan je eventueel een accu van iemand lenen om te checken of het aan de accu ligt?
Zou daar eens mee beginnen. Mocht dat geen soelaas bieden vermoed ik inderdaad toch je dynamo.
Zou daar eens mee beginnen. Mocht dat geen soelaas bieden vermoed ik inderdaad toch je dynamo.
BMW E46 318i Touring, 07/2003 - Showroom
Verkocht: BMW E39 528iA Touring, 01/2000 - Showroom
Ik ben beschikbaar voor fotoshoots van jouw BMW! Meer info via PB.
Volg mijn auto-avonturen op Instagram: @robinvanarkel.nl | @robins_bmw
Verkocht: BMW E39 528iA Touring, 01/2000 - Showroom
Ik ben beschikbaar voor fotoshoots van jouw BMW! Meer info via PB.
Volg mijn auto-avonturen op Instagram: @robinvanarkel.nl | @robins_bmw
Re: Accu probleem
Meet voltages eens onder verschillende condities.
- Stationair en zonder verbruikers
- Stationair met verbruikers Koplampen, achterruit, ventilator vol. of mistlampen.
Ampere tang zul je wel niet hebben...maar dat is ook handig. Hierbij kun je zien of er ook stroom(A) naar je accu gaat.
Je hebt carly dacht ik...kijk eens rijdend. volgens mij heeft die ook een infoveld van amperes...
Ik verwacht overigens wel dat je meldingen krijgt van lekstroom...Door uit te lezen met inpa kun je een en ander zien.
Welke IBS zit er in een "Metalen" of "zwart kunstoffige" (even googlen dan weet je wat ik bedoel)? Die metalen KAN mogelijk naar de eeuwige jachtvelden zijn gegaan...(zoals een forumlid dit mooi verwoord).
(en niet vergeten in te leren van je accu)
- Stationair en zonder verbruikers
- Stationair met verbruikers Koplampen, achterruit, ventilator vol. of mistlampen.
Ampere tang zul je wel niet hebben...maar dat is ook handig. Hierbij kun je zien of er ook stroom(A) naar je accu gaat.
Je hebt carly dacht ik...kijk eens rijdend. volgens mij heeft die ook een infoveld van amperes...
Ik verwacht overigens wel dat je meldingen krijgt van lekstroom...Door uit te lezen met inpa kun je een en ander zien.
Welke IBS zit er in een "Metalen" of "zwart kunstoffige" (even googlen dan weet je wat ik bedoel)? Die metalen KAN mogelijk naar de eeuwige jachtvelden zijn gegaan...(zoals een forumlid dit mooi verwoord).
(en niet vergeten in te leren van je accu)
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Re: Accu probleem
Thanks voor je uitgebreide reactie, ik ga ermee aan de slag.
Is het inleren van de accu een must? Ik heb hem gewoon omgewisseld. Dat kan het probleem toch niet zijn?
Is het inleren van de accu een must? Ik heb hem gewoon omgewisseld. Dat kan het probleem toch niet zijn?
BMW E60 530 2004
CCC Idrive
CCC Idrive
Re: Accu probleem
Oh, dat kan zeker een probleem zijn. Sommige 'cowboys' zeggen dat bij het omwisselen van een accu met dezelfde specificaties aanmelden/registreren niet nodig is... het moet altijd! Zou toch zonde zijn als een nieuwe accu binnen twee jaar weer kapot is? En wees nou zo verstandig, doe dit niet met Carly. Je IBS-sensor is slimmer dan je denkt. Bij mij was de accu ook binnen twee jaar kaduuk.
https://www.bimmer-tech.net/blog/item/1 ... gistration
En een erg interessante door thijsvanzwam aangehaald: https://bimmerprofs.com/carly-fails-again/
https://www.bimmer-tech.net/blog/item/1 ... gistration
En een erg interessante door thijsvanzwam aangehaald: https://bimmerprofs.com/carly-fails-again/
Re: Accu probleem
Bij bmw specialist geweest. IBS sensor stuk en accu laten inleren.
Rijdt weer als een zonnetje.
Wel blaast de blazer ineens heel onregelmatig hard en zacht op de ‘auto’ stand. Ik weet niet of dit normaal is? Ik heb alleen maar een korte afstand gereden ik ga morgen kijken wat die doet in een half uurtje rijden.
Rijdt weer als een zonnetje.
Wel blaast de blazer ineens heel onregelmatig hard en zacht op de ‘auto’ stand. Ik weet niet of dit normaal is? Ik heb alleen maar een korte afstand gereden ik ga morgen kijken wat die doet in een half uurtje rijden.
BMW E60 530 2004
CCC Idrive
CCC Idrive

