Ruiten sproei installatie

Voor alle technische vragen over de BMW X3
Jur63

Ruiten sproei installatie

Bericht door Jur63 » 25 mei 2019, 23:51

Hoi,
Ik heb een BMW X3 2.0 M-line uit 2014. Nou heb ik er de eerste 52.000 km met erg veel plezier mee gereden. Echter sinds vorige week geeft het dashboard aan dat het ruitensproeiervloeistof pijl onvoldoende is. Echter het reservoir is tot de nok toe gevuld en loopt ook niet leeg want ik controleer het pijl regelmatig.

Daarnaast sproeit hij ook niet meer wanneer je het hendeltje naar je toe trekt. Je hoort het motortje ook niet lopen!

Ik heb alles gecontroleerd en nagetrokken maar kan niets vinden. Kunnen jullie mij omweg helpen?

Ik hoor graag van jullie!! Al vast heel hartelijk dank!!

Groeten,
Jur

ehombie

Re: Ruiten sproei installatie

Bericht door ehombie » 26 mei 2019, 09:20

Eerste wat ik zo kan bedenken en verdacht vind....Relais op nr 5 in schema. (Als je pech hebt zit die geïntegreerd in de fusebox).
Doet zekering f36 het?

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f25- ... 3/DjUM5aQ5

Check newtis.info voor verdere info en locaties
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f25- ... pe-system/

Naast het vragen naar hulp....vinden mensen op het forum ook fijn om oplossingen te zien... :hug:
Succes
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht

barttigges

Bericht door barttigges » 26 mei 2019, 10:26

Sensor defect?

Jur63

Bericht door Jur63 » 26 mei 2019, 11:27

Goedemiddag,
Dank u wel voor de snelle reactie!! Ik ga proberen of ik hier uit kom! als ik nog vragen heb hoop ik dat ik daar nog op terug mag komen. En ik begrijp uw laatste opmerking, ook wanneer ik de oplossing heb gevonden kom ik erop terug en vertel wat ik heb gedaan!

Groeten,
Jur

Jur63

Bericht door Jur63 » 26 mei 2019, 11:30

Oh ja,

Ik had deze vraag ook nog gesteld op een ander (en naar nu blijkt een verkeerd) forum. Ik ben nog maar net lid en weet nog niet zo goed welke vragen waar gesteld moeten worden. Sorry!

Groeten,
Jur

ehombie

Bericht door ehombie » 26 mei 2019, 11:48

Als de sensor ook werkt als een droogloop functie zeg ik ook sensor....maar kan ik niet bevestigen of bij de betreffende melding ook de sproeiers "uitschakeld".
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht

Plaats reactie

Terug naar “BMW X3 (F25) Techniek”