Bluetooth defect?
Bluetooth defect?
Hoi,
Heb sinds kort een E61 uit 2004. Deze heeft een toestel in de middenarmsteun. Ik probeer mijn telefoon te koppelen. De telefoon vind de auto. Alleen komt de naam die ik zie niet overeen met de naam op het scherm. BMW zegt bv dat ik moet vinden BMW12345. Mijn toestel ziet dan bv BMW4567. De auto meld dat ie bezig is met koppelen. Dit blijft zo een korte tijd totdat je uiteindelijk de fout krijgt dat het is mislukt. Het toestel is dan ook niet verbonden. Wel toont de auto en mijn telefoon dat ze gepaird zijn.
Zelf heb ik een Android. Heb het met een iPhone geprobeerd. Deze vind de BMW niet eens.
Enig idee of dit een SW of HW probleem kan zijn?
Heb sinds kort een E61 uit 2004. Deze heeft een toestel in de middenarmsteun. Ik probeer mijn telefoon te koppelen. De telefoon vind de auto. Alleen komt de naam die ik zie niet overeen met de naam op het scherm. BMW zegt bv dat ik moet vinden BMW12345. Mijn toestel ziet dan bv BMW4567. De auto meld dat ie bezig is met koppelen. Dit blijft zo een korte tijd totdat je uiteindelijk de fout krijgt dat het is mislukt. Het toestel is dan ook niet verbonden. Wel toont de auto en mijn telefoon dat ze gepaird zijn.
Zelf heb ik een Android. Heb het met een iPhone geprobeerd. Deze vind de BMW niet eens.
Enig idee of dit een SW of HW probleem kan zijn?
Re: Bluetooth defect?
Als die gepaird is dan werkt het toch?
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Zie je ook de netwerkstreepjes in het display van je CCC (tenminste ga er even vanuit dat je een CCC hebt).
Die van mij is begin dit jaar overleden, van de zomer een andere MULF2 erin en hij werkt weer perfect
Die van mij is begin dit jaar overleden, van de zomer een andere MULF2 erin en hij werkt weer perfect

quadrantz,
heb nu hetzelfde probleem, waar heb jij die mulf2 laten inbouwen en wat kostte het?
dealer heeft het over €800.00 ex coderen!
bvd
frank
heb nu hetzelfde probleem, waar heb jij die mulf2 laten inbouwen en wat kostte het?
dealer heeft het over €800.00 ex coderen!
bvd
frank
@frank b
Voor dit soort dingen moet je niet bij een dealer zijn. Even een gebruikte opzoeken, 150-200 euro denk ik, en laten inbouwen en coderen door iemand van dit forum, kost ook niet veel. Tevens heb je een pm van me ;-)
Voor dit soort dingen moet je niet bij een dealer zijn. Even een gebruikte opzoeken, 150-200 euro denk ik, en laten inbouwen en coderen door iemand van dit forum, kost ook niet veel. Tevens heb je een pm van me ;-)
bart70,
ik heb je bericht gezien, thnx.
ik heb een kort bericht geplaatst.
frank
ik heb je bericht gezien, thnx.
ik heb een kort bericht geplaatst.
frank
Hey Frank,
Ik heb er 75 voor betaald maar was een combi deal met een skibox. Opzich zie ik ze wel voor 100 a 150 op MP staan. Het is een kwestie van overschroeven en klaar!
Succes!
Ik heb er 75 voor betaald maar was een combi deal met een skibox. Opzich zie ik ze wel voor 100 a 150 op MP staan. Het is een kwestie van overschroeven en klaar!
Succes!

