Kachel blijft koud.
Kachel blijft koud.
Goedemiddag ik hoop dat iemand een tip heeft .
De kachel temp. blijft koud.
De motor komt gewoon op temp.
Als ik de temp handmatig verhoog tot bv. 29 graden gebeurd er weinig de temp.loopt niet op en de aanjager gaat ook niet veel sneller draaien.
Als ik handmatig de aanjager sneller laat draaien doet hij het wel.
Op dit moment heb ik die sensor achter de radio / climat controle unit vervangen ( die was het dus niet )
De climat controle unit ook vervangen en die was het dus ook niet .
systeem voor de zekerheid ontlucht, dat was het ook niet.
in de motorruimte aan de bestuurderskant komen 2 zwarte slangen vanaf het schutbord , ik denk dat dit kachel slangen zijn......die worden niet warm.
Die 2 slangen gaan naar een soort afsluiter zou die stuk zijn zo ja ...hoe kan ik die testen ?
Vriendelijk groeten
Rob.
De kachel temp. blijft koud.
De motor komt gewoon op temp.
Als ik de temp handmatig verhoog tot bv. 29 graden gebeurd er weinig de temp.loopt niet op en de aanjager gaat ook niet veel sneller draaien.
Als ik handmatig de aanjager sneller laat draaien doet hij het wel.
Op dit moment heb ik die sensor achter de radio / climat controle unit vervangen ( die was het dus niet )
De climat controle unit ook vervangen en die was het dus ook niet .
systeem voor de zekerheid ontlucht, dat was het ook niet.
in de motorruimte aan de bestuurderskant komen 2 zwarte slangen vanaf het schutbord , ik denk dat dit kachel slangen zijn......die worden niet warm.
Die 2 slangen gaan naar een soort afsluiter zou die stuk zijn zo ja ...hoe kan ik die testen ?
Vriendelijk groeten
Rob.
Re: Kachel blijft koud.
Die afsluiter is zowel een pompje als kachelkraan.
Als die stuk is, dan zo je aan de slangen aan de radiateurkant kunnen voelen of die wel warm worden.
Het is een PWM gestuurde kraan, dus dat is lastig te simuleren. Wel kun je voelen of deze iets doet als je de temperatuurverstelling bedient.
Wat ook wel kan zijn is dat je lucht hebt in het koelsysteem. Dan wil de kachel ook niet.
Succes,
Rob
Als die stuk is, dan zo je aan de slangen aan de radiateurkant kunnen voelen of die wel warm worden.
Het is een PWM gestuurde kraan, dus dat is lastig te simuleren. Wel kun je voelen of deze iets doet als je de temperatuurverstelling bedient.
Wat ook wel kan zijn is dat je lucht hebt in het koelsysteem. Dan wil de kachel ook niet.
Succes,
Rob
Hoi Rob.
De slangen blijven koud .
Ik heb pas voor de zekerheid het systeem ontlucht , kleine schroefje open draaien naast de vuldop , en daar kwam geen lucht uit. Zit er misschien nog ergens anders een ontluchting mogelijkheid. ?
Ik heb enige tijd geleden wel ivm. lekkage het thermostaathuis vervangen , daarna ontlucht , ik weet alleen niet meer zeker of de kachel daarna goed gewerkt heeft , we gebruiken de kachel hier ( spanje ) niet zo vaak .
Rob.
De slangen blijven koud .
Ik heb pas voor de zekerheid het systeem ontlucht , kleine schroefje open draaien naast de vuldop , en daar kwam geen lucht uit. Zit er misschien nog ergens anders een ontluchting mogelijkheid. ?
Ik heb enige tijd geleden wel ivm. lekkage het thermostaathuis vervangen , daarna ontlucht , ik weet alleen niet meer zeker of de kachel daarna goed gewerkt heeft , we gebruiken de kachel hier ( spanje ) niet zo vaak .
Rob.
