Klopt, maar zit blijkbaar niet op alle auto's.
Hetzelfde geldt voor de standkachel, schijnt op veel auto's standaard te zitten maar is niet altijd geactiveerd.
Code in het Navischerm?
Re: Code in het Navischerm?
______________________________________________________
"if you shake it more then twice, you're playing with it ;-)"
"if you shake it more then twice, you're playing with it ;-)"
Re: Code in het Navischerm?
Op zich leuke optie....
Ben benieuwd of het ook achteraf te installeren is
Ben benieuwd of het ook achteraf te installeren is
www. M3 register .nl
Re: Code in het Navischerm?
Ik was ook heel erg nieuwsgierig en heb het maar gelijk even uitgezocht
Het plaatje wat je nu ziet, komt niet in onze auto's voor alleen bij de veel duurdere modellen oftewel de M3 enz enz.
Dat die code je motor blokkeert is overduidelijk en werkt op het volgende principe :
BMW gebruikt 2 soorten codes, dit betreft 1 die in de sleutel verwerkt zit, en 2 die de eigenaar zelf verzint. Dit wordt ook wel DME genoemd (digital Motor Electronics)
De code die dus in de sleutel zit wisselt elke keer wanneer de motor start en maakt via een frequentie die in je Aerial zit verbinding om de nieuwe code op te halen.
Wanneer deze code goed is, kun je de sleutel omdraaien en start je monitor met de code in het scherm. Dit is je persoonlijke code, ook wanneer deze correct is ingetoetst kun je de motor pas starten.
Dit werkt helaas niet in onze auto, want er schijnen heel wat computertjes aan te pas komen.
Bovendien heb je een speciale sleutel nodig, die zodra je hem in je contact stopt, automatisch je batterij oplaad.
[thumbnail]http://www.radu-beheer.nl/bmw/ei.jpg[/thumbnail]
Maar om een lang verhaal kort te houden, het heet een Electronic Immobiliser :p
Het plaatje wat je nu ziet, komt niet in onze auto's voor alleen bij de veel duurdere modellen oftewel de M3 enz enz.
Dat die code je motor blokkeert is overduidelijk en werkt op het volgende principe :
BMW gebruikt 2 soorten codes, dit betreft 1 die in de sleutel verwerkt zit, en 2 die de eigenaar zelf verzint. Dit wordt ook wel DME genoemd (digital Motor Electronics)
De code die dus in de sleutel zit wisselt elke keer wanneer de motor start en maakt via een frequentie die in je Aerial zit verbinding om de nieuwe code op te halen.
Wanneer deze code goed is, kun je de sleutel omdraaien en start je monitor met de code in het scherm. Dit is je persoonlijke code, ook wanneer deze correct is ingetoetst kun je de motor pas starten.
Dit werkt helaas niet in onze auto, want er schijnen heel wat computertjes aan te pas komen.
Bovendien heb je een speciale sleutel nodig, die zodra je hem in je contact stopt, automatisch je batterij oplaad.
[thumbnail]http://www.radu-beheer.nl/bmw/ei.jpg[/thumbnail]
Maar om een lang verhaal kort te houden, het heet een Electronic Immobiliser :p
BMW is a pleasure that you never can measure
Re: Code in het Navischerm?
In het nieuwe model zit het overigens wel ook in de standaard auto's, het is alleen niet helemaal duidelijk, want het hangt af van het motor type :x en dat zeggen ze dan weer niet voor welk type motor 8p
BMW is a pleasure that you never can measure
-
AlpinaDrachten
- Berichten: 1549
- Lid geworden op: 04 nov 2007, 21:04
Re: Code in het Navischerm?
Hierboven wordt er iets gezegd dat uitermate fijn is...TheM@x schreef:Klopt, maar zit blijkbaar niet op alle auto's.
Hetzelfde geldt voor de standkachel, schijnt op veel auto's standaard te zitten maar is niet altijd geactiveerd.
Hoe kan je checken of je zo een ding hebt?
Re: Code in het Navischerm?
Ik zou ook wel willen weten of er zo'n standkachel in mijn auto zit.
grtz,
JWG
grtz,
JWG

