Zwarte rook
Zwarte rook
Hallo ik heb een bmw 325 d touring uit 2007 e91 . Ik heb een probleem dat hij zwarte rook uitstoot (flinke rook gordijn ) maar ik heb geen vermogen verlies .en of ik nu rustig of agressief rij de rook blijft het zelfde .ondertussen is de gloeibougie ,s en relais vervangen .gasklephuis en de roetfilter vervangen .probleem blijft zich voort doen .hij heeft wel 300.000 km gelopen .maar volgens mij is dit niet een probleem , hij rijd voor de rest goed .maar voordat ik nog meer ga vervangen zou ik graag advies willen krijgen van deskundigen die hier meer van weten .ik zelf verdenk de llm maar volgens de garage zou hij dan een storing moeten geven en de auto geeft geen enkele storing aan . Alvast bedankt voor het meedenken vr gr 
Re: Zwarte rook
Slechte of geen optimale verbranding...oorzaak lucht of brandstof gerelateerd.
Waar moet je beginnen...hangt beetje af van de beschikbare tools en kennis.
Ik zou evt in de brandstof hoek zoeken.
Evt een injectoren retourleiding test uitvoeren?
Er zijn Kitsjes die relatief betaalbaar voor de diyer.
Evt een visuele inspectie aan inlaattraject?
Waar moet je beginnen...hangt beetje af van de beschikbare tools en kennis.
Ik zou evt in de brandstof hoek zoeken.
Evt een injectoren retourleiding test uitvoeren?
Er zijn Kitsjes die relatief betaalbaar voor de diyer.
Evt een visuele inspectie aan inlaattraject?
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
-
Daytonawim
- Berichten: 854
- Lid geworden op: 10 mei 2016, 21:24
Re: Zwarte rook
Een kleine lekkage in het inlaat traject, hoeft niet direct merkbaar te zijn, echter wordt het mengsel wel verstoord.
Vaak wel te horen aan een fluittoontje onder de kap als je even flink gas geeft.
Gloeibougies zullen het probleem niet zijn, die werken niet als de motor eenmaal een minuutje loopt.
Verstuivers kunnen idd ook een probleem zijn, zeker bij een diesel gaan die dingen geen motor leven mee, als ze nog niet vervangen zijn bij 3 ton, zou ik zekerin die richting kijken.
Vaak wel te horen aan een fluittoontje onder de kap als je even flink gas geeft.
Gloeibougies zullen het probleem niet zijn, die werken niet als de motor eenmaal een minuutje loopt.
Verstuivers kunnen idd ook een probleem zijn, zeker bij een diesel gaan die dingen geen motor leven mee, als ze nog niet vervangen zijn bij 3 ton, zou ik zekerin die richting kijken.
Mitsubishi Outlander limited 2019 ( geen PEHV)
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
Re: Zwarte rook
Ik ben blij met jullie adviezen .ik ga er ook maar vanuit dat het de verstuivers zijn dan kan het alleen maar meevallen .maar moeten deze uitgelezen worden of is het beter om ze te laten testen ??? En kan dit bij een gewone garage ? Of weet er iemand die dit kan in de buurt van Volendam .alvast bedankt voor jullie reactie
-
Daytonawim
- Berichten: 854
- Lid geworden op: 10 mei 2016, 21:24
Re: Zwarte rook
Verstuivers zal je moeten opsturen naar een revisie bedrijf, das best kostbaar.
Voor demontage heb je een speciale dop nodig, ze kunnen vreselijk vast zitten.
Voor demontage eerst alles goed schoonblazen, zodat je geen vuil in de motor kan krijgen.
Je kan ook nog een retour meting doen, dan krijg je vanaf de retour elke verstuiver een slang ( alle slangen moeten even lang zijn) die doe je elk in een 0,5 liter flesje, en je start de motor. En laat en lopen totdat je een redelijk laagje diesel in een van de flesjes hebt,
In het principe zou elke flesje met dezelfde hoeveelheid diesel gevuld moeten zijn. ( ideaal situatie die je wel kan vergeten) als er een verstuiver verstopt zit krijg je meer retour diesel, als de verstuiver lekt krijg je minder retour diesel.
Bovenstaande is wat ik mij er van kan herinneren, aanvullingen of verbeteringen lees ik graag.
Voor demontage heb je een speciale dop nodig, ze kunnen vreselijk vast zitten.
Voor demontage eerst alles goed schoonblazen, zodat je geen vuil in de motor kan krijgen.
Je kan ook nog een retour meting doen, dan krijg je vanaf de retour elke verstuiver een slang ( alle slangen moeten even lang zijn) die doe je elk in een 0,5 liter flesje, en je start de motor. En laat en lopen totdat je een redelijk laagje diesel in een van de flesjes hebt,
In het principe zou elke flesje met dezelfde hoeveelheid diesel gevuld moeten zijn. ( ideaal situatie die je wel kan vergeten) als er een verstuiver verstopt zit krijg je meer retour diesel, als de verstuiver lekt krijg je minder retour diesel.
Bovenstaande is wat ik mij er van kan herinneren, aanvullingen of verbeteringen lees ik graag.
Mitsubishi Outlander limited 2019 ( geen PEHV)
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
Re: Zwarte rook
Daytonawim ik kan het niet beter omschrijven..
Een beetje garagebedrijf zou dat testje kunnen doen, en vandaar uit verder kijken...(is nog geen uurtje werk).
reviseren of nieuw, beetje afhankelijk van ervaring, garantie en €
Een beetje garagebedrijf zou dat testje kunnen doen, en vandaar uit verder kijken...(is nog geen uurtje werk).
reviseren of nieuw, beetje afhankelijk van ervaring, garantie en €
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Re: Zwarte rook
Ik ga dat bespreken met de garage uit de buurt .ik laat het weten wat er is uitgekomen .bedankt .als er meer ideeën zijn wil ik ze graag lezen vr gr rob
Re: Zwarte rook
Ik heb geïnformeerd.in Purmerend zit een specialist op verstuivers gebied .na google en heb ik dit bedrijf gevonden en daar ben ik geweest .hij zelf zegt dat het beter is om ze alle zes er uit te halen (kan ook bij hem maar mag ook ergens anders )en bij hem te testen .testen kost 27,50 ex btw en demontage is 65 euro p uur ex btw .het kost wel wat maar dan heb ik wel zekerheid .dit is ivm drukte gepland in december .gr rob
Re: Zwarte rook
Eindelijk het probleem gevonden .pakking van de inlaatspruitstuk was lek .probleem op gelost vr gr rob
-
Daytonawim
- Berichten: 854
- Lid geworden op: 10 mei 2016, 21:24
Re: Zwarte rook
Zaten we er niet zo veel naast qua diagnose 
Mooi dat het is opgelost.
Mooi dat het is opgelost.
Mitsubishi Outlander limited 2019 ( geen PEHV)
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986