Nieuwe mulf kopen en laten inleren. Module €150,- inleren rond de €100,-
BMW ondersteuning Amsterdam
- ISTA, E SYS, CIC virginize, Kombi Virginize, Modules inleren
Programmering/Codering
- FSC repair
Ecu reparatie/clonen
6hp/8hp ISN
Navigatie updates
NBTevo patch en update
Apple Carplay
Hoi, ben een 'nieuwe' hier.. en hier terecht gekomen omdat mijn MULF2 (e60-2008) de geest heeft gegeven en ik er dacht te zijn door een andere mulf2 via de onderdelenlijn te bestellen...Maar dat geeft geen oplossing (zonder opnieuw te coderen waarschijnlijk)
M'n 520 heeft nav, ipod aansluiting via cdchanger en aux..en had dus ook bluetooth..Nu wil ik wel die 'nieuwe' mulf2 houden in plaats van mn oude laten repareren want de nieuwe mulf2 is een high basis SVS (uit een 1-serie 2007, met bijna identieke serienummers) en daar zou ik eigenlijk ook wel graag een usb aansluiting op willen laten maken, voor usb aansluiting op een iPhone 8 zodat deze ook met apple music via de drive te gebruiken is.
Lang verhaal maar met een eenvoudige vraag: wie (behalve de dure dealer) is in staat deze wisseling tussen de mulf2 en de mulf2 high basis in mn E60 te coderen (en tegelijkertijd de usb functie en audio over bluetooth alvast te activeren)? Ik woon in omgeving van Utrecht (Maarsbergen) en ben uiteraard mobiel
M'n 520 heeft nav, ipod aansluiting via cdchanger en aux..en had dus ook bluetooth..Nu wil ik wel die 'nieuwe' mulf2 houden in plaats van mn oude laten repareren want de nieuwe mulf2 is een high basis SVS (uit een 1-serie 2007, met bijna identieke serienummers) en daar zou ik eigenlijk ook wel graag een usb aansluiting op willen laten maken, voor usb aansluiting op een iPhone 8 zodat deze ook met apple music via de drive te gebruiken is.
Lang verhaal maar met een eenvoudige vraag: wie (behalve de dure dealer) is in staat deze wisseling tussen de mulf2 en de mulf2 high basis in mn E60 te coderen (en tegelijkertijd de usb functie en audio over bluetooth alvast te activeren)? Ik woon in omgeving van Utrecht (Maarsbergen) en ben uiteraard mobiel

Bluetooth zal alleen werken als je de module inleert.
BMW ondersteuning Amsterdam
- ISTA, E SYS, CIC virginize, Kombi Virginize, Modules inleren
Programmering/Codering
- FSC repair
Ecu reparatie/clonen
6hp/8hp ISN
Navigatie updates
NBTevo patch en update
Apple Carplay
Je hebt best kans dat een MULF2 uit een 1 serie niet gaat werken in je 5 serie, maar sowieso moet je coderen anders gaat het niet werken.
Tanx Jizzeay en Bart70, daar was ik idd ook al bang voor...is er hier iemand die dit kan zonder dat het een enorm bedrag moet gaan kosten? (zoals de dealer hier voor vraagt)..@Bart70, gezien de typenummers zou het 'moeten kunnen' maar ik ben absoluut geen expert hierin...kan ik er niet vanuitgaan dat een e60 met een mulf2 uit 2008 een mulf2 high basis uit 2007 softwarematig aan zou kunnen?
Ik heb geen idee of deze zo uitgewisseld kunnen worden, Source op dit forum weet dat wel, die kan ook voor een zeer nette prijs coderen. Ik weet niet van welke omgeving je bent, gk5 kan het ook en zit in het zuiden.
Anders even een kijkje nemen in dit topic
Anders even een kijkje nemen in dit topic
Stuur me even een mail (via het forum of info@seeitconsultancy.com) met je wensen.Augi schreef: ↑13 nov 2019, 00:52 Hoi, ben een 'nieuwe' hier.. en hier terecht gekomen omdat mijn MULF2 (e60-2008) de geest heeft gegeven en ik er dacht te zijn door een andere mulf2 via de onderdelenlijn te bestellen...Maar dat geeft geen oplossing (zonder opnieuw te coderen waarschijnlijk)
Lang verhaal maar met een eenvoudige vraag: wie (behalve de dure dealer) is in staat deze wisseling tussen de mulf2 en de mulf2 high basis in mn E60 te coderen (en tegelijkertijd de usb functie en audio over bluetooth alvast te activeren)? Ik woon in omgeving van Utrecht (Maarsbergen) en ben uiteraard mobiel![]()
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Dank jullie wel voor alle reacties..@source, ik heb je een mailtje gezonden, met de 'wensen'..ben benieuwd...