Dyon - E46 Cabrio

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
Dyon

Dyon - E46 Cabrio

Bericht door Dyon » 29 apr 2020, 10:44

Beste Bimmers,

Nieuw op dit forum en tja... waar begin je dan? Eerst even kort over mezelf en daarna over de liefde voor dit fantastische merk.
Mijn naam is Dyon Harleman en ben 22 jaar jong. Ik woon nog steeds in mijn geboorteplaats, namelijk Apeldoorn. Op het moment nog thuis maar de verwachting is dat dit niet zo lang meer gaat duren.

Dan de hoofdzaak, BMW :love:

Van jongs af aan eigenlijk altijd al gek van mooie auto's. Door de jaren heen toch het meeste gevoel ontwikkeld voor BMW. Aangezien ik ook een andere dure hobby heb, paardensport, helaas niet gelijk de mogelijkheid gehad op op m'n 18e een BMW te kopen. Maarrrrr... in 2018 de eerste ervaring. Mijn ex had haar paarden bij iemand gestald, die een E39 in de tuin had staan. Die stond al ruim 6 jaar in de tuin niks te doen. Nadat deze man aangaf er toch een keer vanaf te willen en vroeg of ik iemand wist, gaf ik aan dat ik er misschien wel interesse had. Toen hij zei dat ik 'm van hem ''kreeg'' was het zeker. Dit is mijn eerste BMW. Starten lopen. Verder alleen een nieuw knipperlicht en ruitensproeierpomp, en de APK was voor elkaar. Echter bleek na de eerste rit de dynamo kapot te zijn en ontstonden er allemaal rare geluiden. Tevens was de lak in zeer slechte staat en besefte me dat deze auto toch wel heel veel geld ging kosten om 'm helemaal voor elkaar te maken. Een miskoop zal ik het niet noemen, maar het was slimmer geweest om er iets beter over na te denken. Dus... maar weer verkocht.
Het was trouwens een 523i, liep fantastisch.
Hieronder enkele fotos:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na deze 5 Serie verkocht te hebben, eerst nog een tijdje in m'n fordje Ka gereden en daarna een jaar in een Golf. Toen ik in een tijdje terug naar de garage ging om een afspraak te maken voor een beurt, zag ik 'm staan. Een superstrakke E46 Cabrio. Wauw, wat een auto. Na een praatje gemaakt te hebben, zelfs een proefrit gemaakt. Toen was ik helemaal verkocht. Helaas was op dat moment de thuissituatie een beetje onzeker, en koos ik ervoor om het toch niet te doen. Ik was zo gek van deze auto, dat ik wel 30 keer per dag op de site keek of ie nog te koop was. En afgelopen vrijdag dan toch de knoop doorgehakt. Sindsdien mag ik mezelf trotse eigenaar noemen van deze fantastische auto! Wat rijdt dit geweldig zeg. Er was eigenlijk 1 minpunt, en dat vond ik de km-stand. Namelijk 215k km. Vind dit een beetje aan de hoge kant, maar al het onderhoud zit er gelukkig wel bij.
Het gaat om een 325Ci Cabrio:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bart70
Contacteer:

Re: Dyon - E46 Cabrio

Bericht door Bart70 » 30 apr 2020, 11:40

Welkom hier !

Mooie wagen, en die km-stand zou ik me niet zo zorgen om maken, voordeel bij de ietwat hogere km-standen is vaak dat er al redelijk wat onderhoud aan gedaan is :duim:

Leen
BimmerPortal Team

Bericht door Leen » 01 mei 2020, 21:38

Welkom hier bij het forum Dyon!

Mooie E46 cabrio heb je daar. Wees er zuinig op en heel veel zonnige en veilige kilometers ermee :driving: :duimen:
Lexus RX450h President Line

Dyon

Bericht door Dyon » 04 mei 2020, 07:16

Dankjewel Leen en Bart.
Na een ruime week ben ik nog steeds super blij dat ik het gedaan heb en is het nog steeds een genot om in te rijden. Ik ga er zeker zuinig op zijn en hoop dat ik er nog een aantal jaren mee vooruit kan!

Robin
BimmerPortal Team

Bericht door Robin » 08 mei 2020, 10:48

Mooie wagen Dyon, chapeau! 215k is niet eens zo gek veel hoor, zeker niet voor een 6-in-lijn. Kunnen makkelijk 350k en verder halen, mits je 'm goed onderhoud.

Anyway, veel plezier ermee en veel veilig kilometers gewenst!
BMW E46 318i Touring, 07/2003 - Showroom
Verkocht: BMW E39 528iA Touring, 01/2000 - Showroom

Ik ben beschikbaar voor fotoshoots van jouw BMW! Meer info via PB.
Volg mijn auto-avonturen op Instagram: @robinvanarkel.nl | @robins_bmw

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”