Voor de zekerheid systeem ontlucht , er kwam geen lucht uit .
De kachelslangen bleven koud , ondanks dat de motor op bedrijfstemp. was.
Heeft iemand een id hoe die afsluiter heet :-( zodat ik die kan bestellen . Hoeft niet in het spaans :-)
Rob.
De kachelslangen bleven koud , ondanks dat de motor op bedrijfstemp. was.
Heeft iemand een id hoe die afsluiter heet :-( zodat ik die kan bestellen . Hoeft niet in het spaans :-)
Rob.
-
martindebelitos
morgen rob. er staat een nummer op de kachelkraan. ga naar de bmw dealer en je krygt de juiste onderdelen. succes .martin
-
Daytonawim
Aansturing van de kraan is wel te controleren, stekker er af, twee dunne draadjes er in met een 3 watt lampje. Afhankelijk van de temepratuursknop geeft het lampje het volgende aan;
Lampje blijft uit, lampje knippert, lampje brand.
Zit er voldoende water in het systeem?
Extra hulp voor het ontluchten, voorkant van de auto wat omhoog zetten , kachel op heet, en flink in de koelwaterslang knijpen met een pulserende knijp beweging. ( dat laatste doe ik meestal voordat ik de ontluchtschroef en vuldop losdraai)
Lampje blijft uit, lampje knippert, lampje brand.
Zit er voldoende water in het systeem?
Extra hulp voor het ontluchten, voorkant van de auto wat omhoog zetten , kachel op heet, en flink in de koelwaterslang knijpen met een pulserende knijp beweging. ( dat laatste doe ik meestal voordat ik de ontluchtschroef en vuldop losdraai)
Mitsubishi Outlander limited 2019 ( geen PEHV)
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ok bedankt voor de tip.
Hier ga ik eerst mee aan de gang, ja er zit voldoende water in het systeem maar ga nogmaals controleren met de neus van de auto omhoog .
Thanks !
Hier ga ik eerst mee aan de gang, ja er zit voldoende water in het systeem maar ga nogmaals controleren met de neus van de auto omhoog .
Thanks !
Wim.
Thanks voor de supertip :-)
Stekkertje eraf gepeuterd en geprobeerd te meten , omdat ik niet de juiste spullen had lukte dat niet dus stekkertje er weer op.
Krijg net een belletje van me vrouw dat de kachel het weer doet :-)))))
Kennelijk stof of andere sh.t bij het stekkertje gezeten en door het gepiel verwijderd.
Dus happy :-)
Lessen voor de toekomst ( voor mij dan ) eerst ff kijken naar de simpele dingen :-)
iedereen bedankt voor het meedenken .
Thanks voor de supertip :-)
Stekkertje eraf gepeuterd en geprobeerd te meten , omdat ik niet de juiste spullen had lukte dat niet dus stekkertje er weer op.
Krijg net een belletje van me vrouw dat de kachel het weer doet :-)))))
Kennelijk stof of andere sh.t bij het stekkertje gezeten en door het gepiel verwijderd.
Dus happy :-)
Lessen voor de toekomst ( voor mij dan ) eerst ff kijken naar de simpele dingen :-)
iedereen bedankt voor het meedenken .
Mooi, simpele en vooral hele goedkope oplossing dus!
BMW E46 318i Touring, 07/2003 - Showroom
Verkocht: BMW E39 528iA Touring, 01/2000 - Showroom
Ik ben beschikbaar voor fotoshoots van jouw BMW! Meer info via PB.
Volg mijn auto-avonturen op Instagram: @robinvanarkel.nl | @robins_bmw
Verkocht: BMW E39 528iA Touring, 01/2000 - Showroom
Ik ben beschikbaar voor fotoshoots van jouw BMW! Meer info via PB.
Volg mijn auto-avonturen op Instagram: @robinvanarkel.nl | @robins_bmw
-
Daytonawim
Mitsubishi Outlander limited 2019 ( geen PEHV)
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995