Uitlijnen
Uitlijnen
Hallo,
Graag jullie mening;
Voor de zomer is mijn 530GT uitgelijnd na verwisselen van draagarmrubbers voor.
Bij terugkomst van vakantie (4K kilometers gereden) bleek mijn achterband aan de binnenzijde tot op de draad versleten en moesten direct vervangen worden.
De waarden van het uitlijnrapport vallen binnen de normaalwaarden maar als ik naar de auto kijk staan de wielen naar binnen gekanteld; ik dacht negatief camber??
Is dit normaal? Adviseren jullie de stand aan te passen naar meer recht? Kan iets anders aan de hand zijn?
Alvast dank
Graag jullie mening;
Voor de zomer is mijn 530GT uitgelijnd na verwisselen van draagarmrubbers voor.
Bij terugkomst van vakantie (4K kilometers gereden) bleek mijn achterband aan de binnenzijde tot op de draad versleten en moesten direct vervangen worden.
De waarden van het uitlijnrapport vallen binnen de normaalwaarden maar als ik naar de auto kijk staan de wielen naar binnen gekanteld; ik dacht negatief camber??
Is dit normaal? Adviseren jullie de stand aan te passen naar meer recht? Kan iets anders aan de hand zijn?
Alvast dank
Re: Uitlijnen
Hebben ze de auto wel aan de achterzijde uitgelijnd? Aangezien de reparatie aan de voorzijde was?
Negatief camber is normaal, dit zorg o.a. voor meer rechtuitstabiliteit van de auto. Als je goed naar andere auto's kijkt zie je het daar ook
Ik zou nooit de wielstanden aanpassen naar een andere stand. Dit beïnvloed het rijgedrag enorm. BMW heeft er vast over nagedacht.
Is er geen fout gemaakt met de montage van de uitlijn aparatuur, of de uitlijning zelf?
Het hele uitlijnrapport is van voor en achter met verschillende waarden, dus ik neem aan voor en achter is aangepast.
Daarnaast ga ik er van uit dat het bedrijf de spullen goed gemonteerd heeft.
Daarnaast ga ik er van uit dat het bedrijf de spullen goed gemonteerd heeft.
Ben niet bekend waar precies de uitlijn punten zitten zitten bij je f07 (draagarm met een acentrische bout?). Laat ze evt markeren.
Misschien is die niet goed vastgezet waardoor die nu zoals jij omschrijft "tot op de draadl" is versleten.
Heb je een rapport van voor en na uitlijning? (wij weten niet aan welke ophanging die heeft lopen "spelen")
Maar ja... nieuwe band(en) erop en opnieuw laten uitlijnen. En evt even een goed gespek voeren als de uitlijning nu ineensniet klopt? Dit laat je corrigeren en daarna ga je na deze uitlijning na 500 a 1000 km terug (of eerder in overleg)?
Of je moet ineens een manko hebben opgelopen waardoor die dus...niet meer goed staat.
Misschien is die niet goed vastgezet waardoor die nu zoals jij omschrijft "tot op de draadl" is versleten.
Heb je een rapport van voor en na uitlijning? (wij weten niet aan welke ophanging die heeft lopen "spelen")
Maar ja... nieuwe band(en) erop en opnieuw laten uitlijnen. En evt even een goed gespek voeren als de uitlijning nu ineensniet klopt? Dit laat je corrigeren en daarna ga je na deze uitlijning na 500 a 1000 km terug (of eerder in overleg)?
Of je moet ineens een manko hebben opgelopen waardoor die dus...niet meer goed staat.
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
En ik zou de slijtage van je banden in het begin zeeeeer kort opvolgen, voordat je weer om een paar banden kan....
Ik heb idd op het rapport waarden vooraf en waarden daarna.
Volgende week ga ik even terug laat opnieuw nameten om te kijken of iets mis is gegaan.
Volgende week ga ik even terug laat opnieuw nameten om te kijken of iets mis is gegaan.
De BMW opnieuw na laten kijken mbt uitlijning; stond eigenlijk prima maar nu geoptimaliseerd.
Ook zij gaven wederom aan dat dit een bekend iets is van BMW.
Ook zij gaven wederom aan dat dit een bekend iets is van BMW.