Auto hapert bij lage toeren
Auto hapert bij lage toeren
Beste mensen,
Ik ben al een tijdje in een bezit van een bmw 525i e60. na een tijdje probleemloos rijden zijn er wat mankementen naar boven gekomen.
Als ik op lage toeren rijdt bijvoorbeeld 50Km en daarna erbij gas geef begint de auto te stotteren. Dit gebeurt alleen bij lage toeren. Op hoge toeren dus ongv 80km gebeurt dat niet.
Bougies en bobines zijn allemaal al vervangen. De auto geeft ook geen storingen aan. Wat kan dit precies zijn ? ik zelf ga uit van injectoren maar weet het niet zeker.
Is er iemand die ongeveer dezelfde probleem heeft gehad ?
mvg,
Denis
Ik ben al een tijdje in een bezit van een bmw 525i e60. na een tijdje probleemloos rijden zijn er wat mankementen naar boven gekomen.
Als ik op lage toeren rijdt bijvoorbeeld 50Km en daarna erbij gas geef begint de auto te stotteren. Dit gebeurt alleen bij lage toeren. Op hoge toeren dus ongv 80km gebeurt dat niet.
Bougies en bobines zijn allemaal al vervangen. De auto geeft ook geen storingen aan. Wat kan dit precies zijn ? ik zelf ga uit van injectoren maar weet het niet zeker.
Is er iemand die ongeveer dezelfde probleem heeft gehad ?
mvg,
Denis
Re: Auto hapert bij lage toeren
Ik heb deze problemen ook gehad. Ik heb 2 injectoren moeten vervangen. Ook alle bobines. Probleem op gelost. Laat de auto uitlezen voor storingen op de injectoren. Succes!
F10/520i
Hoe is het met je automaat afgelopen? Als ik mag vragen? Of was dat een andere auto?
525 met een n52 of n53?
525 met een n52 of n53?
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Dat was een bmw 520i, die heb ik gewoon verkocht en daarna een 525i gehaald

Laatst gewijzigd door Bart70 op 21 mei 2019, 08:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is onnodig en niet toegestaan.
Reden: Quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is onnodig en niet toegestaan.
Bedankt voor je reactie !
Maar hij geeft geen storingen aan .. alle bobines zijn al vervangen en die bougies ook. Veel mensen zeggen dat het met je luchtmassameter te maken kan hebben ?? ik heb echt geen idee meer waar ik moet beginnen ..
Welke 525 met n52 of n53. Km stand, automaat?
Maak je LMM en gasklephuis eens schoon (dit kost in feite niks...al denk ik niet dat dit het probleem is)
Wat je kunt doen
Je kunt beginnen met fueltrims te begrijpen? Vanuit hier bekijken wat de mogelijkheden zijn...
Anders naar een competente garage gaan die diagnose kan stellen.
Ben wel benieuwd naar je fueltrims in die omstandigheden, nl komt die brandstof te kort of te veel?
Hier nog wat info als het de lmm is icm fueltrims.
https://m.autoserviceprofessional.com/a ... ensor-lies
Maak je LMM en gasklephuis eens schoon (dit kost in feite niks...al denk ik niet dat dit het probleem is)
Wat je kunt doen
Je kunt beginnen met fueltrims te begrijpen? Vanuit hier bekijken wat de mogelijkheden zijn...
Anders naar een competente garage gaan die diagnose kan stellen.
Ben wel benieuwd naar je fueltrims in die omstandigheden, nl komt die brandstof te kort of te veel?
Hier nog wat info als het de lmm is icm fueltrims.
https://m.autoserviceprofessional.com/a ... ensor-lies
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
E61 523i LCI verkocht
E61 523i LCI verkocht
Het is een N52, automaat, km stand is 200.000
Laatst gewijzigd door Bart70 op 21 mei 2019, 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.